Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Enligt de som jobbar inom vetenskapen finns det belägg, enligt dig gör det inte det. Ska ta mig en funderare på vilka jag litar på. Dessutom så finns det inga belägg för gudar. (för du menar väl beprövad empirisk vetenskap?) Så hur vi än vrider och vänder på det så tror du på något helt utan belägg.
Oj, ska jag behöva dra detta igen?? Jag litar inte blint på personer, jag litar på metoden/metoderna.
Men du har rätt i att jag inte har en aning egentligen, vilket gäller inom många områden. Jag litar på att Australien finns utan att varit dit, t.ex. Det finns ju en risk att jag är lurad, men jag vet vilket jobb det skulle innebära, så jag känner mig ganska säker.
Måste jag behöva dra detta igen? Det är underligt hur du inte förstår.
Det finns minst lika mycket belägg för en skapelse som för att livet uppstod av sig självt och genomgick evolution till alla arter på jorden.
Jag skrev: "minst lika mycket" för jag anser att beläggen talar
mer för en skapelse än att livet uppstod och utvecklades av sig självt.
Det existerar inga direkta belägg/bevis för att en art kan omvandlas till en annan art, dom belägg som existerar kan lika gärna belägga en skapelse, detsamma med livets uppkomst.
Att dom direkta beläggen, d.v.s. bevisen för hur livet kan uppstå av sig självt är icke existerande, talar mer för en skapelse. Så länge man inte kan visa hur liv uppstår av sig självt, så är det mer troligt att livet inte uppstår av sig självt. Detsamma gäller evolutionsteorin, bevis för att djur kan förändras, d.v.s. evolution är
inte bevis på att evolutionsteorin stämmer.
Den som har extraordinära påståenden krävs på extraordinär evidens. Om man påstår att liv uppstår av sig självt så har man bevisbördan, man måste kunna visa hur naturen bygger upp liv, vilket aldrig har skett i den vetenskapliga historien. Detsamma gäller med evolutionsteorin.
Så när du skriver: "Enligt de som jobbar inom vetenskapen finns det belägg, enligt dig gör det inte det" så har du inte fattat något, du ljuger rent utsagt vad jag har sagt (enligt vad dom flesta här på FB definierar som lögn). Enligt mig finns det belägg för en skapare,
minst lika mycket belägg som för att livet uppstod och utvecklades av sig självt. Och eftersom man aldrig kunnat bevisa att livet uppstår av naturliga processer, och aldrig kunnat bevisa att en art kan förvandlas till en annan art, så är det mer troligt att livet skapats av en intelligens, och att arterna skapats var för sig och inte kan förvandlas till andra arter.
Om det låter dom en anka, den går som en anka, så är det förmodligen en anka. Om man inte kan bevisa att livet uppstår av naturliga processer, så kan livet förmodligen inte uppstå av naturliga processer.
Jag litar också på dom vetenskapliga metoderna, men tyvärr så kan man inte vetenskapligt bevisa att liv uppstår av sig självt, och man kan inte bevisa att en art förvandlas till en annan art. Dom vetenskapliga metoderna visar att även en skapelse är möjlig, ja t.o.m. mer trolig (enligt mig).
Förstår du nu?