2019-09-07, 19:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det märks att du har noll koll på diagnoser. Paranoid schizofreni är någon som ser hemliga meddelanden i tidningar och på text-tv. De flesta med schizofreni är lågfungerande. Klarar inte av hygien och behålla ett arbete. ADHD hör inte hemma inom autismspektrat överhuvudtaget.

Det rör sig om en klockren psykopat. Charmig, intelligent, social, högpresterande. Lär du känna dem är de lata och försöker ta genvägar och låta andra göra skitjobbet. Ljuger obehindrat. Manipulativ. Noll empati. Blir rasande vid motgångar. Hämdlystna. Impulsiv och fattar korkade kortsiktiga beslut, trots att de kan vara välutbildade och intelligenta.

Schizofreni brukar väl ge sig till känna i tjugoårsåldern, dvs under studieåren isåfall. Det finns nog de som diagnosticeras i äldre ålder men då har de nog inte klarat utbildning eller det arbetet.
Arbetskamrater verkar ju beskriva henne som social, trevlig och empatisk. Så jag är tveksam till psykopat klassningen, men hjärnskada kan kanske ge det.
Citera
2019-09-07, 19:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Snöade in på adhd i en diskussion på telefon aspberger skulle jag skrivit.

Charmig, social, högpresterande, toppjobb mm. Det låter ju precis som asperger
Citera
2019-09-07, 19:47
Medlem
Citat:
Charmig, social, högpresterande, toppjobb mm. Det låter ju precis som asperger

Psykiatriska diagnoser är rätt överskattade som förklaringsmodell. Det har väl helt enkelt slagit slint för kärringen.
Att folk blir galna av "svartsjuka" är inget helt ovanligt. Behövs ingen underliggande psykiatrisk diagnos för det. Anstiftan redan 2015 verkar inte direkt smickrande för hennes mentala tillstånd heller. Planeringsförmåga och uthållighet verkar det ju inte vara något fel på i alla fall. Knappast något som är karakteristisk för en person som drabbats av stroke, även om det var ett tag sedan.
Citera
2019-09-07, 19:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Schizofreni brukar väl ge sig till känna i tjugoårsåldern, dvs under studieåren isåfall. Det finns nog de som diagnosticeras i äldre ålder men då har de nog inte klarat utbildning eller det arbetet.
Arbetskamrater verkar ju beskriva henne som social, trevlig och empatisk. Så jag är tveksam till psykopat klassningen, men hjärnskada kan kanske ge det.

Det är precis så en psykopat uppfattas vid en första anblick. I alla fall de intelligenta och välfungerande psykopaterna ute i arbetslivet. De är ju överrepresenterade bland VD:ar, advokater, kirurger mm. Psykopaten på arbetsplatsen är ofta den som är omtyckt av chefen och har en liten beundrarskara av kollegor. Den som är rapp i käften och är rolig. De kan vara väldigt vänliga och inställsamma om de är ute efter nåt, som att lura någon att göra något för dem. Det är först om du blir ett hinder för dem som de visar sitt rätta ansikte och har du på något sätt förstört för dem så drar de sig inte för att se till att du tappar jobb, äktenskap eller driver dig till att ta livet av dig. Eller som nu leja en torped att göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är ganska fel beskrivet, och jag undrar faktiskt var ni hittar er info om detta?
Sanningen är att hon har varit mycket framstående och burit otroligt gott anseende genom karriären och livet i övrigt. Konsekvent hög kompetens, beteende och uppträdande vilket gett hög kvalité genom i princip allt i hennes liv samt lett till var hon till slut hamnade.
Krönikan av Fredrik Sjöshult & andra artiklar i Expressen stämmer, och det finns flertalet mer spår som inte nämns om hennes tidigare person.
Hennes gärning inom rättsväsendet och även vid sidan av, är vida känt och väl uppskattat av dom som korsat väg med henne i arbetslivet eller genom hörsägnen. Att hon är kvinna ät totalt ovidkommande i sammanhanget.

Det var en mycket allvarlig stroke hon drabbades av - en subarachnoidalblödning, och tro vad man vill om det men problemen i livet kom som ett brev på posten efteråt till mångas förvåning inledningsvis.
Att en så framstående person så snabbt kunde börja haverera framstår som ett svårt mysterium.

Du verkar veta mycket om Karin... Är det sant att hon fick sin hjärnblödning efter att hennes make misshandlad henne?
Citera
Medlem
Vet någon vad hennes syster dog av?
Jag hittar ingenting om henne på nätet. Ingens dödsannons, bild el ngt.
Konstigt nog finns det inte bilder på deras framgångsrika mamma heller..
Det är så märkligt alltihop.
Citera
2019-09-07, 19:56
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkadinka

https://sv.wikipedia.org/wiki/Eivor_Lilja

Samma person?
Senast redigerad av Graf.Mensdorff 2019-09-07 kl. 20:00.
Citera
2019-09-07, 20:03
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkadinka
Jag undrar över det med. Systern var bara 61 år när hon dog. Sjukdom eller en olycka?

Eivor är mamman.
Citera
2019-09-07, 20:06
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Det märks att du har noll koll på diagnoser. Paranoid schizofreni är någon som ser hemliga meddelanden i tidningar och på text-tv. De flesta med schizofreni är lågfungerande. Klarar inte av hygien och behålla ett arbete. ADHD hör inte hemma inom autismspektrat överhuvudtaget.

Det rör sig om en klockren psykopat. Charmig, intelligent, social, högpresterande. Lär du känna dem är de lata och försöker ta genvägar och låta andra göra skitjobbet. Ljuger obehindrat. Manipulativ. Noll empati. Blir rasande vid motgångar. Hämdlystna. Impulsiv och fattar korkade kortsiktiga beslut, trots att de kan vara välutbildade och intelligenta.
Håller med och förstår mig inte på när personer drar ihop diagnoser. Det går ju inte att göra på det viset med somatiska sjukdomar.
Citera
2019-09-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du har sett smuggling nära Kungsholms torg?

Svar ja
Citera
2019-09-07, 20:08
Medlem
Expressens löpsedel i kväll är i gammal klassisk stil:

Citat:
KVINNLIG DOMARE
lejde torped

- SKÖT ADVOKAT
i huvudet mitt i Stockholm

He, he. Kanske sant oxå. Eller inte.
Citera
2019-09-07, 20:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Vad var det som gjorde att hon slutade arbeta? Misskötte hon jobbet så hon blev ombedd att säga upp sig själv eller blev hon uppsagd.
Skötte hon inte sina uppdrag eller slutade hon bara dyka upp och sjukskrev sig?
Du verkar ha lite koll eller någon annan kanske har?

Hjärnblödningen inträffade och då blev hon borta ett tag, sedan började hon jobba men ej fullt. Nästan omgående började frånvara och utebli från tjänst, samt blev emellanåt omöjlig att nå.
Det blev full sjukskrivning, och på den vägen är det.
Om det är värt något, så har hon aldrig slarvat i ämbetet ens när det började barka snett. Jag gissar att hon själv valde att utebli innan något smittade verksamheten.

Citat:
Ursprungligen postat av K.kallokain
Du verkar veta mycket om Karin... Är det sant att hon fick sin hjärnblödning efter att hennes make misshandlad henne?

Jag vet väldigt lite trots allt. Hon har levt i det dolda dom senaste 4-5 åren.
Men det där ryktet kan jag dementera. Hjärnblödningen inträffade helt utan yttre påverkan av något som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in