Du är fantastiskt bra på det där med att missförstå. Lite som att du tar det till en konstform. Trots att svaren står i klartext i det du citerar så förstår du inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Du är dömande och drar alla över en kam. Jag är ett Jehovas vittne, vi är kända för att inte bruka våld, vi vägrar t.o.m. att gå med i olika länders försvarsmakter för att vi inte vill döda andra människor.
Hur du får det till att jag tillhör samma grupp, är avslöjande av dig själv.
Jag har inte påstått att du tillhör samma grupp. Jag skrev "olika kristna grupper" i just exakt den meningen du citerade. Olika kristna grupper står för majoriteten av terrordåden i USA och som jag sa så är jag glad att du inte tillhör nån av dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jo. Jag menar exakt det som jag skrev. Om du beter dig som en idiot så får du räkna med att bli behandlad som en idiot. Av i stort sett alla. Dom flesta, blanda annat "alla" ateister, kommer nöja sig med att säga att du är en idiot, en hel del troende kan få för sig att döda dig för att du "tror fel".
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Så det finns ingen ranking trots att du nämnde det? Du ljuger alltså? Så det finns ingen ranking, menar du att man antingen är en idiot eller så är man det inte?
Precis som jag skrev så har åtminstone jag ingen ranking. Och eftersom jag aldrig har påstått att det finns en ranking så ljuger jag alltså inte. Olika människor är såklart olika stora idioter men det betyder inte att jag brukar ranka folk. Men om du vill att jag ska göra det så kan jag ju i alla fall glädja dig med att jag anser att du inte är en lika stor idiot som KungPungPat eller vad han heter, han påstår att människor inte behöver äta utan kan leva på sitt "inre solsken". Jubelidiot är väl en passande beskrivning på honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Vem är du att bestämma vem som är idioter eller inte?
Det gör jag inte. Ordet "anser" som jag använde här ovanför är den springande punkten där. Jag anser att vissa är idioter, jag bestämmer inte att dom är det. Om nånting så är det dom själva som bestämmer det. Om du skulle bestämma dig för att faktiskt försöka förstå vad folk här skriver så skulle jag sluta anse att du är en idiot. Det är du som bestämmer om du är en idiot eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Och vad hjälper det personen som är idiot att du "bara säger det rakt ut" att någon är idiot? Menar du att det hjälper dina argument om du sätter etiketter på folk?
Har inte påstått att det hjälper. Inte mer än möjligtvis att göra andra uppmärksamma på att det finns en idiot i närheten. Man kan behöva vara försiktig runt idioter ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Du vet en annan farbror som satte etiketter på folk på 30-talet, var han smart som satte etiketter och kallade folk för saker och ting?
Du menar han idioten Hitler? Att sluta ta upp honom är som sagt en grej du kan göra för att inte anses vara en idiot. Massvis med folk har förklarat för dig varför det är idioti att ta upp honom på detta sättet men eftersom du vägrar läsa/förstå så fortsätter du att bete dig idiotiskt hela tiden. Som sagt, det är du som bestämmer om du är en idiot. Sluta bete dig som en idiot så kommer folk sluta anse dig vara en idiot.