2019-09-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så småningom så kan den inte längre få avkomma med originalödlan eftersom den har ändrats så pass mycket. Miljontals med små förändringar innebär till slut att den totala förändringen blir väldigt stor. Förstår du det?

Jo jag förstår, men hur vet du detta? Har du observerat detta? Vilka bevis visar att ödlan inte får avkomma med originalödlan längre?

Citat:
Japp. Självklart. När man upptäckte att man kunde tillverka knivar av brons så slutade man göra knivar av sten, det är fortfarande en kniv. När man kom på hur man gjorde ost så upptäckte man hur praktiskt det vara att skära osten med en kniv. Sen kom någon på att han ville ha sin ost skuren i tunna skivor och eftersom det var knepigt att få till med en vanlig kniv så satte han på en liten flärp på kniven. Och så har man osthyveln.

Varför kan inte osthyveln utvecklas till en atombomb? Finns det en naturlig spärr mellan osthyvel och atombomb?

Citat:
Nej, men du påstår ju hela tiden att det är det som evolutionsteorin går ut på. En art förvandlas helt plötsligt till en annan art.

Hahaha, jag har aldrig påstått att en art "förvandlas helt plötsligt till en annan art" , denna lögn är också orsaken till mina två brasklappar. Den observanta läsaren kan se igenom dina lögner.

Citat:
Är det kanske din gud som säger att du ska vara lögnaktig och oärlig, kanske är därför du säger så?

Det är du som är lögnaktig och oärlig. Mina brasklappar bevisar din oärlighet och lögnaktighet.

Citat:
Hur dum anser du dig själv vara på en skala från 1 och uppåt?

Jag tror du är ett troll, du är inte ens en evolutionist.

Ser du Kiss74 vad jag pratar om? Erövra och förnedra?
Citera
2019-09-07, 16:08
Medlem
Gud har dock laatit en liten aaterstod finnas kvar.'Tro, Hopp och Kaerlek. Och stoerst av dem
aer Kaerlek, som aer stoerre aen all kunskap. Gud aer Kaerlek', Agape, som aer naagot mycket stoerre aen de maenskliga Filia och Eros som alltid kraever motprestation.
Citera
2019-09-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nej, du förstår nog inte tyvärr. Eftersom du fortsätter tugga om arter. Jag la ut en förträfflig länk om ämnet men jag sätter en avlöning på att du (fortfarande) inte läst den.

Det är inte bara jag som "tuggar" om arter här på tråden. Städa i ditt eget hus!

Även Richard Dawkins "tuggar" om arter, ska du tillrättavisa honom? Knappast.
Senast redigerad av ttsp 2019-09-07 kl. 16:14.
Citera
2019-09-07, 16:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jo jag förstår, men hur vet du detta? Har du observerat detta? Vilka bevis visar att ödlan inte får avkomma med originalödlan längre?
Jag har observerat det lika mycket som du har observerat att gud skapade arterna som dom är.

Citat:
Varför kan inte osthyveln utvecklas till en atombomb? Finns det en naturlig spärr mellan osthyvel och atombomb?
Tja, jag kan i alla fall inte se några logiska steg däremellan. Kan du?
När du kommer med såna bisarra liknelser så är det ekvivalent med att påstå att människan utvecklades från apan, just såna saker som du påstod att du inte hade påstått.

Citat:
Beter du dig som en idiot så får du räkna med att folk behandlar dig som en idiot. Förstår du inte det?
Citera
2019-09-07, 16:24
Medlem
Citat:

Hahaha, jag har aldrig påstått att en art "förvandlas helt plötsligt till en annan art" , denna lögn är också orsaken till mina två brasklappar. Den observanta läsaren kan se igenom dina lögner.

Det är du som är lögnaktig och oärlig. Mina brasklappar bevisar din oärlighet och lögnaktighet.

Jag tror du är ett troll, du är inte ens en evolutionist.

Jag ser. Ni kallar varandra saker.
Jag har blivit kallad värre här ...
Citera
2019-09-07, 16:27
Medlem
Citat:
Det är inte bara jag som "tuggar" om arter här på tråden. Städa i ditt eget hus!

