2019-09-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej izzibell, jag vet inte om hon behövde bryta sig fri känslomässigt, det blir snarare plötsligt en annan person man ser framför sig, fast från ett helt annat håll och känslorna försvinner hastigt i det läget. Insikt ger en klar utsikt!

Men jag tror dessvärre inte att hon först insåg hur illa det var, men när hon sa till sina vänner: ”ifall något hemskt händer mig”...så anade hon det absolut värsta tyvärr...och hon hade ju rätt!

Lena var dessutom, på gott som ont, en person som gick till botten med allt, envis och stark, då hon med sin övertygelse ansåg att allt kunde redas ut, det var nog snarare så att någon inte delade hennes tanke om det, någon hade för mycket att dölja, som inte alls skulle få komma fram i och med Lenas sanning och ljus...tänker jag

Tillägg: viktigt att alla förstår att jag absolut inte menar att Lena får skylla sig själv på något sätt. Lena var en god människa och förtjänade inte detta tragiska våld hon utsattes för av en ond och hämndlysten människa.

Kände Du Lena personligen?
Citera
2019-09-09, 13:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag förstår din poäng att det kan rädda andra från detta hemska öde, det gör nog de flesta här.

Men Lena mördades inte för att hon inledde ett förhållande med en gift man. Kärlek är en gåva från gud. Den är äkta och sann OM det är två friska sunda och goda människor med goda avsikter som möts, även om den ene eller båda är gifta, så dömer inte gud någon. Gud är god och förlåtande Gloriouslife. Mycket god och förlåtande!!!

Lena dog för att hon mötte den onde tyvärr, det är inte guds straff. Gud styr inte människor och kunde inte styra lenas känslor när hon nästlandes in i en härva av lögner som slutade med att Lena mördades, hon mötte den ondaste av mänskliga varelser där bakom planket, och det förtjänade hon inte och inte hennes barn heller, det vet du innerst inne Gloriouslife, jag vet att du vet det likväl som alla andra i tråden här, vet det.
Det vet också varenda polis och åklagare och domare.

Ingenting rättfärdigar ett mord på något vis, hade det varit Lena som varit den onde, så hade det varit Lena som satt häktad på sannolika skäl för mord, och du vet mycket väl att det inte är Lena som sitter där i häktet och väntar på att sin domedag och dom, och i framtiden ska tjäna 13 kr i h i många år framöver. Du vet Gloriouslife, innerst inne.

Frälsaren arbetar genom lagen, som är det offentliga. Att synder förlåts betyder att synderna inte kan vara regeln. Lagen är till för att leda och skydda dem som inte själva fattar (att fatta själv riskerar f.ö. närma sig förhävelse) och straffar av omtanke och nåd. Synden primärt här är väl tanklöshet (lättja?), gudlöshet och förhävelse, inte att man har trevligt ihop. Det senare är väl en följd också, inte där synden börjar.

Man både kan och bör fika, men inte mitt på motorvägen...

Nä, det går nog inte intellektuellt försvara värst.

En bra karl frälser sig själv (genom lagen). Svårt att se hur annars det skulle kunna fungera.
Citera
2019-09-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu berör du verkligen något mycket intressant inom det här mordfallet, det vill säga, var SD's och HD's äktenskaps-skillnad enbart någon slags täckmantel för mordet så som dom själva hade tänkt ut det ?

Mvh/ @JokerMannen

I och för sig så kan de ha planerat skilsmässan för att sedan när mordet sker, vet Stefan att det kommer finnas DNA på Lena från honom.
Han säger till utredarna att han var på väg att skiljas och att han och Lena hade planerat ett liv tillsammans och att de träffades regelbundet, därav Stefans DNA på Lena.
Då det förmodligen förhåller sig tvärt om, att Lena startat om sitt liv utan Stefan så återstår ju de digitala bevisen som förmodligen väger tungt.
I och med att HD går med på denna skilsmässa, men de syns som ett lyckligt par tillsammans på sociala medier, är ju ganska graverande. HD måste alltså veta om planen med att röja undan LW.
Citera
2019-09-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Fasr jag kan för mitt liv inte se vad de kan vinna på denna bluff i så fall. Något ekonomiskt?
Det kan ju inte göra någon mindre misstänkt för mordet i alla fall....

