2019-09-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Vad gjorde polisen utanför trappan till 62:an runt 8 på fre-morgonen, när det small i trapphuset 09 ?
https://mitti.se/nyheter/polisen-advokatens-skjutningen/?omrade=kungsholmen

Mest anmärkningsvärt är att de stora tidningarna hållt helt tyst om detta.
Parkerar man en kombi utanför trappan till 62:an på trottoaren är det knappast normal "polisnärvaro" (har kollat med folk där efter artikeln).

Har vi en ny kod 291 igen...?

Det sker ju mord och mordförsök var och varannan dag. Eftersom det troligtvis rör sig om en närstående har det inte lika stort nyhetsvärde.
Citera
2019-09-09, 09:34
Medlem
Hittade en lite mindre suddig bröllopsbild.

https://m.imgur.com/j4BVlyv
Citera
2019-09-09, 09:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Borde inte en ev häktingsframställan kommit in nu, eller väntar de pga all uppståndelse till 11.59.
Citera
2019-09-09, 09:47
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det har nämnts en rövare, FO, som skulle ha haft KL förordnad som god man. FO verkar inte vara folkbokförd någonstans. Sitter han inne? Både han och KL verkar inte vilja skylta med någon bostad. En gammal adress där FO bott ligger i Finntorp, Nacka och där bor en tant med samma efternamn. Släkt?
Kul kille den där FO annars. Känd från bl a bevingade ord: "Fröken åklagare, gå hem och kör in dildon i fittan istället".

https://minfil.com/Q9K9Z3rcb5/Stockholms_TR_B7489-18_Aktbil_19_pdf
Är denna Fr*edr*ik Ola*fse*n den karl som hotade folk i djuraffären angående Ester?
Den "torped" som 2015 påstod att Karin anlitat honom - vet vi något om den karln?

Är dessa de enda uppslag för skytt som finns?

(Verkar, som du nämner, vara en lustig lirare. Man kan också notera hur svårt det är med vittnen, tänker på att alla verkar ha olika minnen av vad som sagts, trots anteckningar.

Man kan också notera hur rörigt och oeffektivt rätten hanterar en besvärlig person.)
Citera
2019-09-09, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Exakt! Har varit ett fåtal inlägg i den riktningen.
Märkligt att någon blir skjuten med 3 skott och inget är av allvarligare slag.
Verkligen mycket märkligt på så nära håll och advokater är ju kända för att intrigera och konspirera för att aningen skydda eller fälla. Skulle inte förvåna mig om Henrik själv planerat detta för att en gång för alla få bort hans största problem.
Citera
2019-09-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishfemale
Hittade en lite mindre suddig bröllopsbild.

https://m.imgur.com/j4BVlyv
Alla bröllopsgäster bar vitt, oskuldens färg. Vem kunde ana att blodet skulle flöda mellan dem sexton år senare.
Citera
2019-09-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, men stor risk att beställa jobbet på sig själv. Skytten kunde åkt fast. Och då hade Henrik varit körd. Jag tror att pistolmissen beror på tumult och att Henrik försökt hålla fast den arm med vilken skytten höll pistolen. Han sköt ändå, och missade när vapnet inte gick att hålla stilla.

I och för sig. Kanske ett tumult/slagsmål för att väcka grannarna, och skott som skulle gått i luften men p g a tumulten träffade.
Att 2 gånger anlita torped? Är inte det att ta i lite väl mycket. Även om man hatar någon, så borde man väl älska sig själv mera. Är motparten värd att skaka galler för i x antal år?
Förra "torped-omgången" är ju bara den lite märklig. Vilken tilltänkt torped går till polisen och berättar om en sådan sak? Då får ju personen polisens ögon på sig. Det låter tillrättalagt, i alla fall i mina öron.

Oavsett, vem som gjort/gör vad, så är det inte bara en ruskig historia, den är i all synnerhet tragisk.
Citera
2019-09-09, 09:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Komtantkortstelefon skulle förklara varför polisen inte hittar något om hon slängt den. Har som sagt väldigt svårt att tro att hon skulle ligga bakom. Hon hade ju planer på att gå tillbaka till universitetet. Sist vi träffades pratade vi om båtar. Fick inga mördarvibbar. Hon såg snygg och fräsch ut, hade färgat/tonat håret .

Måhända jag har en mer objektiv upplevelse av henne.
Dom gångerna jag träffat henne har hon nästan alltid varit övertygande bra iordning, men samtidigt har jag även erfarit henne som raka motsatsen också. En kameleont, som jag tidigare nämnt.
En våldsam/större aktion mot Henrik har iaf jag upplevt vara en fråga om när, inte om.
Hon bär definitivt på våldskapital, och hon är fullt kapabel - tro inget annat, även om det är svårt att ta in när man träffar henne på bra dagar.

Hon vet hur man beter sig runt ordningsmakten.
Händelsen som beskrivs i Expressen och som utspelade sig i slutet av 2017, den senast kända rubbningen i hennes liv, då hon stod misstänkt för misshandel och hemfridsbrott hos en polis, inbegriper faktiskt ytterligare en misstänkt misshandel.
Hon lyckades få ena offret att dra tillbaka sin anmälan, och i ärendet med misshandel/hemfridsbrott lades utredningen ner trots relativt god bevisning med uppvisade av skador/rättsintyg ihop med yttre vittnesmål.
Beakta att det var SU som hade denna utredning, och hon lyckades alltså få allt där att falla ihop som ett korthus.
Så hon kan bete sig, och hon har god förmåga att säkra upp sig själv gentemot omvärlden, det kan hon...
Citera
2019-09-09, 09:55
Medlem
Jag har känt KL i många år och det finns inget våldsamt i henne. Hon är professionell, trevlig, varm och väldigt generös. Att hon hamnat i denna situation kan helt belastas HOL. Han var en mindre lyckad student vid SU och sedan så lyckades han få in en fot på Althins via KLs kontakter.
Deras äktenskap började knaka redan 2008 då HOL upprepade gånger var otrogen med både män och kvinnor. När KL fick vetskap om detta så konfronterade hon HOL och det var då den fysiska misshandeln började. KL vägrade att polisanmäla honom dels för att hon lade skulden på sig själv och dels för att hon ville skydda sina barn.

För er som så ensidigt tar parti för HOL så skulle jag råda er att ta ut alla hans mål från TR och HR. Jag kan intyga att det finns få advokater som lyckats så dåligt.
Citera
2019-09-09, 09:56
Medlem
Om det är hon 4.55 in i videon är hon sig väldigt olik fr bröllopsbilden. Men det kanske är för att hon ser så sammanbiten ut i klippet.
Citera
2019-09-09, 09:57
Medlem
quieenies avatar
Om uppgifterna stämmer att KL kör "no comments" så rimmar det illa med att vara oskyldig, för vore hon det skulle hon väl ändå ha mer att säga till sitt försvar.
Citera
2019-09-09, 10:00
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Om uppgifterna stämmer att KL kör "no comments" så rimmar det illa med att vara oskyldig, för vore hon det skulle hon väl ändå ha mer att säga till sitt försvar.

Som erfaren jurist bör hon ju ha koll på hur hon ska agera för att skydda sig själv på bästa sätt. Jag tycker man gör rätt i att knipa käft i alla lägen när man på något sätt är "hotad" av staten, oskyldig eller ej. Det är deras uppgift att styrka sina anklagelser, det finns aldrig något att vinna på att hjälpa till genom att prata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in