2019-09-07, 21:33
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykisksjuk
Citat:
Båda systrarna har/hade enorma alkoholproblem. Storasyster söp helt enkelt ihjäl sig men bör nog betecknas som (relativt) psykisk frisk. Båda Systrarna var/är närmast briljanta och extremt högpresterande.

Källa?

Mig själv.

Samma efternamn på systern?
Citera
2019-09-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vill minnas att hjärnblödningen inträffade 2012. Om inte minnet sviker, dog även hennes mamma detta året och hon var av stor betydelse för Karin.
Endast en av 50 överlever den typen av hjärnblödning, och vårdens hand räcktes då bara för det mer fysiska kring åkomman. Vad som sker med det psykiska blir som i alla fall i Sverige upp till patienten själv, och sviterna av en sådan typ av hjärnblödning verkar minst sagt komplexa.

Det stora skälet till att det blev skit mellan henne och Henrik var nog när hon kom på honom med en annan man i sommaren 2013. Det resulterade i ett misshandelsfall tilldömt Karin, men det där med svartsjukan inleddes under tidigare delen av 2013 där det verkade vara mycket mysko beteende med både Henrik och Karin.
Om det beror på att Henrik börjat smyga med andra män, eller att Karin börjat må konstigt i sviterna efter hjärnblödningen vet jag inte, men gissar en kombo av både och.

Alkoholen kom nog in under 2013 någon gång.
Djävla soppa är det ja, och det finns dom som återkommande gånger försökt granska Henrik likväl som Karin men kammar noll.
Tex, så bär hon riktigt otäcka ärr över buken och bålen, som man återkommande försökt nosa på Henrik som ansvarig för.
Det är ett två skitsvåra individer.

Det är väl i stort rubbet jag vet om historik bakåt.

Karins mamma dog i januari 2012 och pappa i juli 2012. Själv drabbades hon av en hjärnblödning - och maken ville skiljas.. Och även om självaste ansökan om skilsmässa ägde rum året efter har det säkert inte varit bra mellan makarna innan dess. Så att hitta stöd hos Henrik under det svåra året 2012 var nog inte att tala om.

Om gubben dessutom visade sig vara bi (en otrogen sådan)- då var det väl sista droppen.

Jag tänker på barnen som uppenbarligen har levt lite WT-liv trots yttre omständigheter som skulle ha kunnat erbjuda något helt annat.

Socialen kopplas väl automatiskt in om någon av föräldrarna döms för våldsbrott - eller?

Hon måste ha insett att det var kört för henne att få ungarna efter det. Särskilt om de ändå föredrog pappan.
Citera
2019-09-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Samma efternamn på systern?

Ja.
Citera
2019-09-07, 21:40
Medlem
bulletproofsouls avatar
Advokat är nästa yrke att förlora i status ungefär som lärare och sjuksköterska redan gjort. Dessa dysfunktionella individer motsäger inte den utvecklingen.
Citera
2019-09-07, 21:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Vad gäller en hjärnblödning kan man bli efter en sådan deprimerad och därmed också personlighetsförändrad

Den kan också göra att folk uppfattar personen som drogad, dvs några glas vin plus stress och upprördhet gör att personen kan uppfattas som ordentligt påverkad

En hjärnblödning kan orsakas av ett trauma eller högt stresspåslag

Min morsa fick stroke när hon var pensionär och hon besvärades också mentalt över att ena sidan inte fungerade. Särskilt om hon var trött, vilket hon också lättare blev genom att länge behöva krycka för att ens gå. Hon slutade att gå ut och fika i samband med att hon gick på stan och handlade, eller sammankomster i diverse föreningar hon tidigare gick på för hon var rädd att bli fumlig och drälla med kaffet eller maten.
Citera
2019-09-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodil1968
Även jag får som någon tidigare anses klart partisk då jag känt KL sedan unga år. Hela denna ”soppa” är djupt tragiskt för alla inblandade parter. KL var fram till hjärnblödningen en av de mest briljanta kvinnor jag känner (och är fortfarande så i sina klara stunder) .Dessutom vacker som få. Hon har alltid sett otroligt bra ut allt sedan unga år. Att begåvningsreserven hos vissa här inte är den högsta må väl vara väl känt, men att kalla henne bla ”ödla” ter sig lätt löjeväckande.

Som exempel var min ex fru inte alltid allt för ”överförtjust” i vår vänskap. Hon uttryckte sig alltid i termer liknade ”Det räcker inte med att hon är ”skitsnygg”, behöver hon dessutom vara så in i h..vete trevlig och briljant..man får ju ångest (fet, ful och dum) när man ser er skratta tillsammans..”. Var väl inte alltid helt positiva tongångar hemifrån de gånger vi skulle ses..

