2019-09-09, 14:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle önska att man även här under rättegångsprocessen skulle få följa med direkt från rättssalen via ljudupptagning, det var en upplevelse.

Maila Aftonbladet och Expressen 😊 tror många skulle ta ledigt från jobbet och titta!
Citera
2019-09-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bästa @Medimera

Jag har några frågor som jag vill överbringa till dig, vilka följande lyder.

Vad tror du egentligen själva grälet handlade om år 2017 när Lena Wesström satt i SD's bil ?

Vad tror du att den egentliga anledningen var till att Lena Wesström bestämde sig [inom dåvarande tid] ... att byts ut låset till bostadsrätten's ytterdörr ?

Mvh/ @ JokerMannen

Du är väldigt bra på att överbringa frågor mest hela tiden.
Lägg upp dina teorier på bordet istället så tar vi diskussionen utifrån det.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-09-09 kl. 15:54.
Citera
2019-09-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ville hon ha tillbaka en nyckel som SD hade?

Tack! En högst relevant fråga. Så kan det mycket väl ha varit. Då begrep SD att LW hade tröttnat på honom och hans löften och lögner och det kunde han inte ta. Märkligt hur vissa resonerar - att vara gift och dessutom ha en älskarinna han har blåst i 6-7 år. Sen har han mage att bli förbannad när älskarinnan vill avsluta förhållandet! Ja, en typiskt kontrollerande människa, smilfinken SD. Fyfan!
Citera
2019-09-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När jag tittar på SD:s loggningar från april -18 upplever jag att han är inte är sitt vanliga jag. Jag kan inte riktigt se den obegripliga munterheten som annars har setts i hans loggar efter att LW mördades.
Han beskriver bl a en utbildning i S-holm som svår, han väljer att GC:a ensam istället för att åka till Läckö-eventet (kanske han åkte dit ändå sen kväll? EO efterlysta ju att han och några till skulle logga sin närvaro), han går plötsligt på gym, sen "lyckas" han enligt egen förvåning få med sig döttrarna på GC i Östergötland och runt Valborg bjuder han hem 2 nederländska kvinnor. I maj kontaktar han (desperat?) en kvinnlig vän i V-ås som han inte träffat på åratal. Jag tycker att SD uppvisar alla klassiska symtom på en person som har blivit lämnad och som inte hittat balansen i situationen.

April är alltså den första hela månaden SD ska leva som ensamstående och vara pappa varannan vecka. HD cachade runt med andra och LW hade inte synts cacha planerat med SD sen vinter/våren -17. Om SD och LW hade en relation därefter har den nog mest bestått av chatt, vilket de digitala analyserna möjligen har bekräftat nu och han därför sitter på Sannolika.

Om det fanns en hel del SD-DNA på Lena och vice versa, har det varit viktigt för honom att belysa att LW och han var de bästa vänner, att han inte varit svartsjuk på hennes manliga vänskaper och att han ibland träffade LW för intima stunder i smyg.

Om det var så att SD varken hade tillgång till tårtan (HD), bakelsen (LW), kakorna från Nederländerna eller smulan från Västerås var han nog grymt besviken. Ingen ville leka med honom eller lyssna på hans smarta idéer till cachegåtor. Han var helt enkelt övergiven och kanske LW medvetet eller omedvetet triggade fram en explosion i hans huvud när de chattade om än det ena och det andra under dagen/kvällen innan det ödesdigra hände?

( Igår såg jag ett dåligt program där en person dödades med en golfklubba och direkt kom jag att fundera på om SD eller HD hade golfklubbor. Någon som vet? )

