Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Som t.ex. Richard Dawkins? Han har verkligen investerat mycket i evolutionsteorin, och skulle förlora mycket om han har fel.
Ja helt klart, men du kan vara lugn han har inte fel. Har du ens läst några av hans böcker? Förresten, han hälsar till dig:
https://www.youtube.com/watch?v=RyYPPTcoCiU
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag har inget att förlora, jag är inte partisk (biased).
Du är alltså plötsligt inget Jehovas vittne?
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag har tittat på det här nyktert och med öppna ögon
Uppenbarligen inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
det finns vissa poänger i evolutionsteorin (men inte med livets ursprung).
Vilka tänker du på?
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Det är ofta jag ifrågasätter min egen syn på att arter skapats separat,
Bra början ;-)
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
men varje gång så kommer det till en slutpunkt, det finns inga empiriska bevis på påståendet att en art kan bli en annan art.
Och här blir det magplask direkt. Vi har ju dryftat detta nu MÅNGA gånger om, borde inte bilden klarnat? (Det kan underlätta om du släpper bibeln som jag själv gjorde och istället läser vetenskaplig litteratur)
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag bryr mig alltså om evolutionsteorin är sann eller inte, jag vill veta vad som är sant eller inte, jag vill inte leva i en lögn, jag älskar sanningen för mycket.
Det ville jag också och fann min tilltro till vetenskap och insåg (även om det var tufft) att allt som rör livet kan förklaras i evolutionära termer. Det finns faktiskt inga goda skäl att anta att det finns några gudar, älvor, svartalfer, enhörningar, tandfeér, eller troll. En oerhörd lättnad att kunna lämna vidskepelser bakom sig och gå vidare. Har inte ångrat en sekund.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Forskare har inte gjort fel när det gäller evidens och bevis, men det är slutsatserna av dessa evidens och bevis som dom gör fel i. Bara för att det är bevisat att evolution sker, och att DNA liknar varandra, så är inte evolutionsteorin bevisad.
Ingalunda, skulle alla universums bevis helt plötslig svänga om till fördel för kreationism skulle man erkänna det, och då skulle de inte längre vara evolutionister. Men som läget nu är går alla bevis som finns i evolutionens favör. Det är verkligen inte tal om "feltolkningar".