2019-09-08, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Just i Sverige är der väldigt många som förtjänar sitt uppehälle genom att hjälpa alla möjliga minoriteter med tolkningsföreträde så att fler ska kunna känna sig kränkta och fler insatser, manifestationer och utbildningar måste genomföras. Det finns mycket pengar i omlopp i dessa frågor.
Jag skulle ta dig på allvar om du istället arbetade för ett inkluderande av oss bortom minoriteter.

Tolkningsföreträde har de haft länge. Saken är att vissa utnyttjar det inte att vissa ord eller uttryck verkligen inte skulle vara kränkande utan att det är vanligt missbruk av lagar etc.

Har kallats rasist av ett otal människor av andra ursprung när de gjort fel och jag inte något alls mer än att markera att det inte är okej. Deras beteenden. Priset sådana nu betalar, slår ut mot alla. Urskillningslöst utan att ta hänsyn till att det är individer som varit skyddade av massan utan att behöva stå till svars. Inte bara jag utan en stor del av Sverige har blivit invandringskritiska. Mycket eftersom dina rättigheter medför skyldigheter. Du är skyldig att även själv uppträda utan att använda våra lagar eller samhälle emot oss som ett slags maktmissbruk.

Nyligen försökte någon besvara mig med hot om att anmäla mig eller något liknande. Jag raderade bara mailen. Inte för att det är omöjligt för människor att utan skäl driva på sådana ärenden utan för att det saknas substans.

Jag kan ta ansvar för min del. Att andra inte gör det för sin del utan behöver skrika om minoritet etc är en sak, att människor istället även finns som verkligen angriper minoriteter en helt annan. För de finns på riktigt och därmed ska dessa egentligen, fruktansvärt värdelösa instanser finnas. Har du själv pratar med dem skulle du veta att de knappast är mycket att ha.

En människa med något i huvudet lyssnar på ord vi inte behöver och tar bort dem. Radering av historien är möjligt något helt annat. Men återigen, vem bryr sig om sanningen i slutändan? Vår antirasism är baserad på kolonialism och inte rasbiologi. Vilket tillåter människor med åsikter av vissa sorter härja fritt samtidigt som vi aldrig haft slavar i Sverige.
Citera
2019-09-08, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Jag vill bara i all välmening höja ett varningensfinger och säga att det är ett stort flertal som upplever ordet neger som stötande. Även om du inte håller med om det så är det bra att vara medveten om att folk runt om kan uppleva det som stötande. Du skulle ju kunna sluta använda ordet neger om det föreligger så med respekt mot de som finner ordet stötande.

Om du trots inte vill sluta brukandet av ordet neger för att du personligen inte finner ordet stötande. Så är du åtminstone medveten om att ditt ordval är kontroversiellt.

Det är väl neger fanskapet själva som anser att det är så.. Om 20 år kommer ordet Arab vara så sönderknullat , då måste man hitta på ett nyspråk ord för Arab precis som man har gjort med ordet zigenare. Om man en kalla en neger för blå hottentott, kunta kinte eller för neger spela väl mindre roll.
Citera
2019-09-08, 09:26
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det är väl neger fanskapet själva som anser att det är så.. Om 20 år kommer ordet Arab vara så sönderknullat , då måste man hitta på ett nyspråk ord för Arab precis som man har gjort med ordet zigenare. Om man en kalla en neger för blå hottentott, kunta kinte eller för neger spela väl mindre roll.
Negrerna själva har inget problem med att kalla sig för neger, negro eller nigger. Det är bara vita som inte får säga neger.
Citera
2019-09-08, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Negrerna själva har inget problem med att kalla sig för neger, negro eller nigger. Det är bara vita som inte får säga neger.

Dom kallar varandra för niggers , så det ligger något i det du säger. Men det är bara negerna själva som få kalla varandra neger.
Citera
2019-09-08, 11:15
Avslutad
Nu börjar jag se sambandet här

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/svt-erfar-har-ar-jobben-som-ersatter-nedlaggningen-av-radiotjanst
Citera
2019-09-08, 11:18
Bannlyst
Väldigt bra att Sverige fortsätter gå framåt på den fronten.
Vill ge en eloge till lantmäteriet.
Citera
2019-09-08, 11:25
Medlem
Neger är inget skälsord och syftar oftast inte till det mörka folket, i många länder används det flitigt för att tex beskriva mörka saker.

