Citat:
Att Lena lämnade förra församlingen berodde nog inte på skilsmässan utan på att hon därefter inledde ett förhållande med JH (Jan H) som tillsammans med sin fru också var församlingsmedlemmar där.
Enbart en skilsmässa är knappast skäl nog att en pastor lämnar sin församling.
Enbart en skilsmässa är knappast skäl nog att en pastor lämnar sin församling.
Citat:
Jo det gör du nog om du tänker efter. Det diskuterades i början på denna sommar och ni skulle läsa om tråden. Hur gick det med det förresten?
Varför var annars Lenas hemlige pojkvän i över ett år (JH) och även ML (oklart dock om han också var gift, han var inte hemlig) alternativa GM här i diskussionerna i början?
Inte ens Lenas 3 barn fick berätta om mammas hemliga pojkvän. Ska jag gå in på alla deraljer igen för att friska upp ert minne eller ska jag sluta här? För det finns fan inget värre när någon kallar mina inlägg som "Det är inget jag känner igen". Jag ljuger aldrig.
Varför var annars Lenas hemlige pojkvän i över ett år (JH) och även ML (oklart dock om han också var gift, han var inte hemlig) alternativa GM här i diskussionerna i början?
Inte ens Lenas 3 barn fick berätta om mammas hemliga pojkvän. Ska jag gå in på alla deraljer igen för att friska upp ert minne eller ska jag sluta här? För det finns fan inget värre när någon kallar mina inlägg som "Det är inget jag känner igen". Jag ljuger aldrig.
Är det denna JH du menar?
För mig är han för mordet väldigt konturlös.
Och av vad som framkommit i tråden vet vi inte om han verkligen var gift eller inte, under skilsmässa eller redan skild när de träffades. Jag kan inte riktigt koppla ihop det med mordet och därför har jag inte lagt detta på minnet. Det ligger så många år tillbaka i tiden och vad jag kan se från tråden blev hon inte utesluten från församlingen på grund av detta.
Jag vet inte om det har någon betydelse för mordet heller om hon nu själv valde att lämna församlingen på grund av detta. Men vet vi att det var anledningen?
Schazz har väl fört in denna person i tråden (?) eller iaf lagt in en del inlägg som ligger och pyr, men jag fick aldrig riktigt klart för mig vilken roll det hela skulle kunnat spela för mordet?
Enligt polisen leder inga spår in i någon församling.
Nu sitter dessutom en person på sannolika och ytterligare en är misstänkt, men inte häktad. De har inga kopplingar till kyrkan.
Som jag ser det lägger jag denna JH till hatthyllan igen.
Denna JH?:
Citat:
Försöker efter att ha läst igenom de senaste dagarnas närmast chockerande bråk i tråden få rätsida på hur det låg till med den andre omdiskuterade mannen, JH som enligt Schazz skulle ha haft en komplicerad relation och livssituation, kallades mammas nya pojkvän, men skulle enligt Schazz hållas hemlig av skäl som Schazz inte vill gå in på.
Så vad har kommit fram i tråden om när denna JH och LW hade ett förhållande och vad har framkommit om när han varit gift/skild?
Av nedanstående citeringar kan jag dra slutsatsen:
Har det framkommit mer?
Av ovanstående kan man inte säkert dra några slutsatser om när skilsmässan har skett. Kanske finns det fler uppgifter i tråden som jag har missat?
Jag tänker dock att innan en skilsmässa lämnas in har det vanligtvis inte varit bra förhållande i relationen en tid innan. Det kan naturligtvis ha varit något som plötsligt kommit upp och skilsmässoansökan blir ett faktum ganska snart.
Därefter tar det vanligtvis ett tag innan man har ordnat en ny bostad. Ibland flyttar man innan skilsmässan är klar, då det blir svårt att fortsätta att leva under samma tak.
Jag tänker dock att det finns en rimlig anledning att tro att JHs relation med sin dåvarande fru redan kan ha varit i upplösning i september 2013. Om skilsmässan skedde 2014 (???)vet vi inte väl, men det är enbart tre månader kvar på det året till 2014.
