När jag tittar på SD:s loggningar från april -18 upplever jag att han är inte är sitt vanliga jag. Jag kan inte riktigt se den obegripliga munterheten som annars har setts i hans loggar efter att LW mördades.
Han beskriver bl a en utbildning i S-holm som svår, han väljer att GC:a ensam istället för att åka till Läckö-eventet (kanske han åkte dit ändå sen kväll? EO efterlysta ju att han och några till skulle logga sin närvaro), han går plötsligt på gym, sen "lyckas" han enligt egen förvåning få med sig döttrarna på GC i Östergötland och runt Valborg bjuder han hem 2 nederländska kvinnor. I maj kontaktar han (desperat?) en kvinnlig vän i V-ås som han inte träffat på åratal. Jag tycker att SD uppvisar alla klassiska symtom på en person som har blivit lämnad och som inte hittat balansen i situationen.
April är alltså den första hela månaden SD ska leva som ensamstående och vara pappa varannan vecka. HD cachade runt med andra och LW hade inte synts cacha planerat med SD sen vinter/våren -17. Om SD och LW hade en relation därefter har den nog mest bestått av chatt, vilket de digitala analyserna möjligen har bekräftat nu och han därför sitter på Sannolika.
Om det fanns en hel del SD-DNA på Lena och vice versa, har det varit viktigt för honom att belysa att LW och han var de bästa vänner, att han inte varit svartsjuk på hennes manliga vänskaper och att han ibland träffade LW för intima stunder i smyg.
Om det var så att SD varken hade tillgång till tårtan (HD), bakelsen (LW), kakorna från Nederländerna eller smulan från Västerås var han nog grymt besviken. Ingen ville leka med honom eller lyssna på hans smarta idéer till cachegåtor. Han var helt enkelt övergiven och kanske LW medvetet eller omedvetet triggade fram en explosion i hans huvud när de chattade om än det ena och det andra under dagen/kvällen innan det ödesdigra hände?
( Igår såg jag ett dåligt program där en person dödades med en golfklubba och direkt kom jag att fundera på om SD eller HD hade golfklubbor. Någon som vet? )
-----------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245