2019-09-09, 12:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att SD är GM.
Och ev även HD.

Men motivet då?
Citera
2019-09-09, 12:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Man kan båda stå som köpare med 50 % var eller vilka andra procentsatser som helst.
Det kan också vara så att bara den ena står som köpare och äger 100 %.
Det finns många varianter.

Ja precis därför tror jag att SD och HD köpt tillsammana eftersom de var ett stabilt par på den tiden. Hade de inte varit ett par i rätt många år innan husköpet? Har inte koll på årtal och sådant tyvärr.
Citera
2019-09-09, 12:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men motivet då?
Att HD har ätit stor del av moralkakan..
Så hon tyckte LW inskränkte på hennes revir, möjligen ?
Citera
2019-09-09, 13:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej det tror jag inte, så djävla fräck kan man inte vara, tänk dig scenariot att få komma till en tredje förhandling med tomma händer?

De fick något från NFC som bekräftade deras teorier om hur det gått till och vem som är skyldig och jag tror inte att det var DNA, problemet som finns nu är ju att Hiding ökade på ekvationen med MGK av någon anledning, jag har grunnat hela helgen på vad fan de har som gjorde att de gick in med full styrka även mot MGK, känns som om de komplicerar fallet rejält med den insatsen.
Nä, jag fattar ingenting heller. Men införandet av HD i "pusslet" bör väl vara ett försök att åtgärda luckor och brister i det tänkta händelseförloppet under mordkvällen, dvs. att man helt enkelt har problem med att få scenariot att gå ihop om man inte stoppar in henne också (eller åtminstone någon utöver den ständige misstänkte).
Senast redigerad av Draifos 2019-09-09 kl. 13:17.
Citera
2019-09-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad menar du? Man kan båda stå som köpare till huset redan från början. Det står i kontraktet bådas namn och ägarandel 50% vardera.

Visst kan man det, men om SD köpte huset för egna pengar alt. står ensam på huslånet och på kontraktet äger han det ensamt givet han skyddat äganderätten via äktenskapsförord när han ingick äktenskapet. Då ingår inte huset i boet vid en skilsmässa.
Citera
2019-09-09, 13:04
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det sades att Lena anförtrodde sig till någon och berättade allt.
Som jag förstod det var LW rädd för sitt liv. Så hon anförtrodde sig till någon/några.
Var du en av dom ?
Eftersom du har träffat Lenas föräldrar, vad hette hon innan Wes*tröm ?

Tja. Vet inte riktigt varför du formulerar dig så. Vill inte gå närmare in på vad jag och L*na skrev till varandra.

Jag tolkar det som att du tvivlar på att jag är den jag säger mig vara, eller vad det nu är du är skeptisk till. Är osäker på varför. Det är dock ok med mig, men jag känner inte att jag vill ge mig in i något spel kring det.
Citera
2019-09-09, 13:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bra att du håller sammanfattningen uppdaterad 👍🏻

En sak som jag funderat på är att det är svårt att veta hur Hanna såg ut, vilka eventuella skador eller blessyrer hon hade efter mordet.

Det finns INGA bilder på Hannas geokonto mellan 16 april 2018 och 17 juli 2018. Under 3 månaders tid.

Är det någon som vet om det finns foton på henne på SDs geologg, eller på nån av de andra hon cachade med efter mordet?

Hon var aldrig i den sitsen att kroppsbesiktning skulle kunna göras. Det krävs skälig misstanke.

”För att en kroppsvisitation ska kunna äga rum fordras att alla förutsättningar för regelns tillämplighet är klart uppfyllda, dvs. du ska vara skäligen misstänkt ( lägsta misstankegraden) för ett brott som har fängelse i straffskalan och kroppsvisitationen får endast äga rum i syfte att göra beslag ( se 27 kap) eller utröna omständigheter som kan vara av betydelse för brottets utredning. ”
https://www.lawline.se/answers/1047

HD har lyckats hålla sig undan att bli fotograferad eller så har någon/några "städat". Dock syns hon bakifrån då hon sitter och äter en matlåda på Ängsö den 2 juni -18 då SD satt häktad. Det är antagligen S*llen som sitter bredvid henne (snart kanske bilden är borta om RN är "snäll" och städar).
http://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8beae3e0-5651-4633-aae3-37649fb1c125.jpg

Hennes logg från eventet Gurkburk 2018 - Spökar det på Ängsö:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=82cec170-41e3-4bee-a723-e3a08b934e25

Intressant att Beh*lderX och hon kom med i samma burkletargäng under dagen. Undrar om de pratade om Lena? Det hölls iaf en tyst minut för henne vid inledningen av eventet, men oklart om HD och S*llen hann vara med på inledningen eftersom de enligt andra loggar var sena.

Länk till Beh*lders logg: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=db1d9934-391c-4d97-870e-6c59dcca3c90

--------------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Citera
2019-09-09, 13:06
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du kollade 🙂

Det gjorde jag så gärna Tyvärr utan resultat. Att det ska vara så attans svårt att få fram uppgifter om huset och HD:s nuvarande bostad. Får fundera på hur jag lämpligen gräver vidare kring detta.
Citera
2019-09-09, 13:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Tja. Vet inte riktigt varför du formulerar dig så. Vill inte gå närmare in på vad jag och L*na skrev till varandra.

Jag tolkar det som att du tvivlar på att jag är den jag säger mig vara, eller vad det nu är du är skeptisk till. Är osäker på varför. Det är dock ok med mig, men jag känner inte att jag vill ge mig in i något spel kring det.
Helt okej för mig,
Citera
2019-09-09, 13:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst kan man det, men om SD köpte huset för egna pengar alt. står ensam på huslånet och på kontraktet äger han det ensamt givet han skyddat äganderätten via äktenskapsförord när han ingick äktenskapet. Då ingår inte huset i boet vid en skilsmässa.

Ja det kanske var därför HD fick låna pengar från sina föräldrar för att köpa sin bostadsrätt.
Den kontrollerande typen vill ju gärna ha alla ägodelar på sitt eget namn för att kunna utöva ekonomisk misshandel på den andra.
Citera
2019-09-09, 13:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det gjorde jag så gärna Tyvärr utan resultat. Att det ska vara så attans svårt att få fram uppgifter om huset och HD:s nuvarande bostad. Får fundera på hur jag lämpligen gräver vidare kring detta.
Tack för att du gräver.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg måste Lantmäteriet ha uppgifter på vem som har lagfart på huset nu.
Citera
2019-09-09, 13:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om det hade funnits DNA från MGM på LW,s kropp så hade han blivit häktad redan första gången på "sannolika skäl" oavsett vad för förklaring han hade kommit med, så jag tror inte att det är DNA som de fått i svaret från NFC, det är något annat som har sparkat upp misstanken till "sannolika skäl"

Det är inte så orimligt att det mesta av svaret på materialet från NFC landade hos Hiding först efter 15 månader. Tror inte hon fått så mycket svar från NFC när häktningsförhandlingen på sannolika skäl mot SD gjordes den andra gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in