2019-09-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
BO har en dokumenterad hotbiöd från exfrun vilken även belagts med kontaktförbud tidiare.

Jag tror att advokaten ansökte om kontaktförbud men att det avslogs.
Citera
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Heter barnen Agnes och Nils?

Japp, Henrik Olsson Lilja är vän med (antagligen) dottern Agnes Lilja på FB.
Citera
Bannlyst
Exfrun skall vara fd åklagare och är misstänkt för brottet.
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Är det ni som är kvinnans infantila kollegor som låtit henne hållas genom alla dessa år? Ni borde skämmas. Det är skattebetalarnas pengar ni slösar bort på er arbetstid. Kvinnans utsagor har i flera år i flera rättsfall visat sig sakna substans.

Haha, nejdå, jag har aldrig hört talas om kvinnan tidigare faktiskt. Jag vet inte om det är sant att hon har haft en hjärnblödning. Men har hon haft en och den har gett en personlighetsförändring som resulterat i bristande kontroll över hennes handlingar, så kan man ifrågasätta om hon kan ställas till svars för eventuella brott. Jag finner det intressant både straffsrättsligt och medicinskt. Intresset är dock inte kopplat specifikt till denna kvinna, utan till personlighetsförändringar orsakade av hjärnskador.
Citera
2019-09-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Va hon inte till och med domare?
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Detta KAN vara ett blindspår men det finns indicier som pekar på att detta handlar pm ett homosexmord/uppgörelse inom homosexkretsar.

HOL var gift med ett psykfall, men kanske drevs hon till detta av makens uppenbara homosexualitet?

I domen från 2016 när hon spårar ur och går ned berusad med barnen till restaurang Göken för att barnen ska få se sin pappa så sitter HOL där med "bäste vännen" Anders.

Männen avviker till HOLs lilla extravåning på Karlsviksgatan. Karin avlevererar barnen till våningen på Norr Mälarstrand och beger sig dit.

När hon kommer in i lägenheten är männen där i intimt samspråk. Anders går runt och beter sig dom han äger stället endast iförd kalsonger och skjorta!

Ytterligare ett indicium som talar för homosexspåret är att Henrik Olsson TOG SIN HUSTRUS EFTERNAMN LILJA istället för att på ett normalt sätt låta hustrun få efternamn.

Det är uppenbart att det inte stått rätt till mellan man och hustru, men efter separering har HOL inte som en normal man skaffat sig en ny kvinna som kan hjälpa till med barn och hushåll. Han har varit ensamstående.

Kanske har han sökt utlopp för sina homosexuella böjelser på homosexklubbar, i parker, eller via datingappar för homosexuella? Kanske har han varit involverad i ett lössläppt homosexuellt könsliv med multipla partners där någon fattat agg mot honom och bestämt sig för att ta honom av daga?

Om utredningen plötsligt börjar gå i stå tror jag att homosexmotivet kan vara väl värt att undersöka. Många dunkla känslor och begär står att finna i dessa miljöer.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har rätt. Det var väl just ordet "missbruk" & hennes tidigare domar som fick mig att utgå ifrån att det var droger inblandade. Så jag kanske drog en förhastad slutsats. Fel av mig.

Så vi får väl ändra det hela till "hennes supar-polare" istället. Missbrukare, oavsett drog, brukar ju dras till varandra. För mycket tyder ju på att det inte var någon professionell torped.

Sen får man inte helt låsa sig vid att det skulle vara ex-frun som ligger bakom. Även om det verkar mest sannolikt.

Tveksam till att någon skulle hyra in en torped för att döda sitt ex på detta sätt. Tror mer på en ny älskare som hon har indoktrinerat till att hata honom lika mycket som hon verkar göra. Som hade sin ärvda .22 revolver med sig för att ”markera”. Sen gick det snett.
Citera
2019-09-06, 14:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Tack för rättelse!

Men det är svårt att tänka sig att hon skulle ha rekryterat en hitman bland suparpolare. De brukar – i den mån de når det kriminella levernet – sitta på parkbänkar och pokulera, men något sådant beteende har inte bekräftats här, utan det handlar väl snarare om att hon super ensam eller "med tjejerna" och att det då i båda fallen handlar om att dricka "lite vin".

Alkoholproblemen ska heller inte överdrivas, då inget direkt missbruk av alkoholism-typ bekräftats utan bara några fall av vad man skulle kunna kalla "dåligt ölsinne", men det är ju också att klassa som "problem" hos en medelålders jurist om det leder till LOB-ingripande.
Jag nämnde tidigare likheten med ett annat fall där en greve blev skjuten i Gamla Stan. Då var det en bekant till ex-frun som hade fått sig itutat att ex-mannen var ett monster. Så det kan ju vara en "orbiter" som gjort detta av missriktad omtanke om ex-frun, helt utan betalning. Bara för att få ligga.
Citera
2019-09-06, 14:16
Medlem
De som skjuter advokater är samma slags människor som i slutändan vill företräda sig själva , det vill säga riktiga stollar och rättshaverister. . Anders.B.B ett praktexempel.
Citera
2019-09-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOMAREN99
Några hundratusen upp till en miljon är mera troligt det kostar idag ! Om det är en mer känd person kan det väl kosta vad som helst antar jag

Dom skickar kidsen på det där, finns dom som gör det för 5.000 kr numera. Det är inte som förut.
Citera
2019-09-06, 14:17
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers

Fd åklagare som beställer mord på sin ex? Hur kan det vara?
Citera
2019-09-06, 14:18
Avstängd
Hur funkar kontaktförbud om man är nära grannar eller bor på samma adress?
(borde inte funka alls)

Viss ålderskillnad på barnen - har de samma mamz?

När jobbade Karin som domare sist - har hon jobbat med annat på senare tid?

Domaren o advokaten är framgångsrika utåt - sen visar det sig att de inte ens klarar
av sin egen familjesituation - o den verkar vara ett jävla spel - precisom för Anna
Lindh o Bosse Holmgren - MEN INGET FÅR KOMMA FRAM UTÅT - sjuukt som faan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in