Citat:
Ursprungligen postat av
Krokodil1968
Även jag får som någon tidigare anses klart partisk då jag känt KL sedan unga år. Hela denna ”soppa” är djupt tragiskt för alla inblandade parter. KL var fram till hjärnblödningen en av de mest briljanta kvinnor jag känner (och är fortfarande så i sina klara stunder) .Dessutom vacker som få. Hon har alltid sett otroligt bra ut allt sedan unga år. Att begåvningsreserven hos vissa här inte är den högsta må väl vara väl känt, men att kalla henne bla ”ödla” ter sig lätt löjeväckande.
Som exempel var min ex fru inte alltid allt för ”överförtjust” i vår vänskap. Hon uttryckte sig alltid i termer liknade ”Det räcker inte med att hon är ”skitsnygg”, behöver hon dessutom vara så in i h..vete trevlig och briljant..man får ju ångest (fet, ful och dum) när man ser er skratta tillsammans..”. Var väl inte alltid helt positiva tongångar hemifrån de gånger vi skulle ses..
Att hon och HOL haft det jobbigt genom åren likt många par har är kanske inte så konstigt mtap på att bägge har haft yrkesutövningar som krävt mycket arbete både i volym och tid. Jag är som sagt part i målet, men det är inte alltid så att män i min och HOL:s generation har det så lätt med starka kvinnor som kräver sin rätt och även ett jämställt förhållande. KL och jag brukade ha långa diskussioner om en karriär verkligen var värd all uppoffring. Hon var/ är en briljant jurist som verkligen brann för sitt yrke.
Jag kan intyga att det som KL fått fått få igenom när hennes föräldrar och syster gick bort skulle knäcka de flesta individer ett antal gånger om.
Jag hoppas verkligen att HOL tillfrisknar och inte får allt för svåra men av det som drabbat honom. Dock känner jag mest för deras döttrar som jag hoppas kommer ”helskinnade” ur denna tragedi och kan få fortsätta färden mot vuxenlivet utan att bli allt för ”tilltufsade” av denna tragedi.
Vi får även hoppas att polisen lyckas lösa detta fall oavsett vems skuld det är..
Så tack vare tidigare prestation, utseende och kapacitet, var det egentligen inte hon som låg bakom skotten på Lilja?
Går händelsen i förväg men.. Du förespråkar således friande dom tack vare gamla godheter. Eller rättspsyk?
Undrar vad den skjutne tänker om ditt inlägg.