2019-09-07, 17:04
Medlem
'Trots att de hade laert kaenna Gud tackade de honom dock inte, utan foerfoell till faafaengliga tankar, och saa blev deras ofoerstaandiga hjaertan foermoerkade'.
Citera
2019-09-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det är ett faktum för mig. Jag är väldigt tålmodig men till slut tappar även jag tålamodet. Om man hela tiden måste återupprepa samma saker och den man säger det till hela tiden vägrar lyssna så är det inte så konstigt att man tappar tålamodet.
Och jag fungerar likadant åt andra hållet, om folk behandlar mig som en idiot så väljer jag ibland att bete mig som en idiot.

Som till exempel detta. Trots att massvis med folk har förklarat det för dig massvis med gånger så fortsätter du att blanda in evolutionsteorin och Hitler i det här. Eftersom du vägrar fatta så tappar folk tålamodet.

Och du ska nog vara glad att vi är ateister, hade vi varit troende så hade vi nog inte nöjt oss med att säga att du är en idiot utan då hade vi sprängt dig eller bränt dig på bål eller nått sånt.

Inte jag som troende kristen:

"värj er inte mot det onda. Nej, om någon slår dig på högra kinden, så vänd också den andra mot honom." (Matt 5:39 Bibel2000)

"älska era fiender, gör gott och ge lån utan att hoppas få igen. Då skall er lön bli stor, och ni skall bli den Högstes söner, ty han är själv god mot de otacksamma och onda." (Luk 6:35 Bibel2000)

Det är där vi skiljer oss, du menar att om man är idiot, så får man räkna med att folk behandlar människor som idioter, och du rankar människor hur dumma dom är på en skala från 1 och uppåt.

Jag kan bara hålla med om att detta är helt enligt evolutionsteorin, inga överraskningar.
Citera
2019-09-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag ser. Ni kallar varandra saker.
Jag har blivit kallad värre här ...

Ja, jag kallade honom för ett troll. Menar du att jag har fel, och att han är en som verkligen tror på evolutionsteorin?
Citera
2019-09-07, 17:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Inte jag som troende kristen:

"värj er inte mot det onda. Nej, om någon slår dig på högra kinden, så vänd också den andra mot honom." (Matt 5:39 Bibel2000)

"älska era fiender, gör gott och ge lån utan att hoppas få igen. Då skall er lön bli stor, och ni skall bli den Högstes söner, ty han är själv god mot de otacksamma och onda." (Luk 6:35 Bibel2000)

Det är där vi skiljer oss, du menar att om man är idiot, så får man räkna med att folk behandlar människor som idioter, och du rankar människor hur dumma dom är på en skala från 1 och uppåt.

Jag kan bara hålla med om att detta är helt enligt evolutionsteorin, inga överraskningar.
Det är ju bra att du inte spränger grejer men det är rätt många som inte håller med dig där. Kollar man till exempel i USA så sker överlägset flest terrordåd av olika kristna grupper.

Men som vanligt så missuppfattar du, jag eller andra ateister tar inte på oss att behandla folk som idioter. Alla gör det. Många troende går som sagt ännu längre och dödar folk för att dom anser att dom beter sig som idioter.

Och jag har aldrig rankat någon på det sättet, jag ställde den frågan till dig för att du skulle förstå att du är en idiot. Om det känns bättre för dig så kan jag bara säga det rakt ut nästa gång istället.
Citera
2019-09-07, 17:21
Medlem
'naer de beroemde sig att vara visa, blevo de daarar och bytte ut Guds haerlighet mot belaeten,
(idoler,ideologier,filosofier ...). Daerfoer prisgav Gud dem i deras hjaertans begaerelser aat orenhet,
skamliga lustar....saa har de blivit uppfyllda av all slags ondska, girighet,elakhet ; de aer fulla av avund, mordlust,tratlystnad och svek. De aer vaaldsverkare, oevermodiga,stortaliga, troloesa, utan kaerlek till sina egna, utan barmhaertighet mot andra'.
Citera
2019-09-07, 17:37
Medlem
Ni gamlingar som laenge foeljt sossarnas djaevulskt skickliga avkristningsprogram hur taenker ni ?
Visst fanns vael allt i denna lista aeven daa men jaemfoert mot idag ? vad saeger ni ?
Citera
2019-09-07, 17:43
Medlem
Citat:
Det är ju bra att du inte spränger grejer men det är rätt många som inte håller med dig där. Kollar man till exempel i USA så sker överlägset flest terrordåd av olika kristna grupper.

Du är dömande och drar alla över en kam. Jag är ett Jehovas vittne, vi är kända för att inte bruka våld, vi vägrar t.o.m. att gå med i olika länders försvarsmakter för att vi inte vill döda andra människor.

Hur du får det till att jag tillhör samma grupp, är avslöjande av dig själv.

Citat:
Men som vanligt så missuppfattar du, jag eller andra ateister tar inte på oss att behandla folk som idioter. Alla gör det. Många troende går som sagt ännu längre och dödar folk för att dom anser att dom beter sig som idioter.

Så det du sade nyss: "Beter du dig som en idiot så får du räkna med att folk behandlar dig som en idiot. Förstår du inte det?" gäller inte längre?

Citat:
Och jag har aldrig rankat någon på det sättet, jag ställde den frågan till dig för att du skulle förstå att du är en idiot. Om det känns bättre för dig så kan jag bara säga det rakt ut nästa gång istället.

Så det finns ingen ranking trots att du nämnde det? Du ljuger alltså? Så det finns ingen ranking, menar du att man antingen är en idiot eller så är man det inte?

Vem är du att bestämma vem som är idioter eller inte?