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Mmm intressant. Skulle det kunna ligga till som så att SD helt enkelt beskyller LW för sin påtagliga ensamhet? Att det (trots hans egna svek gentemot HD) i slutändan lägger skulden på LW att han sitter på kammaren allena? Samtidigt som han scrollar igenom LW:s flöden och geocachingäventyr med nyfunna vänner?
Citera
2019-09-09, 15:11
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När jag tittar på SD:s loggningar från april -18 upplever jag att han är inte är sitt vanliga jag. Jag kan inte riktigt se den obegripliga munterheten som annars har setts i hans loggar efter att LW mördades.
Han beskriver bl a en utbildning i S-holm som svår, han väljer att GC:a ensam istället för att åka till Läckö-eventet (kanske han åkte dit ändå sen kväll? EO efterlysta ju att han och några till skulle logga sin närvaro), han går plötsligt på gym, sen "lyckas" han enligt egen förvåning få med sig döttrarna på GC i Östergötland och runt Valborg bjuder han hem 2 nederländska kvinnor. I maj kontaktar han (desperat?) en kvinnlig vän i V-ås som han inte träffat på åratal. Jag tycker att SD uppvisar alla klassiska symtom på en person som har blivit lämnad och som inte hittat balansen i situationen.

April är alltså den första hela månaden SD ska leva som ensamstående och vara pappa varannan vecka. HD cachade runt med andra och LW hade inte synts cacha planerat med SD sen vinter/våren -17. Om SD och LW hade en relation därefter har den nog mest bestått av chatt, vilket de digitala analyserna möjligen har bekräftat nu och han därför sitter på Sannolika.

Om det fanns en hel del SD-DNA på Lena och vice versa, har det varit viktigt för honom att belysa att LW och han var de bästa vänner, att han inte varit svartsjuk på hennes manliga vänskaper och att han ibland träffade LW för intima stunder i smyg.

Om det var så att SD varken hade tillgång till tårtan (HD), bakelsen (LW), kakorna från Nederländerna eller smulan från Västerås var han nog grymt besviken. Ingen ville leka med honom eller lyssna på hans smarta idéer till cachegåtor. Han var helt enkelt övergiven och kanske LW medvetet eller omedvetet triggade fram en explosion i hans huvud när de chattade om än det ena och det andra under dagen/kvällen innan det ödesdigra hände?

( Igår såg jag ett dåligt program där en person dödades med en golfklubba och direkt kom jag att fundera på om SD eller HD hade golfklubbor. Någon som vet? )

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Det känns viktigt med såna där analyser. Tack för all möda du (och för all del flera andra) lägger ner på sånt här. Hoppas insikterna ni möjliggör når utredningen och förhörsledarna.
Citera
2019-09-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du menar att vända kappan efter vinden efter 15 mån med nya uppgifter rekommenderar jag dig att vända din egen stela kappa. Öppna dig för vad som händer kissetofsen..

Jag har vänt och vridit så många ggr och jag anser inte att jag vänder kappan efter vinden. Det är väl bara olika svårt frän person till person hur man är som människa. Jag har förklarat tidigare när jag spekulerat och varit i princip bombsäker på att jag har rätt, så möter jag på någon uppgift som inte stämmer riktigt och så vips har jag strax bytt spår för då tänker jag att jag haft fel tidigare.
Ser inte det som något konstigt alls. Det är inte svårt för mig att ta att jag kan haft fel, det kanske är det som är skillnaden?
För mig är det här ingen tävling vem som hade rätt eller fel. Jag blir därför förvånad när jag eller andra ifrågasätts bara för att man tänker om i andra banor..hur det kan vara fel kanske någon vill förklara för mig?
Citera
2019-09-09, 15:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Tja. Vet inte riktigt varför du formulerar dig så. Vill inte gå närmare in på vad jag och L*na skrev till varandra.

Jag tolkar det som att du tvivlar på att jag är den jag säger mig vara, eller vad det nu är du är skeptisk till. Är osäker på varför. Det är dock ok med mig, men jag känner inte att jag vill ge mig in i något spel kring det.

Klokt. Det känns som om någon fiskar.
Det är inte första gången i tråden som
det fiskas efter vem LW gett bevis mot
SD till.
Citera
2019-09-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Maila Aftonbladet och Expressen 😊 tror många skulle ta ledigt från jobbet och titta!

Det är nog inte tillåtet med film, det var en ljudupptagning av en anonym användare. Till slut lärde man sig "höra" lögner på rösten😊 inbillade jag mig.
Citera
2019-09-09, 15:23
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Klokt. Det känns som om någon fiskar.
Det är inte första gången i tråden som
det fiskas efter vem LW gett bevis mot
SD till.

