2019-09-06, 17:16
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Hej och tack för välkomnandet. Inte har hon jobbat mycket lagligt senaste åren. Hon har sjunkit så långt i alkoholmissbruket att hon inte kan ta sig upp. Hon är inte frisk någonstans och en sådan människa ska inte få röra sig fritt. Hoppas verkligen läget håller sig stabilt för Henrik och polisen hittar tillräckliga bevis mot K*rin så man kan spärra in henne på livstid.
Tack för bra info. Tur i oturen att K anlitade ett stolpskott till träffman. Hoppas verkligen H klarar sig och att K och träffmannen åker in på livstid.
Citera
2019-09-06, 17:16
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tackar för föreläsningen men intet nytt under solen.
Vet inte riktigt vad du vill ha sagt.🤔

Jag påtalade bara att det återstår att se om det går till häktning; att det avgörs av vilken bevisning etc som åkl anser sig ha.
Att hon anhålls är inte alls märkligt sett till omständigheterna.

Intressant borde nu vara att få veta om hon är anhållen såsom skäligen eller sannolikt misstänkt.

Någon som sett nåt om det?

om personen är misstänkt på sannolika skäl
för att ha gjort ett brott
som kan ge fängelse i minst ett år.
Sannolika skäl betyder att det finns starka skäl
att tro att den som är misstänkt har gjort brottet.

Först i häktningsframställan anger åklagaren på vilken grad häktning skall ske.

Anhållan sker bara om 1 års fängelse eller mer finns på strafflatituden och om sannolika skäl finns att brott är begånget.
Citera
2019-09-06, 17:17
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Det är väl ändå skillnad på läsa något på flashback och faktiskt vara insatt? Klart jag inte har några bevis och jag dömer situationen efter min relation med Henrik och K*rin. Aldrig påstått att jag har bevis utan jag yttrade mitt påstående liksom många andra här inne.

Men du säger att du är hundra på att det är hon.
Och jag förväntar mig inte bevis. Men indicier? Har hon hotat honom ex v.? Har hennes ilska ökat i styrka? Har hon kontakter med kriminella? Har hon kompetens nog att ge någon ett uppdrag att döda Herr Lilja? Hon verkar rätt sjuk, nämligen. (Av det jag läst här).
Tror du, alltså.
Citera
2019-09-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Personlighetsstörning på exet verkar det som. Eller kan man bli så jobbig pga ”bara en hjärnblödning”?
Om du visste vad en stroke kan göra! Det beror helt på var blödningen eller proppen sitter. Googla gärna. Det handlar inte om att bli jobbig, du kan bli en helt annan person. Därför är skilsmässor otroligt vanliga efter att en partner drabbats.
Citera
2019-09-06, 17:18
Avslutad
Citat:
Personlighetsstörning på exet verkar det som. Eller kan man bli så jobbig pga ”bara en hjärnblödning”?
Stroke kan ha den inverkan på folk. Jag vet en snubbe som blev oerhört otrevlig. Innan stroken hade han alltid ett flin på läpparna men efter skallknacket betedde han sig som en total tölp.
Citera
2019-09-06, 17:19
Medlem
Mune Sangss avatar
Någon som har aktuellt hälsoläge för den skjutne advokaten ?
Citera
2019-09-06, 17:20
Medlem
Blev han skjuten med en 22´ jag hade hellre tagit en helmantlad 9a alla dar i veckan.
Citera
2019-09-06, 17:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
om personen är misstänkt på sannolika skäl
för att ha gjort ett brott
som kan ge fängelse i minst ett år.
Sannolika skäl betyder att det finns starka skäl
att tro att den som är misstänkt har gjort brottet.

Först i häktningsframställan anger åklagaren på vilken grad häktning skall ske.

Anhållan sker bara om 1 års fängelse eller mer finns på strafflatituden och om sannolika skäl finns att brott är begånget.

Nej du kan bli häktad om det finns risk för att du fortsätter begå brott,flyr landet,undanröjer bevis
Citera
2019-09-06, 17:21
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Kan man nog, har sett en avlägsen släkting bli 100% en annan människa efter stroke. Blev inte våldsam eller farlig förvisso men den vi kände var borta. Låter inte helt otänkbart i min värld iaf. Om det sedan faktiskt är så blir nog kanske svårt att bevisa...
Citera
2019-09-06, 17:23
Medlem
Va de 22 kaliber? Ärtpistol för beställningsmord?
Citera
2019-09-06, 17:25
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/LAqJg1/polisen-har-redan-en-tydlig-bild-av-varfor-advokaten-skots

Den nu anhållna kvinnan hade dessutom tidigare betett sig mot advokaten på ett sätt som lett till att besöksförbud utfärdats, vilket givetvis är intressant i sammanhanget.

Dock: Det krävs inte mycket för ett anhållande. Kvinnan kan snart vara på fri fot igen. Konstigare saker har hänt.
Och om nu misstankarna visar sig stämma så har hon anstiftat till försök till mord. Det innebär att det finns en skytt på fri fot. Än återstår en hel del arbete innan fallet är löst.
Citera
2019-09-06, 17:25
Medlem
Citat:
Det är väl ändå skillnad på läsa något på flashback och faktiskt vara insatt? Klart jag inte har några bevis och jag dömer situationen efter min relation med Henrik och K*rin. Aldrig påstått att jag har bevis utan jag yttrade mitt påstående liksom många andra här inne.

De flesta här på forumet, tror jag förstår att du har lite mer på fötterna, du är ju helt enkelt bekant med de ( jag litar på dig i det fallet, men kan ju inte vara säker på att det är sant....).

Den andra kvinnan, som ses här ( 15 år gammalt), https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/nyheter/advokater_etik.pdf , skulle säkert kunna utlösa raseri på en fd. ( K*r*n), i hela deras trassliga situation, med två tonårsbarn att ta hand om, det förstår de flesta. Men vad de flesta inte kan förstå, är att en hög-akademiker kan rasa så långt, att beställa ett mord. Nu har jag tidigare fångat upp, att K*r*n drabbades av en hjärnblödning för en 5-6 år sedan, det ställer sakerna i ett helt annat läge, för det kan leda till stora förändringar/begränsningar i den kognitiva förmågan, jfrt tidigare.

För mig är en sak mycket oklar i en ev. kedja av händelser: OM nu K*r*n anlitat en "avrättare", varför befinner hon sig nära platsen för dådet? OM jag skulle göra en sådan manöver, skulle jag befinna mig Låååångt borta, och ha noll beröringspunkter med min "avrättare".

Det har funnits olika uppgifter om var KL befann sig när skjutningen ägde rum, var det i närheten eller hämtades hon in senare någon annan stans och häktades?

Några if's and but's...
Senast redigerad av Whyback 2019-09-06 kl. 17:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in