Och vad hjälper det personen som är idiot att du "bara säger det rakt ut" att någon är idiot? Menar du att det hjälper dina argument om du sätter etiketter på folk?

Du vet en annan farbror som satte etiketter på folk på 30-talet, var han smart som satte etiketter och kallade folk för saker och ting?
Citera
2019-09-07, 18:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Du är fantastiskt bra på det där med att missförstå. Lite som att du tar det till en konstform. Trots att svaren står i klartext i det du citerar så förstår du inte.
Citat:
Du är dömande och drar alla över en kam. Jag är ett Jehovas vittne, vi är kända för att inte bruka våld, vi vägrar t.o.m. att gå med i olika länders försvarsmakter för att vi inte vill döda andra människor.

Hur du får det till att jag tillhör samma grupp, är avslöjande av dig själv.
Jag har inte påstått att du tillhör samma grupp. Jag skrev "olika kristna grupper" i just exakt den meningen du citerade. Olika kristna grupper står för majoriteten av terrordåden i USA och som jag sa så är jag glad att du inte tillhör nån av dom.

Citat:
Så det du sade nyss: "Beter du dig som en idiot så får du räkna med att folk behandlar dig som en idiot. Förstår du inte det?" gäller inte längre?
Jo. Jag menar exakt det som jag skrev. Om du beter dig som en idiot så får du räkna med att bli behandlad som en idiot. Av i stort sett alla. Dom flesta, blanda annat "alla" ateister, kommer nöja sig med att säga att du är en idiot, en hel del troende kan få för sig att döda dig för att du "tror fel".

Citat:
Så det finns ingen ranking trots att du nämnde det? Du ljuger alltså? Så det finns ingen ranking, menar du att man antingen är en idiot eller så är man det inte?
Precis som jag skrev så har åtminstone jag ingen ranking. Och eftersom jag aldrig har påstått att det finns en ranking så ljuger jag alltså inte. Olika människor är såklart olika stora idioter men det betyder inte att jag brukar ranka folk. Men om du vill att jag ska göra det så kan jag ju i alla fall glädja dig med att jag anser att du inte är en lika stor idiot som KungPungPat eller vad han heter, han påstår att människor inte behöver äta utan kan leva på sitt "inre solsken". Jubelidiot är väl en passande beskrivning på honom.

Citat:
Vem är du att bestämma vem som är idioter eller inte?
Det gör jag inte. Ordet "anser" som jag använde här ovanför är den springande punkten där. Jag anser att vissa är idioter, jag bestämmer inte att dom är det. Om nånting så är det dom själva som bestämmer det. Om du skulle bestämma dig för att faktiskt försöka förstå vad folk här skriver så skulle jag sluta anse att du är en idiot. Det är du som bestämmer om du är en idiot eller inte.

Citat:
Och vad hjälper det personen som är idiot att du "bara säger det rakt ut" att någon är idiot? Menar du att det hjälper dina argument om du sätter etiketter på folk?
Har inte påstått att det hjälper. Inte mer än möjligtvis att göra andra uppmärksamma på att det finns en idiot i närheten. Man kan behöva vara försiktig runt idioter ibland.

Citat:
Du vet en annan farbror som satte etiketter på folk på 30-talet, var han smart som satte etiketter och kallade folk för saker och ting?
Du menar han idioten Hitler? Att sluta ta upp honom är som sagt en grej du kan göra för att inte anses vara en idiot. Massvis med folk har förklarat för dig varför det är idioti att ta upp honom på detta sättet men eftersom du vägrar läsa/förstå så fortsätter du att bete dig idiotiskt hela tiden. Som sagt, det är du som bestämmer om du är en idiot. Sluta bete dig som en idiot så kommer folk sluta anse dig vara en idiot.
Citera
2019-09-07, 18:39
Medlem
Citat:
Kommer du någonsin att bemöta proconsul:s invändning av benämning av arter? Du är ju en av dessa som "tuggar" arter.
Sluta ljug. Jag har knappt nämnt något om arter.
Citera
2019-09-07, 18:41
Medlem
det var utan tvekan Satan som planterade evolutionsteorin i Darwins skalle. Med den slukade/slukar
han miljontals personer,hindrade dem att bli fraelsta. 'Om arternas uppkomst' togs emot entusiastiskt av alla ateister. Man fick sin egen bibel som bevisade att Bibeln var saga. Man var helt oevertygad om att man snart skulle finna den felande laenken mellan apa och maenniska. Nu har det gaatt mer aen 100 aar och det enda man Tror sig kunna bevisa aer naagon mellanform hos
enstaka insekter och vaexter.
Citera
2019-09-07, 18:44
Medlem
Citat:
Anser du inte att dom som tror på evolutionsteorin ska ha högre krav på saklighet, när du nu menar att evolutionsteorin baseras på vetenskap?

Eller menar du att dom som tror på evolutionsteorin ska kunna bete sig som andra som inte har några argument att komma med förutom personangrepp?

Tar du ståndpunkt för vetenskap och sakliga argument?
Vetenskapen skulle jag vända mig till om jag var intresserad av evolutionsteorin. Det är mitt tips.
Hur folk beter sig skiljer sig från individ till individ.
Det finns religiösa som anser att jag är medskyldig till det s.k. syndafallet, eller att jag följer Satan.
Så innan du snackar om hur folk beter sig så kanske du ska kolla i ditt egna hus?
Citera
2019-09-07, 18:45
Medlem
Citat:
Jag är ingetdera som svar på din fråga.
Då släpper vi Dawkins och evolutionsteorin, tycker jag.
Kanske du ska bevisa din skapare, samt hur den skapar? Helst genom observation, då du gillar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in