2019-09-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
LW har inget att be om ursäkt för.
Hon var singel och hade sin fulla rätt att pippa med vem hon vill.
Det är väl inte LW's fel att SD är otrogen.
Detta vet vi inte, men det finns ju en överhängande risk att SD har sne-pippat fler kvinnor på olika "jobb-konferenser" eller i tälten på nån "Geo-grej."
SD väljer att vara otrogen, och LW tackade och tog emot.

Precis så är det!
Jag tror inte det är "roligt" att vara andra kvinnan dock, om man har känslor, vilket en del har vittnat om att LW en gång i tiden ville mer/ha ett förhållande men det låter jag vara osagt.
Vi vet inte vad SD påstod angående sitt äktenskap, vi vet heller inte hur hans äktenskap var heller för den delen. Vi vet inte hur eller varför (om) de påbörjade en relation, inte heller när, om eller varför den avslutades.
Jag försvarar varken SD eller LW men jag menar att det är lätt att häva ur sig en massa om moral och hur de tänkte och varför och inte minst så verkar de flesta i tråden tycka att det är LW som gjort mest fel. Obegripligt.
Så, precis som du skriver är det, LW var singel punkt.
SD var den som var otrogen.
Ja jag vet att LW var vän med HD och det ser jag också som lite obegripligt och förkastligt att göra så mot en vän, men vi har inte alla omständigheter när det gäller nånting. Hur bra vänner var de?

Vet heller inte om SD varit otrogen med någon annan eller om LW direkt "tackade och tog emot" men i övrigt så.
Citera
2019-09-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Hold your horses! Rätt speedade föreställningar om frikyrkan som florerar i tråden. (Syftar då inte på dig Elsa, utan på tråden i stort.) Verkligheten är betydligt mer vardaglig och banal vad gäller skilsmässa och pastorstjänster

Så vitt jag vet var skilsmässan ett gemensamt beslut och MH kom efteråt. SD var definitivt inte inblandad då.

Att L*na slutade som pastor berodde på att det var en del konflikter och slitiga arbetsvillkor kring tjänsterna hon hade. Hon körde fast, kände sig sliten och hittade ingen tjänst som passade. Hon fortsatte med lite fria uppdrag, som t ex vigslar, men blev väldigt förtjust över att jobba med ensamkommande ungdomar. Det var ingen enkel resa i allt flyktingkaos som var under de åren. Till slut fick hon dock en klockren tjänst och trivdes bra med den. Hon släppte liksom tanken på församlingstjänst, åtminstone just då.

Skilsmässan var inte någon bidragande orsak till att hon slutade som pastor annat än att det var ytterligare en faktor som bidrog till kaos, dränering av kraft och känslan av ha kört fast. Inga skilsmässor är väl enkla och smärtfria?

Det är möjligt att det kan ha funnits personer i församlingen som såg snett på henne på grund av skilsmässan. Det finns alla möjliga konstiga typer i de flesta församlingar. Men att hon fick sluta på grund av skilsmässa har jag inte hört henne säga något om. Det tror jag inte. Även pastorer är människor och misslyckas ibland, trots de bästa intentioner.

Väldigt bra att höra! Allra mest att varken SD eller MH var orsak till skilsmässan. Det är som sagt inte enkelt att veta hur det är inom ett par, men du verkar ha haft viss insyn( eller inhörsel?) Kyrkan är litet favorit att hugga på i en del sammanhang.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Känner inte igen detta heller.

Jo det gör du nog om du tänker efter. Det diskuterades i början på denna sommar och ni skulle läsa om tråden. Hur gick det med det förresten?

Varför var annars Lenas hemlige pojkvän i över ett år (JH) och även ML (oklart dock om han också var gift, han var inte hemlig) alternativa GM här i diskussionerna i början?

Inte ens Lenas 3 barn fick berätta om mammas hemliga pojkvän. Ska jag gå in på alla deraljer igen för att friska upp ert minne eller ska jag sluta här? För det finns fan inget värre när någon kallar mina inlägg som "Det är inget jag känner igen". Jag ljuger aldrig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag har det inte men är nyfiken på samma som du!