Finns de som separerar utan att skilja sig. Liksväl som det finns de som har äktenskapsskillnad, bodelning (eller vad det heter)= gällande hus, bilar och lösöre och ändå bor ihop som gifta. Finns väl flera varianter än så.

Sen frågeställningar här i tråden från ett par stycken: "Hur kan hon/de ha råd att köpa en bo-rätt, resa" etc etc. Det är insinuant och fult att resonera i de termerna!

OT: När min dotter var i 8-10-årsåldern ärvde jag en slant som vi reste mycket för. Flera ggr. Långt bort. Överhörde sen ett samtal på fritis där en snörpkärring sa till en annan dito: "HUR kan hon ha råd att resa så mkt?" "Hon kanske särar på benen", sa den andra. / Så man ska nog vara försiktig med vad man säger om andra personer.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-09 kl. 14:03.
Citera
2019-09-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nä, jag fattar ingenting heller. Men införandet av HD i "pusslet" bör väl vara ett försök att åtgärda luckor och brister i det tänkta händelseförloppet under mordkvällen, dvs. att man helt enkelt har problem med att få scenariot att gå ihop om man inte stoppar in henne också (eller åtminstone någon utöver den ständige misstänkte).

Den ständige misstänkte, mycket märkligt, han var misstänkt redan ifrån första början, och nu sitter han häktad på sannolika skäl för att ha bragt Lena Wesström om livet, jag tror inte man behöver stoppa in så mycket mer i det dåvarande händelseförloppet för att få det att gå ihop, jag tror att SD har stekt sitt kokta fläsk nu och det är riktigt rejält skulle jag vilja påstå. Sedan att man nu plötsligt misstänker HD's inblandning i mordet beror på helt andra omständigheter som kommit fram under den senaste tiden. Man fick ju fram som jag tidigare deklarerat, tre nya bevis samt ett nytt vittne, vilket i sin tur fick KammarÅklagaren att kunna bura in SD på sannolika skäl och det tycker jag var väldigt bra att så skedde, även om du tycker annorlunda, så tycker jag helt tvärt emot dig.
Citera
2019-09-09, 14:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
I och för sig så kan de ha planerat skilsmässan för att sedan när mordet sker, vet Stefan att det kommer finnas DNA på Lena från honom.
Han säger till utredarna att han var på väg att skiljas och att han och Lena hade planerat ett liv tillsammans och att de träffades regelbundet, därav Stefans DNA på Lena.
Då det förmodligen förhåller sig tvärt om, att Lena startat om sitt liv utan Stefan så återstår ju de digitala bevisen som förmodligen väger tungt.
I och med att HD går med på denna skilsmässa, men de syns som ett lyckligt par tillsammans på sociala medier, är ju ganska graverande. HD måste alltså veta om planen med att röja undan LW.

Ja, det ser ju verkligen inte bra ut.
Så snart LW är ur vägen... start med USA resa.

Så dumma kunde de ju inte vara kan man tycka?
Och det kan vara just en sådan faktor som fått polisen att titta lite extra på henne.
Citera
2019-09-09, 14:09
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tvivlar du på att det finns bevisning pga. att du inte kunnat läsa om det i media? Kunde du läsa om Nerijus DNA i media innan fupen släpptes?

Edit: En seriös fråga då jag inte minns när och vad åklagaren åklagaren gick ut med i Lisa Holms-fallet.

Följde den rättegången då jag låg hemma sjukskriven med brutet ben. Bevisningen blev känd först under rättegången. Det var strikt sekretess under utredningen
Citera
2019-09-09, 14:19
Medlem
Bästa @Medimera

Jag har några frågor som jag vill överbringa till dig, vilka följande lyder.