Även Richard Dawkins "tuggar" om arter, ska du tillrättavisa honom? Knappast.
Är du besatt av evolutionsteorin och Dawkins?
Eller är det taktik för att slippa bevisa Gud och bibelns skapelseberättelse?
Citera
2019-09-07, 16:38
Medlem
Citat:
Beter du dig som en idiot så får du räkna med att folk behandlar dig som en idiot. Förstår du inte det?

Är detta ett faktum bland dom som förespråkar evolutionsteorin?

Jag kan faktiskt se det logiska i det resonemanget, om du är svag, så får du räkna med att dom starka kör över dig.

Just detta cyniska synsätt har jag flera gånger påpekat om att man utvecklar om man har evolutionsteorin som sitt rättesnöre i livet. Men flera har sagt "neejdå, intedå, man kan visst ha ett moraliskt synsätt trots att man tror på evolutionsteorin".

Men jag menar att detta är ett bevis på motsatsen, Kung_Ingenting är praktexemplaret på någon som lever i en verklighet av evolutionsteorin, kall och hård, cynisk där den starkaste överlever, där idioter ska kallas för idioter och dom ska räkna med särskild behandling.

Så hur långt ifrån evolutionsteorin är Hitlers särskilda behandling av vad han ansåg som lägre stående varelser?
Citera
2019-09-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Kommer du någonsin att bemöta proconsul:s invändning av benämning av arter? Du är ju en av dessa som "tuggar" arter.
Citera
2019-09-07, 16:47
Medlem
Citat:
Jag ser. Ni kallar varandra saker.
Jag har blivit kallad värre här ...

Anser du inte att dom som tror på evolutionsteorin ska ha högre krav på saklighet, när du nu menar att evolutionsteorin baseras på vetenskap?

Eller menar du att dom som tror på evolutionsteorin ska kunna bete sig som andra som inte har några argument att komma med förutom personangrepp?

Tar du ståndpunkt för vetenskap och sakliga argument?
Citera
2019-09-07, 16:48
Medlem
Citat:

Jag är ingetdera som svar på din fråga.
Citera
2019-09-07, 16:51
Medlem
'bevisa Gud' - 'Vad man kan kaenna om Gud aer UPPENBART..hans gudomshaerlighet har aenda fraan vaerldens skapelse varit synliga och kan foerstaas genom hans VERK. Saa aer de(ATEISTERNA) daa utan ursaekt'. Rom. 1 ; 19-20
Citera
2019-09-07, 16:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Är detta ett faktum bland dom som förespråkar evolutionsteorin?

Jag kan faktiskt se det logiska i det resonemanget, om du är svag, så får du räkna med att dom starka kör över dig.

Just detta cyniska synsätt har jag flera gånger påpekat om att man utvecklar om man har evolutionsteorin som sitt rättesnöre i livet. Men flera har sagt "neejdå, intedå, man kan visst ha ett moraliskt synsätt trots att man tror på evolutionsteorin".

Men jag menar att detta är ett bevis på motsatsen, Kung_Ingenting är praktexemplaret på någon som lever i en verklighet av evolutionsteorin, kall och hård, cynisk där den starkaste överlever, där idioter ska kallas för idioter och dom ska räkna med särskild behandling.

Så hur långt ifrån evolutionsteorin är Hitlers särskilda behandling av vad han ansåg som lägre stående varelser?
Det är ett faktum för mig. Jag är väldigt tålmodig men till slut tappar även jag tålamodet. Om man hela tiden måste återupprepa samma saker och den man säger det till hela tiden vägrar lyssna så är det inte så konstigt att man tappar tålamodet.
Och jag fungerar likadant åt andra hållet, om folk behandlar mig som en idiot så väljer jag ibland att bete mig som en idiot.

Som till exempel detta. Trots att massvis med folk har förklarat det för dig massvis med gånger så fortsätter du att blanda in evolutionsteorin och Hitler i det här. Eftersom du vägrar fatta så tappar folk tålamodet.

Och du ska nog vara glad att vi är ateister, hade vi varit troende så hade vi nog inte nöjt oss med att säga att du är en idiot utan då hade vi sprängt dig eller bränt dig på bål eller nått sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in