Han kanske håller på att be alla han hotade om ursäkt.
Måste vara jävligt pinsamt nu i efterhand.
Han har ju sprungit runt och bedyrat SD's oskuld väldigt bestämt, milt uttryckt.
Hoppsan så fel det blev........
SD är ju tydligen inte alls oskyldig, JG.
SD sitter på sannolika skäl misstänkt för mordet på Lena.
Den var du inte riktigt beredd på, va?
Måste ha suttit som en höger-krok i magen..
Vilken nolla..... Ha ha ha
Citera
2019-09-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
"Finns väl ingen anledning att skapa onödig drama och konflikt precis innan alla ska resq iväg?"
Kontra:
"Finns väl ingen anledning att döda någon precis innan alla ska resa iväg?"

Det finns vissa tecken på att LW kanske inte var så okänslig i alla lägen. Exempelvis så har hon tydligen erkänt att bilanmälan var ett sätt att, vet inte hur jag ska skriva för att inte vara ofin, jävlas och se till att HD får reda på deras förhållande.

Att hon gått vidare, verkar inte fallet, då dom fortsatt sin relation
.

"Köttet var villigt men anden var svag"(?) som man säger inom särskilt frireligiösa kretsar . Kan inte riktigt begripa att man likställer en otrogens ansvar man med en älskarinnas. Det är väl ändå HAN som bär det största ansvaret för problemen, kan jag tänka. Det är för det mesta han som har mest att försvara och bevara. Att förlora? För det är väl hjärnan han tänker med? Att utsätta sig och sin familj för stoar pronblem för att han vill ha ett stick i pälsen under fleraårs tid är bara vidrigt.

Därför tycker jag det är tråkigt att man försöker skylla otroheten på Lena. Hon är mördad, kanske delvis pga detta, men inte bara. Tror de förbaskade geo-burkarna har stor del i detta morddrama . Kanske mer än det, men det verkar hur som helst bestå i ett par omogna vuxna som bär ansvaret.

Samtidigt fnattar JG omkring efter burkar i skuggorna och vet säkert det mesta om vad som har hänt.
Citera
2019-09-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Hold your horses! Rätt speedade föreställningar om frikyrkan som florerar i tråden. (Syftar då inte på dig Elsa, utan på tråden i stort.) Verkligheten är betydligt mer vardaglig och banal vad gäller skilsmässa och pastorstjänster

Så vitt jag vet var skilsmässan ett gemensamt beslut och MH kom efteråt. SD var definitivt inte inblandad då.

Att L*na slutade som pastor berodde på att det var en del konflikter och slitiga arbetsvillkor kring tjänsterna hon hade. Hon körde fast, kände sig sliten och hittade ingen tjänst som passade. Hon fortsatte med lite fria uppdrag, som t ex vigslar, men blev väldigt förtjust över att jobba med ensamkommande ungdomar. Det var ingen enkel resa i allt flyktingkaos som var under de åren. Till slut fick hon dock en klockren tjänst och trivdes bra med den. Hon släppte liksom tanken på församlingstjänst, åtminstone just då.

Skilsmässan var inte någon bidragande orsak till att hon slutade som pastor annat än att det var ytterligare en faktor som bidrog till kaos, dränering av kraft och känslan av ha kört fast. Inga skilsmässor är väl enkla och smärtfria?

Det är möjligt att det kan ha funnits personer i församlingen som såg snett på henne på grund av skilsmässan. Det finns alla möjliga konstiga typer i de flesta församlingar. Men att hon fick sluta på grund av skilsmässa har jag inte hört henne säga något om. Det tror jag inte. Även pastorer är människor och misslyckas ibland, trots de bästa intentioner.

