2019-09-09, 17:52
Medlem
Nån som kan länka någon bild på misstänkt anstiftare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Finns det något belägg för att KL ursprungligen fick lägenheten av sina föräldrar? Det framkastades tidigare som en teori i tråden, men utan något stöd.

Nej, det var en teori och sedan kom en nyreggad och påstod att hen visste att så var det. Så vi vet inte.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det är många som ringer henne nu. Polisen avlyssnar henne säkert. Jag tycker det är bra att ni får en motvikt till Henriks och medias smutskastning av henne. Jag berättade om Flashback och det är inget hon känner till. Hon frågade om det var som Lunarstorm.

Polis får inte avlyssna henne, åklagaren lyckades ju inte ens att få henne "skäligen misstänkt", det begränsar ju vilka tvångsmedel som får sättas in.
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Äktenskapsförord skall dock skrivas innan giftermålet.
Hade de redan fått den av föräldrarna innan ?

Nej, tror att det var efter giftermålet. Möjligt att du har rätt att den går in i bodelningen när det finns minderåriga barn.
Citera
Medlem
Citat:
Det är många som ringer henne nu. Polisen avlyssnar henne säkert. Jag tycker det är bra att ni får en motvikt till Henriks och medias smutskastning av henne. Jag berättade om Flashback och det är inget hon känner till. Hon frågade om det var som Lunarstorm.

Och hon är domare? 😁
Citera
Medlem
Citat:
Hon sa inget om skjutningen eller utredningen
Tror hon har yppandeförbud.

Väldigt intressant att du har insider info om både K och Blondinbella där du också kommit med ”sanningar”. Hmmm knappast!
Citera
2019-09-09, 17:53
Medlem
Känns som att Henrik gör sig själv en otjänst genom att inte bara sälja bostaden och flytta. Då blir han förmodligen av med Karin. Bostadens värde har förstås ökat många miljoner och det blir eventuellt svårt att få något likvärdigt och omöjligt att köpa ut henne, men att han bara därför väljer att i åratal strida mot exet är obegripligt. Båda dessa personer tycks ha knepiga personligheter.
Citera
2019-09-09, 17:53
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
För då kommer barnen hata henne.
Hon har inte sinnesnärvaro nog att förstå att barnen för all framtid kommer hata henne ändå, eftersom hon två gånger försökt få en torped att döda deras far?
Citera
2019-09-09, 17:54
Medlem
Tror att hovrätten häktar henne!
Citera
2019-09-09, 17:55
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det vet jag inte. Det var i tisdags förra veckan (3/9-19) som hovrätten tagit beslutet att HOL har tilldelats kvarsittningsrätt och rätt till lägenheten.

Är det så eller gissar du? Finns detta hovrättsbeslut i tråden?

I tråden finns ett beslut från HD detta datum (2019-09-03) som avslår KL:s ansökning om återställande av försutten tid. Effekten av detta är att Svea hovrätts beslut 2018-03-08 i mål Ö 12073-17 kvarstår, ett mål som HOL alltså vann och som kanske har med kvarsittningsrätt att göra, men denna dom finns ej i tråden ännu (?)
Citera
2019-09-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko

Vad har hovrätten med detta att göra? Till dem överklagar man väl bara sin dom!?
Citera
2019-09-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko

Kanske, de har väl som alla andra läst medias framställning om hur galen hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in