Att hon och HOL haft det jobbigt genom åren likt många par har är kanske inte så konstigt mtap på att bägge har haft yrkesutövningar som krävt mycket arbete både i volym och tid. Jag är som sagt part i målet, men det är inte alltid så att män i min och HOL:s generation har det så lätt med starka kvinnor som kräver sin rätt och även ett jämställt förhållande. KL och jag brukade ha långa diskussioner om en karriär verkligen var värd all uppoffring. Hon var/ är en briljant jurist som verkligen brann för sitt yrke.

Jag kan intyga att det som KL fått fått få igenom när hennes föräldrar och syster gick bort skulle knäcka de flesta individer ett antal gånger om.

Jag hoppas verkligen att HOL tillfrisknar och inte får allt för svåra men av det som drabbat honom. Dock känner jag mest för deras döttrar som jag hoppas kommer ”helskinnade” ur denna tragedi och kan få fortsätta färden mot vuxenlivet utan att bli allt för ”tilltufsade” av denna tragedi.

Vi får även hoppas att polisen lyckas lösa detta fall oavsett vems skuld det är..

Döttrar? De har bara en..
Citera
2019-09-07, 21:43
Medlem
Tuttarna-I-Soppans avatar
Citat:
Även jag får som någon tidigare anses klart partisk då jag känt KL sedan unga år. Hela denna ”soppa” är djupt tragiskt för alla inblandade parter. KL var fram till hjärnblödningen en av de mest briljanta kvinnor jag känner (och är fortfarande så i sina klara stunder) .Dessutom vacker som få. Hon har alltid sett otroligt bra ut allt sedan unga år. Att begåvningsreserven hos vissa här inte är den högsta må väl vara väl känt, men att kalla henne bla ”ödla” ter sig lätt löjeväckande.

Som exempel var min ex fru inte alltid allt för ”överförtjust” i vår vänskap. Hon uttryckte sig alltid i termer liknade ”Det räcker inte med att hon är ”skitsnygg”, behöver hon dessutom vara så in i h..vete trevlig och briljant..man får ju ångest (fet, ful och dum) när man ser er skratta tillsammans..”. Var väl inte alltid helt positiva tongångar hemifrån de gånger vi skulle ses..

Att hon och HOL haft det jobbigt genom åren likt många par har är kanske inte så konstigt mtap på att bägge har haft yrkesutövningar som krävt mycket arbete både i volym och tid. Jag är som sagt part i målet, men det är inte alltid så att män i min och HOL:s generation har det så lätt med starka kvinnor som kräver sin rätt och även ett jämställt förhållande. KL och jag brukade ha långa diskussioner om en karriär verkligen var värd all uppoffring. Hon var/ är en briljant jurist som verkligen brann för sitt yrke.

Jag kan intyga att det som KL fått fått få igenom när hennes föräldrar och syster gick bort skulle knäcka de flesta individer ett antal gånger om.

Jag hoppas verkligen att HOL tillfrisknar och inte får allt för svåra men av det som drabbat honom. Dock känner jag mest för deras döttrar som jag hoppas kommer ”helskinnade” ur denna tragedi och kan få fortsätta färden mot vuxenlivet utan att bli allt för ”tilltufsade” av denna tragedi.

Vi får även hoppas att polisen lyckas lösa detta fall oavsett vems skuld det är..

Lägg gärna upp en bild på henne
Citera
2019-09-07, 21:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Socialen kopplas väl automatiskt in om någon av föräldrarna döms för våldsbrott - eller?

Hon måste ha insett att det var kört för henne att få ungarna efter det. Särskilt om de ändå föredrog pappan.

Ditt inlägg gör att jag osökt kommer att tänka på vad Marianne Lindberg De Geer sa i dokumentären om Carl Johan De Geer, som växte upp i misär i ett överklasshem.

Hon konstaterade att barn som växer upp i misär/ eller under destruktiva förhållanden i en "fin familj/rik familj/överklasshem" har en märklig benägenhet att helt glida under radarn vad det gäller att socialtjänsten kopplas in.

Märkligt som du säger, att socialtjänsten inte var mer inkopplade i denna "hotfulla misär" då det gäller advokatfamiljen?
Citera
2019-09-07, 21:44
Avstängd
Spännade o se om Karin nekar o blir häktad - då blir hon nog tunn likt de flesta välbeställda o
bortskämda.

Men Karl Hedin var Macho som tog detta utan att vika ner sig - o kom ut stridslysten
som få
Citera
2019-09-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vad jobbade hennes syster med?

Systern jobbade med ekonomi. Kan inte ge ett bättre svar än så.
För många är det här en osannolik händelse, men de som vet vad hon är kapabel till är inte förvånade.
Citera
2019-09-07, 21:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Döttrar? De har bara en..

Exakt. Där rök den trovärdigheten med en gång (en dotter och en son är det som gäller).
Citera
2019-09-07, 21:49
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Systern jobbade med ekonomi. Kan inte ge ett bättre svar än så.
För många är det här en osannolik händelse, men de som vet vad hon är kapabel till är inte förvånade.

Vet du något om fadern H*rr*?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in