2019-09-09, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Om uppgifterna stämmer att KL kör "no comments" så rimmar det illa med att vara oskyldig, för vore hon det skulle hon väl ändå ha mer att säga till sitt försvar.
Det där stämmer inte alls!
Har hon ex.vis läst O. Torges lilla "instruktionsbok", ja då har hon vett nog att alltid svara "No comments".
Endast dårar tvinnar ihop de snaror, de kanske ska hängas upp i !!!
Citera
2019-09-09, 10:04
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
För er som så ensidigt tar parti för HOL så skulle jag råda er att ta ut alla hans mål från TR och HR. Jag kan intyga att det finns få advokater som lyckats så dåligt.
Vad har hans meriter som student eller advokat att göra med att han får sympati för att han blivit skjuten?
Du tänker mycket annorlunda; förtjänar alla dåliga studenter och advokater att mördas?

Kan du berätta lite om vem Karin skulle ha anlitat om hon nu, som ju de flesta ändå har som enda eller åtminstone tyngst vägande teori, ligger bakom dådet?
Senast redigerad av Jenny.Haniver 2019-09-09 kl. 10:06.
Citera
2019-09-09, 10:05
Medlem
Kan fortfarande inte se att någon kommit upp med ens en enstaka dom där den
f d rådmannen skulle ha agerat felaktigt. Möjligen skulle hon ha kunnat dömt
till förmån för sin f d partner någon gång men såvitt jag kan se har ingen visat
eller kanske ens påstått detta.

Däremot är det ju ett faktum att äldre manliga domare som s a s suttit för länge,
(t ex Carl-Anton Spak och Allan Camitz) kan ha satt ihop domslut som inte
haft så mycket med sanningen att göra.
Citera
2019-09-09, 10:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
Jag har känt KL i många år och det finns inget våldsamt i henne. Hon är professionell, trevlig, varm och väldigt generös. Att hon hamnat i denna situation kan helt belastas HOL. Han var en mindre lyckad student vid SU och sedan så lyckades han få in en fot på Althins via KLs kontakter.
Deras äktenskap började knaka redan 2008 då HOL upprepade gånger var otrogen med både män och kvinnor. När KL fick vetskap om detta så konfronterade hon HOL och det var då den fysiska misshandeln började. KL vägrade att polisanmäla honom dels för att hon lade skulden på sig själv och dels för att hon ville skydda sina barn.

För er som så ensidigt tar parti för HOL så skulle jag råda er att ta ut alla hans mål från TR och HR. Jag kan intyga att det finns få advokater som lyckats så dåligt.

Låter som du främst känner den "gamla" Karin, om du kan lägga handen på hjärtat och möta upp mig i den aningen?
Angående Henriks agerande gentemot henne under flera år, är jag benägen att helt hålla med.
Jag är övertygad att hon har vid åtminstone två tillfällen svävat mellan liv & död för hans hand, och hon bär riktigt otäcka ärr/skador efter händelserna.
Dom gångerna är det enkom sjukvården som var drivande, och det var riktigt nära att en av utredningarna plockade Henrik som ansvarig, men det föll precis på linjen.
Senast redigerad av rotesau 2019-09-09 kl. 10:10.
Citera
2019-09-09, 10:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacobHedenmo
Kan fortfarande inte se att någon kommit upp med ens en enstaka dom där den
f d rådmannen skulle ha agerat felaktigt. Möjligen skulle hon ha kunnat dömt
till förmån för sin f d partner någon gång men såvitt jag kan se har ingen visat
eller kanske ens påstått detta.

Däremot är det ju ett faktum att äldre manliga domare som s a s suttit för länge,
(t ex Carl-Anton Spak och Allan Camitz) kan ha satt ihop domslut som inte
haft så mycket med sanningen att göra.