Det är lite så jag tänker. Har blivit lite vaksam av alla berättelser om postare som blivit identifierade. Inte för att jag misstänker någon särskild, men ändå.
Citera
2019-09-09, 15:28
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Det är lite så jag tänker. Har blivit lite vaksam av alla berättelser om postare som blivit identifierade. Inte för att jag misstänker någon särskild, men ändå.
Fullt förståeligt när det dödshotas till SD's fördel?.
Kanske var det när Hanna diskuteras som det förekom dödshot ?
Citera
2019-09-09, 15:30
Medlem
Citat:

Ja, lite eftertänksamhet är aldrig fel.
Citera
2019-09-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Lena hade ett kärleksförhållande med SD i ca 6-7 år, 2011-2017 (2018.)
De båda anmälningarna som Lena gjorde mot SD var nov 2016 och Jan 2017, varav den sista gällde en knoggnuggning i bilen.

Om det mellan åren 2011-2017 varit allvarlig fysisk misshandel som SD utsatt Lena för, känns knoggnuggning som en väldigt ynka sak att vilja anmäla. En kvinna som är van vid att bli allvarligt fysiskt misshandlad, skulle nog knappast se en knoggnuggning som en misshandel utan snarare som att hon hade tur att hon hann ut ur bilen innan det blev värre.
Jag tror av många anledningar att Lena aldrig tidigare hade misshandlats grovt av SD, det var nog snarare första gången och Lena svarade med att anmäla och det var bra gjort. De flesta kvinnor gör inte det, de tar emot mucket mycket mer innan de anmäler första gången, med detta vill jag visa att Lena visade tydligt att hon visste sitt värde och hade skinn på näsan och stod upp för sig själv vid första fysiska kränkning som sig bör, även om många tycker det är larvigt och banalt med en knoggnuggning och därför hånar Lenas anmälan, och påstår att anmälan skulle bero bero på att hon var tjurig för att han tackade nej till fika, hon fyllde år och ville avsluta den med Stefan, sin magiska vänskap. Ja vi vet att för Lena var födelsedagar mycket speciella och hon hade nog inte räknat med att bli knoggnuggad så pass att rodnad uppstod, det gjorde givrtvis mycket ont och hon kände sig kränkt.
Någon påstod i tråden att Lena anmälde för att deras relation skulle komma fram; hon anmälde inte en relation, hon anmälde en misshandel, om så en mildare variant. En tydlig markering som sagt.

Den här misshahdeln med anmälan som följd borde verkligen varit slutet på Stefans och Lenas kärlekshistoria helt å hållet, just av den anledningen att Stefan som var gift med Hanna borde fått sig en ordentlig tankeställare eftersom han enligt uppgift i tråden, dessutom gav Lena skulden för att Hanna fick vetskap och menade att anmälan skulle varit anledning till att Lena just anmälde...vilket Lena dessutom borde reagerat kraftigt på då hon med anmälan klart och tydligt visade att hon visste sitt värde och hade stor självrespekt när hon markerade kraftigt att hon inte accepterade sådan behandling.

Varför upphörde då inte Stefans och Lenss relation här när den verkligen borde gjort det?? De levde inte inte ihop och hade inga barn ihop, så de behövde aldrig mer ens ha pratat med varann, när de tillsynes bara hade GC kvar gemensamt, ett fritidsintresse.

Då får vi backa lite här..då ser vi kittet mellan dom, den magiska vänskapen som faktiskt varat mellan 2011-2017. Det är 6 år utan tidigare fysisk misshandel. Jaja men Stefans fru Hanna hade ju gett Stefan LW-förbud dessutom, hur kunde han göra såhär mot Hanna?
Ja det undrar jag också men jag undrar varför ingen undrar hur han kunde göra såhär mot Lena dessutom????!!!!
Jag tänker att det borde vara här som problemen verkligen startade på allvar, just för att Hanna faktiskt visste, och alla andra visste.

