2019-09-09, 17:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Precis min tanke. Skytten kan varit på väg till någon av de andra två skummisarna i huset och advokaten frågar vad han gör där och så bråkar man och skotten går av när gm vill fly.

Om det hade varit ett skott kanske men tre då är det nog rätt så målmedvetet.
Citera
2019-09-09, 17:18
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Men tänk om det var så att skytten skulle till en annan snubbe i trappuppgången och advokaten frågade skytten: Vad gör du här? och sedan börjar de bråka, advokaten menar att skytten inte har där att göra och i tumultet så kommer pistolen fram?
Jag utgår alltså från att skytten blev upptäckt av advokaten när skytten var på väg till någon av de andra skummisarna på adressen.Det kan då vara att det sköts på fel person pga att skytten försökte fly.

Ska man spekulera helt fritt från hustruhistorien, kan det ju handla om utpressning el hot el nån annan skumraskaffär han är involverad i som tex narkotika som urartade, och då kanske det passade bättre att tipsa polisen om sitt ex för att inte få ”strålkastarna” dit i sina egna olagligheter..

skulle väl inte se så snyggt ut när man är advokat och har snott åt sig allt, barn och hem förmögenhet med ett lamms uppsyn
Citera
2019-09-09, 17:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Konstigare saker har faktisk hänt och kanske har han tyckt att det varit värt risken för att bli av med sitt ex.
Sen kan det ju ha gått snett och han träffats av rikoschetter. Märkligt som sagt att han träffades av tre skott och är snart på benen igen.

Som sagt: Inte begåvningsreserven som är aktiv här idag. Hur blir han av med exfrun genom att skjuta sig själv?
Citera
2019-09-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Kungsholmen är litet så jag har hört en del.

Henrik blev skjuten bakifrån medans han låste sin ytterdörr när han skulle gå hemifrån. Träffad av första skottet så vände han sig om mot GM och kastade sig över honom och började brottas med honom (visar på stort jävla kämparhjärta hos honom imo). Sista skottet snuddade vid huvudet när han sprang därifrån.

Angående den förmodade uppdragsgivaren, K*rin så vet jag endast detta. Hon har varit märklig och har fört sig på ett obehagligt sätt redan innan den sk. hjärnblödningen (vet ingenting om den egentligen, har någonting sådant verkligen skett?) Men Henrik tappade tydligen kontakten med vänner redan efter bröllopet pga hennes beteende.

Mycket av konflikten efter skilsmässan har handlat om hennes vilja att få ha tillgång till dom gemensamma barnen. Hon har oanmält dykt upp på dagis/skola och lämnat presenter osv.

Några ord i rättan tid. Tråden har blivit ett tillhåll för HOL-hatare. Din motvikt var befriande. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2019-09-09, 17:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag läste hela tråden fram till i lördagskväll .. men den tanken hade jag oxå . Han kanske är en riktig psykopat som kör gaslightning med psykisk och fysisk misshandel .

Jaa, kanske. Elakt i alla fall att ta lägenheten under dessa förhållanden.

Å andra sidan, varför skrev inte den superskarpa hovrättsdomarinnan ett äktenskapsförord och/eller föräldrarna gåvobrev med förbehåll angående lägenheten om den nu var/är så kär ??

Och märkligt att den "urkassa" advokaten ständigt och jämt åtminstone lyckas att vinna tvisterna mot ex-frun/hovrätssassesorn, har han månne någon slags "hjälp" från insidan???

Kan han ha gömt brev till KL och därför missade hon datumet??
Citera
2019-09-09, 17:28
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åh, jag antog att HOL var på plats eftersom ständigt påpekas att han inte ville medverka (var han inte där så kan han knappast medverka om han inte var i närheten när bråket skedde).

