Citat:
Ursprungligen postat av
makullerad
Om hon har hjärnskador pga våld från barnens far, kan jag ha bättre förståelse för situationen men psykisk ohälsa är förövrigt inte en orsak till att legitimera dödligt våld. Man kan sympatisera med människor för deras situation men nej, jag har svårt att tycka att det föreligger något särskilt sympatiskt i att försöka mörda personen man skaffat barn med. Om det är ett monster på psykopatisk nivå okej. Då kan jag förstå att man kan gå toklångt för att skydda sina barn. En kvinna gick nyligen in i ett brinnande hus om och om igen för att bära ut sina barn. Men att det slagit runt, är inte skäl nog för att tycka att det är hjärtskärande, tvärtom. Det kan ju varit fadern som snarare skyddade barnen från en oberäknelig människa han fruktade deras liv för. Ibland är det inte mannen som är boven i dramat. Låt oss inte fixera oss vid kön nu.
Men du måste ha nån funktionsvariation, jag har på intet sätt förringatt hennes gärning om det är hon som har legat bakom skjutningen.
Det jag gjorde var att jag gav min analys kring hennes beteende med hunden som hon försökte få det till att den var hennes så barnen skulle hälsa på.
Vid det tillfället hade hon ju inte lejt någon mördare.