Hon har aldrig strulat i ämbetet, och då menar jag verkligen aldrig. Tvärtom.
Samt hon började frånvara i sas god tid innan hon började haverera på allvar.
Citera
2019-09-09, 10:13
Medlem
arbetets avatar
Är vi säkra på att det verkligen finns en "hitman" eller är det kanske KL själv som skjutit? Hon blev ju ertappad vid platsen vad jag förstår. Med tanke på den usla träffbilden med.
Citera
2019-09-09, 10:13
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Som erfaren jurist bör hon ju ha koll på hur hon ska agera för att skydda sig själv på bästa sätt. Jag tycker man gör rätt i att knipa käft i alla lägen när man på något sätt är "hotad" av staten, oskyldig eller ej. Det är deras uppgift att styrka sina anklagelser, det finns aldrig något att vinna på att hjälpa till genom att prata.

Ja, att hon är slipad, är det ingen tvekan om.
Att öppet bli "placerad" på brottsplatsen redan från början var snyggt.
Eller, är HOL så slipad att han visste att hon skulle befinna sig där inte långt efter att han gått till jobbet,för att hämta post t.ex.
Kan det bli en twist på den här historien?
Citera
2019-09-09, 10:14
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Låter som du främst känner den "gamla" Karin, om du kan lägga handen på hjärtat och möta upp mig i den aningen?
Angående Henriks agerande gentemot henne under flera år, är jag benägen att helt hålla med.
Jag är övertygad att hon har vid åtminstone två tillfällen svävat mellan liv & död för hans hand, och hon bär riktigt otäcka ärr/skador efter händelserna.
Dom gångerna är det enkom sjukvården som var drivande, och det var riktigt nära att en av utredningarna plockade Henrik som ansvarig, men det föll precis på linjen.

Det här vill vi nog veta mer om...
Om nu KL fick storstryk av HOL, finns det då anledning att misstänka att hjärnblödningen kan ha berott på att HOL använde KL som slagpåse ?

Att HOL var undermålig som advokat framkom ganska klart i ASAP-Rocky målet, och det var en jävla tur för advokatsamfundet, att inte utländsk press kollade upp den 1:a advokaten mer ingående.
Kvarstår då även frågan om KL:s föräldrar bodde i 62:an innan dom själva flyttade in ...
Citera
2019-09-09, 10:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Det verkar som dessa två människor skulle ha behövt komma ifrån varandra men inte lyckats.
Citera
2019-09-09, 10:17
Medlem
Citat:

Helt otroligt. Och denna man har hon skyddat! :-o

Svårt för sjukvården om offret inte samarbetar och inte vill anmäla. Men inget under om det hela har eskalerat.

Det här paret borde aldrig ha gift sig/skaffat barn och jag kan inte förstår att nästa kvinna står på tur - glad över att hon är den utvalda.
Citera
2019-09-09, 10:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Det här vill vi nog veta mer om...
Om nu KL fick storstryk av HOL, finns det då anledning att misstänka att hjärnblödningen kan ha berott på att HOL använde KL som slagpåse ?

Att HOL var undermålig som advokat framkom ganska klart i ASAP-Rocky målet, och det var en jävla tur för advokatsamfundet, att inte utländsk press kollade upp den 1:a advokaten mer ingående.
Kvarstår då även frågan om KL:s föräldrar bodde i 62:an innan dom själva flyttade in ...

Ser att frågan varit uppe tidigare, så kan ju lämna en kommentar om det också;
Norr Mälarstrand 62 är i begynnelsen Karin´s föräldrars hem, men det har inte varit hennes tidigare hem innan hon och Henrik fick ta över lägenheten.
Lite bonusinfo är att dom lejt ut denna lägenhet till filminspelningar vid olika tillfällen.

Hjärnblödningen är inte relevant mot yttre våld. Den uppstod huxflux egentligen.
Senast redigerad av rotesau 2019-09-09 kl. 10:22.
Citera
2019-09-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är vi säkra på att det verkligen finns en "hitman" eller är det kanske KL själv som skjutit? Hon blev ju ertappad vid platsen vad jag förstår. Med tanke på den usla träffbilden med.

Enligt vittnet/vittnen blev det en brottningsmatch mellan HOL och en man. Annars skulle man kunna tro att det var HOL själv som sköt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in