Citat:
LW har inget att be om ursäkt för.
Hon var singel och hade sin fulla rätt att pippa med vem hon vill.
Det är väl inte LW's fel att SD är otrogen.
Detta vet vi inte, men det finns ju en överhängande risk att SD har sne-pippat fler kvinnor på olika "jobb-konferenser" eller i tälten på nån "Geo-grej."
SD väljer att vara otrogen, och LW tackade och tog emot.
Hon var singel och hade sin fulla rätt att pippa med vem hon vill.
Det är väl inte LW's fel att SD är otrogen.
Detta vet vi inte, men det finns ju en överhängande risk att SD har sne-pippat fler kvinnor på olika "jobb-konferenser" eller i tälten på nån "Geo-grej."
SD väljer att vara otrogen, och LW tackade och tog emot.
Precis så är det!
Jag tror inte det är "roligt" att vara andra kvinnan dock, om man har känslor, vilket en del har vittnat om att LW en gång i tiden ville mer/ha ett förhållande men det låter jag vara osagt.
Vi vet inte vad SD påstod angående sitt äktenskap, vi vet heller inte hur hans äktenskap var heller för den delen. Vi vet inte hur eller varför (om) de påbörjade en relation, inte heller när, om eller varför den avslutades.
Jag försvarar varken SD eller LW men jag menar att det är lätt att häva ur sig en massa om moral och hur de tänkte och varför och inte minst så verkar de flesta i tråden tycka att det är LW som gjort mest fel. Obegripligt.
Så, precis som du skriver är det, LW var singel punkt.
SD var den som var otrogen.
Ja jag vet att LW var vän med HD och det ser jag också som lite obegripligt och förkastligt att göra så mot en vän, men vi har inte alla omständigheter när det gäller nånting. Hur bra vänner var de?
Vet heller inte om SD varit otrogen med någon annan eller om LW direkt "tackade och tog emot" men i övrigt så.
. Kan inte riktigt begripa att man likställer en otrogens ansvar man med en älskarinnas. Det är väl ändå HAN som bär det största ansvaret för problemen, kan jag tänka. Det är för det mesta han som har mest att försvara och bevara. Att förlora? För det är väl hjärnan han tänker med? Att utsätta sig och sin familj för stoar pronblem för att han vill ha ett stick i pälsen under fleraårs tid är bara vidrigt.
. Kanske mer än det, men det verkar hur som helst bestå i ett par omogna vuxna som bär ansvaret.