Precis, tack!
Det är lätt att börja nysta ut tråden tills den är i ett enda virrvarr ..folk drar verkligen stora växlar i sina spekulationer och inte minst vill hitta fel i allt LW företog sig och var.
Citera
2019-09-08, 21:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det hyrdes en buss.

Ursprunglig avgångstid från LW 05.00 den 15/5
Ändrades till 05.00 från LW till den 16/5 i sista stund
pga önskemål från LW (födelsedagen)´
Därav fick vissa medresenärer "en ledig dag"

Jag har börjar fundera på om det verkligen var så att LW ändrade datum för avresan?
Kommer du ihåg varifrån den informationen dök upp från början?

Sonens födelsedag måste hon ju alltid ha varit medveten om.
Födelsedagen dök väl inte upp som en överraskning som helt plötsligt krävde ändrade planer?
Citera
2019-09-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kommer NFC prioritera även HD:s analyser när hon inte ens är häktad?
Fast vet de om det är hennes analyser? Hittar de hennes DNA på ngt de trodde SDs skulle finnas på, borde de ju inte hålla inne med svaret. Och saker från hennes hem kan ju lika gärna vara ditsatta av SD, så... ärendet i sig borde vara prioriterat.
Citera
2019-09-08, 21:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det kan nog stämma att SD haft dåligt med uppdrag från arbetsgivaren och därför kunnat ägna mycket tid till GC istället. Han skrev bl a på sin logg " Har gjort mig förtjänt av en osedvanligt lång semester i år, och har skaffat mig möjligheten att ha sommaren rätt oplanerad " Meningen kan tolkas som ett erkännande av mordet på Lena. Undrar om han tänkte på det.....

Förut kunde man se att SD hade en enskild firma registrerad på Allabolag.se (borta nu), så jag fick för mig att han var underkonsult till T*réns.
Senare har det slagit mig att hans då registrerade firma kan ha varit mottagaren av det finansiella stödet från Region Örebro till THOS GeoTour och att LW hade ifrågasatt något med handhavandet av de ekonomiska medlen.
Allabolag visar inte information om enskilda firmor men jag undrar om inte redovisning från dessa också är offentlig handling.
Men jag tror att man måste kontakta skattemyndigheten för att få en kopia.
Någon som vet säkert?
Citera
2019-09-08, 21:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det finns vissa tecken på att LW kanske inte var så okänslig i alla lägen. Exempelvis så har hon tydligen erkänt att bilanmälan var ett sätt att, vet inte hur jag ska skriva för att inte vara ofin, jävlas och se till att HD får reda på deras förhållande.

Att hon gått vidare, verkar inte fallet, då dom fortsatt sin relation.
Jag antar att detta är uppgifter från SD?
Påstår han att hon har erkänt detta för honom?
Det kan vara hans sätt att förminska betydelsen av anmälan och det behöver inte alls vara sant.
Citera
2019-09-08, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Fast vet de om det är hennes analyser? Hittar de hennes DNA på ngt de trodde SDs skulle finnas på, borde de ju inte hålla inne med svaret. Och saker från hennes hem kan ju lika gärna vara ditsatta av SD, så... ärendet i sig borde vara prioriterat.

DNA kommer inte betyda så mycket i detta fall, om det inte handlar om blod förstås.
Men "vanlig" DNA kommer inte väga särskilt tungt.
Citera
2019-09-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo det gör du nog om du tänker efter. Det diskuterades i början på denna sommar och ni skulle läsa om tråden. Hur gick det med det förresten?

Varför var annars Lenas hemlige pojkvän i över ett år (JH) och även ML (oklart dock om han också var gift, han var inte hemlig) alternativa GM här i diskussionerna i början?

Inte ens Lenas 3 barn fick berätta om mammas hemliga pojkvän. Ska jag gå in på alla deraljer igen för att friska upp ert minne eller ska jag sluta här? För det finns fan inget värre när någon kallar mina inlägg som "Det är inget jag känner igen". Jag ljuger aldrig.

Men läs Blessed Fruits inlägg om varför LW slutade som pastor. Hon verkar ha god insyn i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in