Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Vill minnas att hjärnblödningen inträffade 2012. Om inte minnet sviker, dog även hennes mamma detta året och hon var av stor betydelse för Karin.
Endast en av 50 överlever den typen av hjärnblödning, och vårdens hand räcktes då bara för det mer fysiska kring åkomman. Vad som sker med det psykiska blir som i alla fall i Sverige upp till patienten själv, och sviterna av en sådan typ av hjärnblödning verkar minst sagt komplexa.
Det stora skälet till att det blev skit mellan henne och Henrik var nog när hon kom på honom med en annan man i sommaren 2013. Det resulterade i ett misshandelsfall tilldömt Karin, men det där med svartsjukan inleddes under tidigare delen av 2013 där det verkade vara mycket mysko beteende med både Henrik och Karin.
Om det beror på att Henrik börjat smyga med andra män, eller att Karin börjat må konstigt i sviterna efter hjärnblödningen vet jag inte, men gissar en kombo av både och.
Alkoholen kom nog in under 2013 någon gång.
Djävla soppa är det ja, och det finns dom som återkommande gånger försökt granska Henrik likväl som Karin men kammar noll.
Tex, så bär hon riktigt otäcka ärr över buken och bålen, som man återkommande försökt nosa på Henrik som ansvarig för.
Det är ett två skitsvåra individer.
Det är väl i stort rubbet jag vet om historik bakåt.
Karins mamma dog i januari 2012 och pappa i juli 2012. Själv drabbades hon av en hjärnblödning - och maken ville skiljas.. Och även om självaste ansökan om skilsmässa ägde rum året efter har det säkert inte varit bra mellan makarna innan dess. Så att hitta stöd hos Henrik under det svåra året 2012 var nog inte att tala om.
Om gubben dessutom visade sig vara bi (en otrogen sådan)- då var det väl sista droppen.
Jag tänker på barnen som uppenbarligen har levt lite WT-liv trots yttre omständigheter som skulle ha kunnat erbjuda något helt annat.
Socialen kopplas väl automatiskt in om någon av föräldrarna döms för våldsbrott - eller?
Hon måste ha insett att det var kört för henne att få ungarna efter det. Särskilt om de ändå föredrog pappan.