Citat:
Jag skulle ta dig på allvar om du istället arbetade för ett inkluderande av oss bortom minoriteter. Just i Sverige är der väldigt många som förtjänar sitt uppehälle genom att hjälpa alla möjliga minoriteter med tolkningsföreträde så att fler ska kunna känna sig kränkta och fler insatser, manifestationer och utbildningar måste genomföras. Det finns mycket pengar i omlopp i dessa frågor.
Tolkningsföreträde har de haft länge. Saken är att vissa utnyttjar det inte att vissa ord eller uttryck verkligen inte skulle vara kränkande utan att det är vanligt missbruk av lagar etc.
Har kallats rasist av ett otal människor av andra ursprung när de gjort fel och jag inte något alls mer än att markera att det inte är okej. Deras beteenden. Priset sådana nu betalar, slår ut mot alla. Urskillningslöst utan att ta hänsyn till att det är individer som varit skyddade av massan utan att behöva stå till svars. Inte bara jag utan en stor del av Sverige har blivit invandringskritiska. Mycket eftersom dina rättigheter medför skyldigheter. Du är skyldig att även själv uppträda utan att använda våra lagar eller samhälle emot oss som ett slags maktmissbruk.
Nyligen försökte någon besvara mig med hot om att anmäla mig eller något liknande. Jag raderade bara mailen. Inte för att det är omöjligt för människor att utan skäl driva på sådana ärenden utan för att det saknas substans.
Jag kan ta ansvar för min del. Att andra inte gör det för sin del utan behöver skrika om minoritet etc är en sak, att människor istället även finns som verkligen angriper minoriteter en helt annan. För de finns på riktigt och därmed ska dessa egentligen, fruktansvärt värdelösa instanser finnas. Har du själv pratar med dem skulle du veta att de knappast är mycket att ha.
En människa med något i huvudet lyssnar på ord vi inte behöver och tar bort dem. Radering av historien är möjligt något helt annat. Men återigen, vem bryr sig om sanningen i slutändan? Vår antirasism är baserad på kolonialism och inte rasbiologi. Vilket tillåter människor med åsikter av vissa sorter härja fritt samtidigt som vi aldrig haft slavar i Sverige.