Backar lite igen...
Jag undrar här vad Stefan egentligen kan ha sagt till Lena alla åren mellan 2011-2017?
Vad han sagt och hur, när de troligtvis många ggr pratat om framtiden, som ingett Lena hopp om en normal relation och även giftermål? Vi förstår ju alla att han ljög och grundlurade Lena, hi vet att det var så för han lämnade aldrig Hanna för att fullfölja det han lovat Lena!!!!
Så ännu mer intressant, vad kan han ha sagt som förklaring till att han inte lämnade Hanna och skiljdes från henne, vad kan han ha uppgett för ursäkter och förklaringar till Lena som var så troliga att hon litade på Stefans ord så blint??
Att det var för barnen, den klassiska ursäkten, men sen då...behövs det inte mer när allt fortsätter och Lena faktiskt bör känna Hanna, de bor i samma område, Lena liksom vigde Stefan och Hanna!!!?
Borde inte Stefan från början varit rädd att Lena tidigt kunde ha avslöja deras relation för Hanna?
Jag anser därför att det är mycket troligt att Stefan ljög inte bara för Lena och Hanna, utan även OM Hanna.
Så praktiskt att få Lena att inte tycka om Hanna och samtidigt tycka synd om Stefan. Då möjliggjorde han dessutom för Lena att slippa ha dåligt samvete inför Hanna och för Hanna.
Att Stefan klarar att ljuga häpnadsväckande friskt och mycket vågat gör det mycket möjligt och troligt att det mucket väl kan gått till såhär.
Lena blev kraftigt duperad och vilseledd och märkte inte detta förrän hon kunde ifrågasätta Stefan...då när ändå faktiskt Hanna visste...barnen var inte så små längre...jag tror att Lena någon gång framåt hösten 2017 förstod vem Stefan egentligen faktiskt var och är, och vad han gjort mot både Lena och Hanna!!!
Det var också i ett pm som Stefan själv skrev, att Lena blev besviken på Stefan just hösten 2017.
Men det konstiga är att han också skrev att de fortsätte vara de bästa vänner hela vägen.
Nej det där sista teor jag avsolut inte på!!
Men jag förstår mycket väl att Lena blev besviken när hon genomskådat Stefan, men det var inte stefan som blev mördad. Det jag vill säga är, Lena blev besviken men att Stefan blev rasande på Lena när hans lögner genomskådades och föll likt ett korthus..särskilt med tanke på att han dessutom själv visste att det var sant. Lena bör ju ha anklagat Stefan för en massa otrevliga saker han inte ville höra på, dvs sanningen..
Människor som ljuger så kraftigt om stort och smått, vitt och brett, tappar sitt ansikte utåt.
Här kan jag tänka mig att Stefan trots sitt hat och förakt mot Lena..för såna personer just hatar och föraktar personer som genomskådar dom, att han trots detta försöker påverka Lena att hon inre förstår och kommer med nya förklaringar men det fungerar inte längre..det är helt enkelt över!!
Jag tänker vidare att Lena är sårad, djupt sårad och kränkt men även chockad över hur hon kunnat lita på denna mannen och hur blind hon varit..
Och här eskalerar problemen..
Lena som är envis vill nog en gång för alka lägga korten på bordet. Hon är så förnedrad och kränkt att hon nog inte inser att hon utsätter sig för en fara när hon chockad berättar för sina vönner hur allt faktiskt ligger till..??!!
Stefan blir formodligen konfronterad av deras gemensamma vänner och der blir olika versioner och ingen vet och ingen förstår..förutom Lena och givrtvis Stefan förstås.
Här tror jag att Stefans hot börjar hagla för att skrämma Lena till tystnad..och jag tror att Lena vägrar att låta sig skrämmas till tystnad och allt successivt trappas upp...det leder slutligen till att Lena mördas!!!
Så vad hände som utlöste sista droppen?
Kontaktade Lena mugglarkvinnan som stefan hade med ut och cachade med under helgen och ville kanske varna mugglaren och berättade sanningen om Stefan..eller var allt planerat??
Lyckades Stefan med sin list att han fick Hanna med i detta, för att kunna skydda sig själv, för att få det att se ut som ett svartsjukedrama, bara för att dölja sanningen om sig själv??

De här teorierna bör du rama in och sätta upp på väggen. Riktigt hög och kvalificerad nivå av tänkande. Där överraskade du mig, har nog underskattat dig en aning. Ber om ursäkt. Lär finnas en hel del som kan tänkas överensstämma med sanningen. Ytterligare nya perspektiv, att begrunda. Bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in