Citat:
Ursprungligen postat av
JudgeRed
Jag har känt KL i många år och det finns inget våldsamt i henne. Hon är professionell, trevlig, varm och väldigt generös. Att hon hamnat i denna situation kan helt belastas HOL. Han var en mindre lyckad student vid SU och sedan så lyckades han få in en fot på Althins via KLs kontakter.
Deras äktenskap började knaka redan 2008 då HOL upprepade gånger var otrogen med både män och kvinnor. När KL fick vetskap om detta så konfronterade hon HOL och det var då den fysiska misshandeln började. KL vägrade att polisanmäla honom dels för att hon lade skulden på sig själv och dels för att hon ville skydda sina barn.
För er som så ensidigt tar parti för HOL så skulle jag råda er att ta ut alla hans mål från TR och HR. Jag kan intyga att det finns få advokater som lyckats så dåligt.
Låter som du främst känner den "gamla" Karin, om du kan lägga handen på hjärtat och möta upp mig i den aningen?
Angående Henriks agerande gentemot henne under flera år, är jag benägen att helt hålla med.
Jag är övertygad att hon har vid åtminstone två tillfällen svävat mellan liv & död för hans hand, och hon bär riktigt otäcka ärr/skador efter händelserna.
Dom gångerna är det enkom sjukvården som var drivande, och det var riktigt nära att en av utredningarna plockade Henrik som ansvarig, men det föll precis på linjen.