Varför skrev den (ingifta?) släktingen att det var HOL:s pappa som var i lägenheten under händelsen? Det var så att HOL var i lägenheten när KL kom dit men gick hem till barnen då om jag förstått det rätt.
Citera
2019-09-09, 17:29
Medlem
Åklagaren överklagar Tingsrättens beslut... han verkar bestämd
Citera
2019-09-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, han tilldömdes ju den p g a att han hade vårdnaden om barnen. I annat fall både hon ha fått lösa ut honom, med tanke på om det stämmer att bostadsrätten var en gåva (?) från hennes föräldrar.
Teorin att lägenheten var en gåva från hennes föräldrar är väl bara en trådsanning? Hade hon fått den så borde hon ju i egenskap av juridikutbildad sett till så det skrevs att den ska vara hennes enskilda egendom. Då är den oåtkomlig vid skilsmässa och oavsett om han tilldöms vårdnad om barnen. Det MÅSTE hon ju bara gjort. Nej jag tror inte lägenheten var en gåva från hennes föräldrar.
Citera
2019-09-09, 17:33
Medlem
Karin är helt nedbruten och vill vara ifred. Hon är med vänner och ser till att inte vara ensam eftersom hon tror att Henrik kommer planera något och skylla på henne. Så advokaten har gett henne rådet att se till att ha människor kring sig som vittnen. Hon tänker inte läsa tidningarna utan ser det som att Henrik som advokat har många journalist vänner som han fått genom att han haft klienter som journalister velat få kommentarer om. Hon som domare undviker journalister så hon har inte samma nätverk i media. Hon känner sig jagad och trött. Hon saknar barnen men Henrik och media har skrämt upp dom så nu är dom rädda för henne. Henrik har ansökt om kontaktförbud. Det förra kontaktförbudet skaffade han för att hålla henne borta från bostaden och barnen. Hon har fått betala höga underhåll för barnen vilket hon gärna gör. Han har vänner bland åklagare och domare, mer än hon eftersom hon varit noga med sin roll att vara självständig. Henrik känner de flesta poliser eftersom han ofta är på förhör med misstänkta.

Henrik har fått barnen, kontaktförbud, bostaden och media på sin sida. Hon kommer inte få några pengar för bostaden nu har Henrik sagt. Han har inte råd och om hon tvingar honom så måste han sälja och då kommer han tvingas flytta med barnen och då kommer barnen hata henne. Men han vägrar låta henne köpa ut honom. Han vill ha en skuld till henne som regleras när barnen är stora och kan flytta.
Citera
2019-09-09, 17:33
Medlem
Märkligt tycker jag att KL:s föräldrar har gett henne en lägenhet på Norr Mälarstrand , en av Sthlms mest fasionabla adresser , utan att ha sett till att det var hennes enskilda egendom. Hon är för sjutton jurist!!!
Citera
2019-09-09, 17:35
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, kanske. Elakt i alla fall att ta lägenheten under dessa förhållanden.

Å andra sidan, varför skrev inte den superskarpa hovrättsdomarinnan ett äktenskapsförord och/eller föräldrarna gåvobrev med förbehåll angående lägenheten om den nu var/är så kär ??

Och märkligt att den "urkassa" advokaten ständigt och jämt åtminstone lyckas att vinna tvisterna mot ex-frun/hovrätssassesorn, har han månne någon slags "hjälp" från insidan???

Kan han ha gömt brev till KL och därför missade hon datumet??

Lätt att vara efterklok. Inte så lätt att dra upp äktenskapsförord när man är nygift och precis börjat skaffa barn.
Citera
2019-09-09, 17:35
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Teorin att lägenheten var en gåva från hennes föräldrar är väl bara en trådsanning? Hade hon fått den så borde hon ju i egenskap av juridikutbildad sett till så det skrevs att den ska vara hennes enskilda egendom. Då är den oåtkomlig vid skilsmässa och oavsett om han tilldöms vårdnad om barnen. Det MÅSTE hon ju bara gjort. Nej jag tror inte lägenheten var en gåva från hennes föräldrar.

Är man redan gift innan gåvan ges, så går inte det att skriva som enskild egendom och även om det finns ett gåvobrev till den ena, så kan det förverkas iom att barnen inte ska behöva flytta från sin bostad och då kan den andra parten kräva kvarsittanderätt som är enskild vårdnadshavare.

Sen kanske inte föräldrarna insåg att den ingifta mannen skulle roffa åt sig alltihop om de skildes, han kanske var en svärmorsdröm tillika svärfarsdröm på den tiden ? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in