Det finns tyvärr många äktenskap som är "slut" långt innan de har upphört på pappret. Anledning till att man inte söker äktenskapsskillnad tidigare kan vara väldigt många. Allt ifrån att man har sin tro, till att man har barn, inte vill lämna någon som mår dåligt, partner som inte vill, är sjuk, eller helt enkelt för att man inte har drivet själv (fortsätter av vana).
Jag anser inte att man kan "döma" någon när man inget vet om situationen. Det är en separat sak i denna historia.
Men jag skulle för LWs och trådens skull reda ut (om det går) hur det ligger till med sanningen om de gifta männen.
Någon som vill fylla på med fakta, synpunkter, ändringar är välkomna.
Schazz:
3/7:
2/7:
26/5-19:
Så vad har kommit fram i tråden om när denna JH och LW hade ett förhållande och vad har framkommit om när han varit gift/skild?
Av nedanstående citeringar kan jag dra slutsatsen:
- Den 8/9-13 är LW och JH i Edinburgh
- JH har bott på sin nuvarande adress sedan 2014
- JH är inte gift nu
Har det framkommit mer?
Av ovanstående kan man inte säkert dra några slutsatser om när skilsmässan har skett. Kanske finns det fler uppgifter i tråden som jag har missat?
Jag tänker dock att innan en skilsmässa lämnas in har det vanligtvis inte varit bra förhållande i relationen en tid innan. Det kan naturligtvis ha varit något som plötsligt kommit upp och skilsmässoansökan blir ett faktum ganska snart.
Därefter tar det vanligtvis ett tag innan man har ordnat en ny bostad. Ibland flyttar man innan skilsmässan är klar, då det blir svårt att fortsätta att leva under samma tak.
Jag tänker dock att det finns en rimlig anledning att tro att JHs relation med sin dåvarande fru redan kan ha varit i upplösning i september 2013. Om skilsmässan skedde 2014 (???)vet vi inte väl, men det är enbart tre månader kvar på det året till 2014.
Det finns tyvärr många äktenskap som är "slut" långt innan de har upphört på pappret. Anledning till att man inte söker äktenskapsskillnad tidigare kan vara väldigt många. Allt ifrån att man har sin tro, till att man har barn, inte vill lämna någon som mår dåligt, partner som inte vill, är sjuk, eller helt enkelt för att man inte har drivet själv (fortsätter av vana).
Jag anser inte att man kan "döma" någon när man inget vet om situationen. Det är en separat sak i denna historia.
Men jag skulle för LWs och trådens skull reda ut (om det går) hur det ligger till med sanningen om de gifta männen.
Någon som vill fylla på med fakta, synpunkter, ändringar är välkomna.
Schazz:
3/7:
" Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vill du inte svara på min undran så är det helt okej, du
lämnar ut exakt det du tycker är relevant för tråden!
Men anledningen till att L:s barn ej skulle prata om
relationen, var det på grund av att mannen i fråga
levde i ett äktenskap/samboförhållande och parallellt
hade ett förhållande med LW?"
Schazz:
"Både ja och nej. Mannen hade en komplicerad relation och livssituation."
https://www.flashback.org/t2942694p1161
Vill du inte svara på min undran så är det helt okej, du
lämnar ut exakt det du tycker är relevant för tråden!
Men anledningen till att L:s barn ej skulle prata om
relationen, var det på grund av att mannen i fråga
levde i ett äktenskap/samboförhållande och parallellt
hade ett förhållande med LW?"
Schazz:
"Både ja och nej. Mannen hade en komplicerad relation och livssituation."
https://www.flashback.org/t2942694p1161
2/7:
[...]" Tidigt i tråden namngav jag en man som LW hade ett djupt och längre förhållande med och detta förhållande var mycket hemligt. Det fanns personliga skäl till att detta absolut inte fick komma ut. Denna man presenterades för barnen som mammas pojkvän och en handfull personer i LWs krets visste om den.[...]"
https://www.flashback.org/t2942694p1143
https://www.flashback.org/t2942694p1143
26/5-19:
"Det är jag som är orsak till det luddiga och otydliga inlägget om att han hade en komplicerad livssituation. Så var det. Det handlade inte om att han var gift. Relationen fick inte komma ut till vissa personer av anledningar jag inte vill gå in på"
https://www.flashback.org/p67682003#p67682003
https://www.flashback.org/p67682003#p67682003