2017-10-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
det jag spontant tänker på är kostnaden för kunden, du måste titta på området du vill etablera dig i och fundera över vilken typ av företag som ligger i närheten av och hur prisnivån ligger. typen av råvaror du beskriver är typiskt dyrare än gamla vanliga kött+potatis. ja, det finns många som har stort intresse för träning och kosthållning men jag är inte säker på att man skulle kunna driva en lunch restaurang om prispunkten är säg 150kr. jag gillar verkligen idén i sig och jag tror absolut på att den skulle funka i rätt område och med rätt pris

Hmm ja. Kostanden för kunden är viktigt att den är på en bra nivå. Om jag nu ska konkurera med andra salladsbarer så gäller det såklart att ha ett högre pris men bättre grejer. På ICA/COOP är det skit saker i disken och man betalar kr/kg.
MAN skulle kunna erbjuda två sorters pris. Pris per kg för take away och om man sitter och äter i restuarnagen får man "äta tills man blir mätt = hur mycket man vill.
Detta kan såklart resultera i merförsäljning för den som sitter kvar i restaurangen... kanske en matlåda hem?

Ett problem blir såklart att någon bara plockar det "dyra" typ protein.... samtidigt så tänker jag inte etablera restuarangen i Småland
Citera
2017-12-07, 21:39
Medlem
Snustillverkning !!
Säger jag bara
EU är snart tvugna att släppa på
Förbudet av snus i EU efter massteycket från folket

Medans mycket farligare
Produkter är helt ok!

Har offert på kommer anläggning
För snustillverkning

Skrider till verket om ca 2 år
Citera
2017-12-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hvile
Snustillverkning !!
Säger jag bara

Medans mycket farligare
Produkter är helt ok!

För snustillverkning

Felaktigt, men om ditt scenario skulle vara sant:
1. Europeer har 0 beteendevana av att stoppa något under läppen.
2. Enorma barriärer med maskiner som kostar 2msek+ för att ens ha produktion
3. Alternativt kör lego - lycka till med att få någon etablerad spelare att hjälpa dig med det =)))))
4. Fortfarande tobak och därför 0 möjligheter till marknadsföring i några kanaler förutom direkta mailutskick
5. SM har ett omfattande monopol där de bland annat äger alla kylar som står ute i handeln, och gillar dom inte dig (läs om du inte säljer dina dosor för sub 4kr) så kommer du inte in i kylen - och eftersom att tobak är en kylvara så lycka till med att köpa kylar som ska placeras på ica, pressbyrån etc.
6. Du behöver en eller fler "Snusmästare" aka master-blenders som har svart bälte i LEAN och produktion, dessa går inte direkt runt på stan och letar jobb om man säger så. Hittar du någon så räkna med 60k/mån.
7. Du får säkert en offert på produktionsanläggning men sedan skall du även ha inköp (supply chain mgmt på det) maskinen som nämnt ovan och så ska miljö och hälsa godkänna din lokal. Sedan ska du även ha dosor som inte får vara för snarlika något på marknaden för då kommer SM eller Skruf gräva ned dig.

Men fan kör hårt!
Citera
2017-12-23, 09:04
Medlem
Jag befinner mig ofta i Simrishamn då släkten bor där.På Österlen bor väldigt många äldre människor och medelåldern är högre än snittet i landet.

Då slog tanken mig: Det finns bara 1 (!) begravningsbyrå i Simrishamn.Klart man kan vända sig till Tomelilla eller Ystad eller så men jag tänkte att många nog vill ha "nära" till byrån,särskilt om man har sorg.

*Finns det pengar att tjäna i denna bransch?

*Behöver man anlita en advokat för det juridiska?
Citera
2018-05-04, 17:09
Medlem
Kan någon berätta vad man ska tänka på innan man bildar ett företag som baseras på att köpa varor från Kina och sedan sälja i Sverige i försäljningssyfte?
Citera
2018-05-13, 21:13
Medlem
KmWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizardangie
Kan någon berätta vad man ska tänka på innan man bildar ett företag som baseras på att köpa varor från Kina och sedan sälja i Sverige i försäljningssyfte?
Att produkten uppfyller kraven som finns i eu-direktiven.
Citera
2018-05-13, 21:17
Medlem
Citat:
Postnords tillkortakommanden.
Citera
2018-09-28, 08:35
Medlem
Citat:
Snustillverkning !!
Säger jag bara

Medans mycket farligare
Produkter är helt ok!

För snustillverkning

Fan vad grymt, kör hårt!
Citera
2018-12-17, 18:00
Medlem
TredjeSolens avatar
Citat:

Köp billigare än du säljer. Skaffa en revisor och räkna sen miljonerna.
Citera
2019-07-13, 11:20
Medlem
Citat:
Snustillverkning !!
Säger jag bara

Medans mycket farligare
Produkter är helt ok!

För snustillverkning

Bara några månader kvar, kan man lägga en order redan nu? 🙈🙉🙊🤘🤘🤘
Citera
2019-09-06, 20:54
Medlem
VemBudars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-of-steel
Man kan givetvis syssla med massor av olika verksamheter. Själv har jag sedan ett tag tillbaka startat en webshop, det tog en stund med nu är det nästan klar. Vad behöver man göra för att komma igång ordentligt? Kolla in och kom med feedback. Malikii.se

Antar du behöver börja synas här och var, ffa på nätet. Lite oklart hur man gör detta på bästa sätt (utan att spendera en massa pengar på typ fb- och googleannonser) nu när länkbyten och sådant verkar vara passe. Få ngn lokaltidning + nättidning att skriva om dig/er kanske? Är nog bara att höra av sig, misstänker att tidningar gillar att skriva om ftg som kommer från angered tex. Andra grejer är kanske lite guerillamarketing-grejer såsom posters + lappar på stan. Diverse samarbeten kanske går att lösa på ngt åxå, kan dock inte komma på ngt på rak arm. Hotell? Mtp produkterna du/ni säljer.

Jag saknar fö en ”Om oss” flik, alternativt att det står några meningar där vid kontakt och/eller köpvillkor. Nu är det bara en hänvisning till en gmailadress, tror det hade ingjutit lite mer förtroende om man fick ngn slags bakgrundsstory.
Citera
2019-09-07, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VemBudar
Antar du behöver börja synas här och var, ffa på nätet. Lite oklart hur man gör detta på bästa sätt (utan att spendera en massa pengar på typ fb- och googleannonser) nu när länkbyten och sådant verkar vara passe. Få ngn lokaltidning + nättidning att skriva om dig/er kanske? Är nog bara att höra av sig, misstänker att tidningar gillar att skriva om ftg som kommer från angered tex. Andra grejer är kanske lite guerillamarketing-grejer såsom posters + lappar på stan. Diverse samarbeten kanske går att lösa på ngt åxå, kan dock inte komma på ngt på rak arm. Hotell? Mtp produkterna du/ni säljer.

Jag saknar fö en ”Om oss” flik, alternativt att det står några meningar där vid kontakt och/eller köpvillkor. Nu är det bara en hänvisning till en gmailadress, tror det hade ingjutit lite mer förtroende om man fick ngn slags bakgrundsstory.

Tack för din feedback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in