Får se när dom tar bort allt med vitt eller brunt i namnet, eller varför inte grönt?
Citera
2019-09-08, 11:26
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitinmyass
Säger vem? Har någon bestämt att ordet är rasistiskt bara för att?
Du är så jävla rentvättad i skallen att du rapar upp vad andra bestämt att du ska och får säga i vissa situationer, -stackare...
Nåja, som de flesta andra här vill jag veta närmare om bakgrunden till ett, trots allt ganska ovanligt namn på ett område. Om det handlar om en gammal benämning på grästuvor är det även intressant att få veta vad som ligger bakom det.

Du tycker att ordet neger inte är nedsättande, och tvärtom tycker jag att ordet neger är nedsättande.
Vem är du att bestämma att ordet neger inte är nedsättande?

Angående topic tycker jag det är bra agerat av lantmäteriet.
Citera
2019-09-08, 11:35
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Du tycker att ordet neger inte är nedsättande, och tvärtom tycker jag att ordet neger är nedsättande.
Vem är du att bestämma att ordet neger inte är nedsättande?

Angående topic tycker jag det är bra agerat av lantmäteriet.
messiasibid är nedsättande för mig och jag kräver att messiasibid förbjuds! Ser du hur löjligt det är nu? Neger betyder svart, en färg helt enkelt. Att lägga mer värde i ett ord än det egentligen betyder är korkat och visar bara att personen i fråga har samma åsikter som Hitler som också ville bestämma vad andra fick och inte fick tycka och tänka. Är du nazist, messiasibid?

Vad blir nästa kränkning mot Sverige och svenskarna? Att döpa om Blattnicksele kanske? Eller kanske till och med Sverige då första delen "Sver" ju liknar "svär" och att svära är ju illa tydligen. Får döpa om landet till Kalifatet HomoTrans Kvinna så får vi kanske tyst på PK-dårarna.
Citera
2019-09-08, 11:49
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
messiasibid är nedsättande för mig och jag kräver att messiasibid förbjuds! Ser du hur löjligt det är nu? Neger betyder svart, en färg helt enkelt. Att lägga mer värde i ett ord än det egentligen betyder är korkat och visar bara att personen i fråga har samma åsikter som Hitler som också ville bestämma vad andra fick och inte fick tycka och tänka. Är du nazist, messiasibid?

Vad blir nästa kränkning mot Sverige och svenskarna? Att döpa om Blattnicksele kanske? Eller kanske till och med Sverige då första delen "Sver" ju liknar "svär" och att svära är ju illa tydligen. Får döpa om landet till Kalifatet HomoTrans Kvinna så får vi kanske tyst på PK-dårarna.

Jag menade enbart att ord är inte inristade i sten och att de inte är en naturlag som är omöjlig att förändras.Ord utvecklas med tiden. Neger innehåller bokstäverna N e g e r. Sedan vad dessa bokstäver tillsammans i följd ska referera till bestäms utifrån vad den rådande majoriteten har fått för sig att ordet referar till. Som så många har påpekat finns det ingen som bestämmer vad ord ska stå för utan de utvecklas. Det närmaste är väl svenska akademins ordlista och till och med de tycker neger kan uppfattas nedsättande även om dess ursprungliga form inte är det.

Hur som helst tycker jag det är bra att de döper om negerskallelandet. Har man tagit bort negerbollen kan man väl lika gärna gå hela vägen.
Citera
2019-09-08, 12:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Kul med alla som älskar ordet neger som rider ut till sankmarkernas försvar.
Citera
2019-09-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det var ju min första undran också. Hur många negrer har besökt jokkmokk ens 2019?
Alltid lika kul när stockholmare eller liknande tror att norrland på något sätt skulle vara beskonat från negrer och dylikt avskräde bara för att de är belägrade norr om Gävle.

För fan, alla svenska städer med en befolkning på mer än 10 000 har en BETYDANDE andel negrer, afghaner och araber. Punkt.

Så för att svara på din fråga: på tok för många.
Senast redigerad av Yeeboi 2019-09-08 kl. 12:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in