Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Lena hade ett kärleksförhållande med SD i ca 6-7 år, 2011-2017 (2018.)
De båda anmälningarna som Lena gjorde mot SD var nov 2016 och Jan 2017, varav den sista gällde en knoggnuggning i bilen.
Om det mellan åren 2011-2017 varit allvarlig fysisk misshandel som SD utsatt Lena för, känns knoggnuggning som en väldigt ynka sak att vilja anmäla. En kvinna som är van vid att bli allvarligt fysiskt misshandlad, skulle nog knappast se en knoggnuggning som en misshandel utan snarare som att hon hade tur att hon hann ut ur bilen innan det blev värre.
Jag tror av många anledningar att Lena aldrig tidigare hade misshandlats grovt av SD, det var nog snarare första gången och Lena svarade med att anmäla och det var bra gjort. De flesta kvinnor gör inte det, de tar emot mucket mycket mer innan de anmäler första gången, med detta vill jag visa att Lena visade tydligt att hon visste sitt värde och hade skinn på näsan och stod upp för sig själv vid första fysiska kränkning som sig bör, även om många tycker det är larvigt och banalt med en knoggnuggning och därför hånar Lenas anmälan, och påstår att anmälan skulle bero bero på att hon var tjurig för att han tackade nej till fika, hon fyllde år och ville avsluta den med Stefan, sin magiska vänskap. Ja vi vet att för Lena var födelsedagar mycket speciella och hon hade nog inte räknat med att bli knoggnuggad så pass att rodnad uppstod, det gjorde givrtvis mycket ont och hon kände sig kränkt.
Någon påstod i tråden att Lena anmälde för att deras relation skulle komma fram; hon anmälde inte en relation, hon anmälde en misshandel, om så en mildare variant. En tydlig markering som sagt.
Den här misshahdeln med anmälan som följd borde verkligen varit slutet på Stefans och Lenas kärlekshistoria helt å hållet, just av den anledningen att Stefan som var gift med Hanna borde fått sig en ordentlig tankeställare eftersom han enligt uppgift i tråden, dessutom gav Lena skulden för att Hanna fick vetskap och menade att anmälan skulle varit anledning till att Lena just anmälde...vilket Lena dessutom borde reagerat kraftigt på då hon med anmälan klart och tydligt visade att hon visste sitt värde och hade stor självrespekt när hon markerade kraftigt att hon inte accepterade sådan behandling.
Varför upphörde då inte Stefans och Lenss relation här när den verkligen borde gjort det?? De levde inte inte ihop och hade inga barn ihop, så de behövde aldrig mer ens ha pratat med varann, när de tillsynes bara hade GC kvar gemensamt, ett fritidsintresse.
Då får vi backa lite här..då ser vi kittet mellan dom, den magiska vänskapen som faktiskt varat mellan 2011-2017. Det är 6 år utan tidigare fysisk misshandel. Jaja men Stefans fru Hanna hade ju gett Stefan LW-förbud dessutom, hur kunde han göra såhär mot Hanna?
Ja det undrar jag också men jag undrar varför ingen undrar hur han kunde göra såhär mot Lena dessutom????!!!!
Jag tänker att det borde vara här som problemen verkligen startade på allvar, just för att Hanna faktiskt visste, och alla andra visste.
Backar lite igen...
Jag undrar här vad Stefan egentligen kan ha sagt till Lena alla åren mellan 2011-2017?
Vad han sagt och hur, när de troligtvis många ggr pratat om framtiden, som ingett Lena hopp om en normal relation och även giftermål? Vi förstår ju alla att han ljög och grundlurade Lena, hi vet att det var så för han lämnade aldrig Hanna för att fullfölja det han lovat Lena!!!!
Så ännu mer intressant, vad kan han ha sagt som förklaring till att han inte lämnade Hanna och skiljdes från henne, vad kan han ha uppgett för ursäkter och förklaringar till Lena som var så troliga att hon litade på Stefans ord så blint??
Att det var för barnen, den klassiska ursäkten, men sen då...behövs det inte mer när allt fortsätter och Lena faktiskt bör känna Hanna, de bor i samma område, Lena liksom vigde Stefan och Hanna!!!?
Borde inte Stefan från början varit rädd att Lena tidigt kunde ha avslöja deras relation för Hanna?
Jag anser därför att det är mycket troligt att Stefan ljög inte bara för Lena och Hanna, utan även OM Hanna.
Så praktiskt att få Lena att inte tycka om Hanna och samtidigt tycka synd om Stefan. Då möjliggjorde han dessutom för Lena att slippa ha dåligt samvete inför Hanna och för Hanna.
Att Stefan klarar att ljuga häpnadsväckande friskt och mycket vågat gör det mycket möjligt och troligt att det mucket väl kan gått till såhär.
Lena blev kraftigt duperad och vilseledd och märkte inte detta förrän hon kunde ifrågasätta Stefan...då när ändå faktiskt Hanna visste...barnen var inte så små längre...jag tror att Lena någon gång framåt hösten 2017 förstod vem Stefan egentligen faktiskt var och är, och vad han gjort mot både Lena och Hanna!!!
Det var också i ett pm som Stefan själv skrev, att Lena blev besviken på Stefan just hösten 2017.
Men det konstiga är att han också skrev att de fortsätte vara de bästa vänner hela vägen.
Nej det där sista teor jag avsolut inte på!!
Men jag förstår mycket väl att Lena blev besviken när hon genomskådat Stefan, men det var inte stefan som blev mördad. Det jag vill säga är, Lena blev besviken men att Stefan blev rasande på Lena när hans lögner genomskådades och föll likt ett korthus..särskilt med tanke på att han dessutom själv visste att det var sant. Lena bör ju ha anklagat Stefan för en massa otrevliga saker han inte ville höra på, dvs sanningen..
Människor som ljuger så kraftigt om stort och smått, vitt och brett, tappar sitt ansikte utåt.
Här kan jag tänka mig att Stefan trots sitt hat och förakt mot Lena..för såna personer just hatar och föraktar personer som genomskådar dom, att han trots detta försöker påverka Lena att hon inre förstår och kommer med nya förklaringar men det fungerar inte längre..det är helt enkelt över!!
Jag tänker vidare att Lena är sårad, djupt sårad och kränkt men även chockad över hur hon kunnat lita på denna mannen och hur blind hon varit..
Och här eskalerar problemen..
Lena som är envis vill nog en gång för alka lägga korten på bordet. Hon är så förnedrad och kränkt att hon nog inte inser att hon utsätter sig för en fara när hon chockad berättar för sina vönner hur allt faktiskt ligger till..??!!
Stefan blir formodligen konfronterad av deras gemensamma vänner och der blir olika versioner och ingen vet och ingen förstår..förutom Lena och givrtvis Stefan förstås.
Här tror jag att Stefans hot börjar hagla för att skrämma Lena till tystnad..och jag tror att Lena vägrar att låta sig skrämmas till tystnad och allt successivt trappas upp...det leder slutligen till att Lena mördas!!!
Så vad hände som utlöste sista droppen?
Kontaktade Lena mugglarkvinnan som stefan hade med ut och cachade med under helgen och ville kanske varna mugglaren och berättade sanningen om Stefan..eller var allt planerat??
Lyckades Stefan med sin list att han fick Hanna med i detta, för att kunna skydda sig själv, för att få det att se ut som ett svartsjukedrama, bara för att dölja sanningen om sig själv??