2019-09-06, 14:18
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
I bråket som ledde till att Karin dömdes för misshandel mot tjänsteman. Utspelades 2013. Då var herr Lilja på krogen med en manlig bekant. Karin var rätt arg på både maken och hans bekant. Paret hade redan då skilda boenden.
Det som slår mig är att krogen var Göken. Ägdes och bemannades med bögar. Mycket trevlig krog f.ö. , med besökare också av heterosexuell natur, så långt som jag kan bedöma. Men det kan vara så att herr Lilja odlat andra böjelser än för kvinnor. Och att det varit orsak till Karins aggressivitet då. Och kan vara ett spår vid sökningen av motiv också för dagen gärning.
Ja, man får ju spekulera här.

Inte otroligt de fortsatte hem till bekantens bostad tillika HOL tidigare bostad när K kommer på besök och bekanten har kallingar och skjorta på sig. Efter restaurang Göken hade de nog GÖKAT i bostaden när K dyker upp och får tokspel vilket resulterar i domen 2016 som länkas i tråden
Citera
2019-09-06, 14:19
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag nämnde tidigare likheten med ett annat fall där en greve blev skjuten i Gamla Stan. Då var det en bekant till ex-frun som hade fått sig itutat att ex-mannen var ett monster. Så det kan ju vara en "orbiter" som gjort detta av missriktad omtanke om ex-frun, helt utan betalning. Bara för att få ligga.
Pipergrejen var mustig
Citera
2019-09-06, 14:19
Medlem
autostoperkas avatar
Just denna morgon kom denna nyhet upp:

Misstankar om förfalskade värderingar bakom fastighetskonkurs
2019-09-06 07:30

https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/misstankar-om-forfalskade-varderingar-bakom-fastighetskonkurs-6970629

"Affärsvärlden har tidigare rapporterat om brottsmisstankarna mot Thomas Lakhall som är Trinitas-koncernens huvudägare och före detta vd. Han har suttit häktad sedan januari i år samtidigt som Ekobrottsmyndigheten genomfört en förundersökning där även andra personer delgivits misstanke om brott.
Thomas Lakhalls advokat Henrik Olsson Lilja bedömer att en rättegång kan inledas senare i september.

"Första förhandlingsdag är tänkt i slutet av september. Min klient förnekar brott men har i övrigt inga andra kommentarer", skriver advokaten i en kommentar till Affärsvärlden.
Citera
2019-09-06, 14:20
Medlem
Rosamunds avatar
Det är allvarligt men stabilt enligt sjukhuset. (TV4)
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Exfrun skall vara fd åklagare och är misstänkt för brottet.

En fd åklagare med psykiska besvär efter hjärnblödning beställer ett mord på sin fd man som är kändisadvokat av en gangster.

Det här blir allt mer spännande.
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
TV4 nu HOL tillstånd allvarligt med stabilt! Blir troligen RIP kan jag tänka.
Citera
Medlem
Det här måste vara ett skapligt enkelt fall att lösa.

Troligaste orsaken:

- Advokatens ex-fru vilken var en framgångsrik kaxig jurist, drabbades av en hjärnblödning, personlighetsförändringar vilken ledde vidare mot missbruk och kaos.

Skilsmässa, vårdnadstvist, kontaktförbud mm.

Exet får någon dimmig missbrukspolare att mot ersättning knäppa ex-mannen.

Knasknäppning. Vittnen har sett en SKUM typ som hängt vid fastigheten. Brottning, och lite strulskott med knasvapen i advokaten.

Pundaren flyr kanske i tantens utlånade kvarvarande suv?

Advokaten som trots skadan hinner ge upplysningar om händelsen innan han sövs.

Hur låter det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Fd åklagare som beställer mord på sin ex? Hur kan det vara?

Hovrättsdomare, inte åklagare.
Citera
2019-09-06, 14:21
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inget försvar vad gäller hjärnblödning, men en förklaring i alla fall. Där har jag några frågor:

NÄR fick hon hjärnblödningen? Finns den bekräftad någonstans?
Är hon numera utan jobb, eller arbetar hon inom något i juridiken?
NÄR skildes dom?
VAR bor hon egentligen? Hon är skriven hos Henrik O L, men verkar ju inte bo där.

Jag tänker att det beror på hur omfattande konsekvenser eventuell hjärnblödning fått på beteende, impulskontroll, konsekvenstänkande o dyl. Men det är ju inget som vi här på FB kan avgöra med nu tillgängliga uppgifter. Som jag skrev till en annan användare finner jag det dock intressant både straffrättsligt och medicinskt.

Hoppas att vi får svar på dessa mycket relevanta frågor!
Citera
2019-09-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag nämnde tidigare likheten med ett annat fall där en greve blev skjuten i Gamla Stan. Då var det en bekant till ex-frun som hade fått sig itutat att ex-mannen var ett monster. Så det kan ju vara en "orbiter" som gjort detta av missriktad omtanke om ex-frun, helt utan betalning. Bara för att få ligga.

Håkan Hedning en galning. Sådan är användbara och frun känner säker den sorten om hon varit domare.
Citera
2019-09-06, 14:23
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Det stämmer inte..

Tiodubbla beloppet så är du närmare sanningen, mycket beroende på vem som ger order, vem som tar emot ordern och vem som ska avlivas.

Han som intervjuades var själv eftersökt och skulle mördas. Han hade flera års erfarenhet av organiserad brottslighet och kunde berätta väldigt detaljerat om hur det fungerade. Enligt honom var det så, att det fanns folk som kunde begå mord för drygt 10 000 kr.
Citera
2019-09-06, 14:24
Medlem
Smegmas avatar
Nu är ju spekulationerna i full rullning. WTF - är HOL en stjärtryttare? Det hela grundar sig alltså i ett bög-svartsjukedrama med vårdnadstvister och all skit som det medför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in