Vad tror du egentligen själva grälet handlade om år 2017 när Lena Wesström satt i SD's bil ?

Vad tror du att den egentliga anledningen var till att Lena Wesström bestämde sig [inom dåvarande tid] ... att byts ut låset till bostadsrätten's ytterdörr ?

Mvh/ @ JokerMannen
Citera
2019-09-09, 14:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Bästa @Medimera

Vad tror du egentligen själva grälet handlade om år 2017 när Lena Wesström satt i SD's bil ?

Vad tror du att den egentliga anledningen var till att Lena Wesström bestämde sig [inom dåvarande tid] ... att byts ut låset till bostadsrätten's ytterdörr ?

Mvh/ @ JokerMannen

Ville hon ha tillbaka en nyckel som SD hade?
Citera
2019-09-09, 14:32
Medlem
Citat:
Bästa @Medimera

Mvh/ @ JokerMannen

Jag kan tänka mig att hon ville bryta deras förhållande, att hon hade insett att han var en stor lögnare och att han aldrig skulle lämna HD. Jag tror inte på att något fika var orsaken till anmälan ....
Ja och hon ville ha tillbaka sin dörrnyckel (tack Fröken_Sverige )
Senast redigerad av Medimera 2019-09-09 kl. 14:34.
Citera
2019-09-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Följde den rättegången då jag låg hemma sjukskriven med brutet ben. Bevisningen blev känd först under rättegången. Det var strikt sekretess under utredningen

Skulle önska att man även här under rättegångsprocessen skulle få följa med direkt från rättssalen via ljudupptagning, det var en upplevelse.
Citera
2019-09-09, 14:56
Medlem
Honan6s avatar
När jag tittar på SD:s loggningar från april -18 upplever jag att han är inte är sitt vanliga jag. Jag kan inte riktigt se den obegripliga munterheten som annars har setts i hans loggar efter att LW mördades.
Han beskriver bl a en utbildning i S-holm som svår, han väljer att GC:a ensam istället för att åka till Läckö-eventet (kanske han åkte dit ändå sen kväll? EO efterlysta ju att han och några till skulle logga sin närvaro), han går plötsligt på gym, sen "lyckas" han enligt egen förvåning få med sig döttrarna på GC i Östergötland och runt Valborg bjuder han hem 2 nederländska kvinnor. I maj kontaktar han (desperat?) en kvinnlig vän i V-ås som han inte träffat på åratal. Jag tycker att SD uppvisar alla klassiska symtom på en person som har blivit lämnad och som inte hittat balansen i situationen.

April är alltså den första hela månaden SD ska leva som ensamstående och vara pappa varannan vecka. HD cachade runt med andra och LW hade inte synts cacha planerat med SD sen vinter/våren -17. Om SD och LW hade en relation därefter har den nog mest bestått av chatt, vilket de digitala analyserna möjligen har bekräftat nu och han därför sitter på Sannolika.

Om det fanns en hel del SD-DNA på Lena och vice versa, har det varit viktigt för honom att belysa att LW och han var de bästa vänner, att han inte varit svartsjuk på hennes manliga vänskaper och att han ibland träffade LW för intima stunder i smyg.

Om det var så att SD varken hade tillgång till tårtan (HD), bakelsen (LW), kakorna från Nederländerna eller smulan från Västerås var han nog grymt besviken. Ingen ville leka med honom eller lyssna på hans smarta idéer till cachegåtor. Han var helt enkelt övergiven och kanske LW medvetet eller omedvetet triggade fram en explosion i hans huvud när de chattade om än det ena och det andra under dagen/kvällen innan det ödesdigra hände?

( Igår såg jag ett dåligt program där en person dödades med en golfklubba och direkt kom jag att fundera på om SD eller HD hade golfklubbor. Någon som vet? )

-----------------

Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in