2019-09-07, 06:22
Medlem
Men vem är den misstänkta kvinnan ? Var är hon född och uppvuxen? Föräldrar ? ( sägs i tråden att hon fått ärva så väldigt mycket) Till exempel
Citera
2019-09-07, 06:47
Medlem
Hoppas han överlever Får en att bli påmind hur värdefullt livet är.. Kan ta slut när som!
Citera
2019-09-07, 06:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Men vem är den misstänkta kvinnan ? Var är hon född och uppvuxen? Föräldrar ? ( sägs i tråden att hon fått ärva så väldigt mycket) Till exempel

Kar*n L*lja har vad jag förstått vuxit upp i Eskilstuna.

Lilja är väl hennes efternamn som han tagit, eller?
Citera
2019-09-07, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Sannolikt har Henrik misshandlat henne men barnen tyckt det var ok. Läs din egen beskrivning av Karin. Ibland behövs det våld för att kontrollera människor men om barnen tyckte våldet var okej så tycker jag inte att allmänheten och rättsväsendet ska lägga sig i.

Har du något öht som styrker den vidriga och korkade anklagelsen?!
Citera
2019-09-07, 07:28
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Ni har både helt fel. Det stod klart redan efter någon timme hur dådet gått till. Därav hämtades ex-frun till förhör i stort sett omedelbart. Det finns flertalet fall även i Sverige där mer eller mindre svagsinta och inkompetenta män förmåtts att utföra det som ni kallar för beställningsmord. Man tager det vapen man har tillgång till.

Vad menar du egentligen?

Du är ju inte insatt och ändå kommer du med diverse påståenden om L*ljas egna livshistoria - som helt uppenbart består av lögner och villfarelser, vilket jag påpekat för dig flera gånger om. Vi som vet behöver inte vänta på fler av hennes uppdiktade historier!

Kvinnan har en psykisk störning. Sluta tramsa om följderna av hjärnblödning och stroke utan några bekräftade uppgifter. Självklart är det en stor skandal att den svenska staten låtit henne hållas i Hovrätten. Det är jävligt allvarligt. Vill du rota i något - så börja i den änden!

Blir ganska pinsamt för er när det visar sig att frun är oskyldig... hon är dessutom släppt nu.
Tror knappast att hon är en kallhamrad kriminell människa som helt sonika knallar hem efter sin ”beställning” och möter polisen.
Wake up!
Citera
2019-09-07, 07:30
Medlem
"Enligt Aftonbladets uppgifter har advokaten vaknat efter operationen och har kunnat prata med polisen."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vM5wE/polisens-jakt-pa-torpeden-fortsatter
Citera
2019-09-07, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Blir ganska pinsamt för er när det visar sig att frun är oskyldig... hon är dessutom släppt nu.
Tror knappast att hon är en kallhamrad kriminell människa som helt sonika knallar hem efter sin ”beställning” och möter polisen.
Wake up!

Fram med källa att hon är släppt då de står på flera ställen att hon fortfarande är häktad och tror inte polisen skulle släppa någon såhär pass tidigt efter ett gripande.
Citera
2019-09-07, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Fick hon kontakt med någon kille på sociala medier eller dejtingsida? En kille som älskade henne och som kände till det förflutna.

En blond kille med en SUV. Hm!
Det är inte många inom tullarna som äger bil.
Bilen kan leda till ett spår. Vilken typ av person kör SUV? Personen bodde nog utanför Stockholm.

Kan inte tänka att GM är så jävla efterblivna att den/dom åker omaskerade genom tullar o dylikt. Samt med rätt skyltar.

MEN har vi tur, så är GM skratt retade dum i huvudet! 😂

Ändå ett scenario som bör utredas omgående.
Citera
2019-09-07, 07:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Med tanke på att BO brottats med GM lär det finnas DNA. Exet även om hon är jurist verkar vara ganska blåst och lär lämnat spår till torpeden. Troligtvis erkänner hon snart...

Du kan vara helt säker på att en person med hennes utbildning och tidigare lysande karriär inte är ointelligent. Om hon är inblandad beror det på senare tids psykiska ohälsa och missbruk, men det betyder inte att hon automatiskt agerat som en efterbliven gettoneger och lämnat spår efter sig.
Citera
2019-09-07, 07:42
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Wake up!

Ungefär som jag tänker. Har Flashback varit inne på tanken att HOL´s namn kanske finns med bland de 300 namn som figurerar i en lista polisen kom över vid ett beslag hos en som kränger ladd?
Citera
2019-09-07, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Om hon har hjärnskador pga våld från barnens far, kan jag ha bättre förståelse för situationen men psykisk ohälsa är förövrigt inte en orsak till att legitimera dödligt våld. Man kan sympatisera med människor för deras situation men nej, jag har svårt att tycka att det föreligger något särskilt sympatiskt i att försöka mörda personen man skaffat barn med. Om det är ett monster på psykopatisk nivå okej. Då kan jag förstå att man kan gå toklångt för att skydda sina barn. En kvinna gick nyligen in i ett brinnande hus om och om igen för att bära ut sina barn. Men att det slagit runt, är inte skäl nog för att tycka att det är hjärtskärande, tvärtom. Det kan ju varit fadern som snarare skyddade barnen från en oberäknelig människa han fruktade deras liv för. Ibland är det inte mannen som är boven i dramat. Låt oss inte fixera oss vid kön nu.

Men du måste ha nån funktionsvariation, jag har på intet sätt förringatt hennes gärning om det är hon som har legat bakom skjutningen.
Det jag gjorde var att jag gav min analys kring hennes beteende med hunden som hon försökte få det till att den var hennes så barnen skulle hälsa på.
Vid det tillfället hade hon ju inte lejt någon mördare.
Citera
2019-09-07, 07:56
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Ungefär som jag tänker. Har Flashback varit inne på tanken att HOL´s namn kanske finns med bland de 300 namn som figurerar i en lista polisen kom över vid ett beslag hos en som kränger ladd?
Jag tvivlar på det, även om jag givetvis inte kan vara säker. Efter att själv ha jobbat inom rättsväsendet i Stockholm i många år har jag träffat Henrik ett flertal gånger och hans personlighet är motsatsen till Martinsson-typen. Väldigt seriös och lugn och jävligt duktig.

Men vem vet, i de lugnaste vatten....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in