2019-09-06, 13:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Hur ska du ha det nu?

Jag skrev att det går, inte att jag gör det.
Jag resonerar utifrån ett mer allmänt perspektiv, där man kanske ska beakta att möjliga orsaker kan vara flera.
Jag tror att orsaker till haveri, är flera i ärendet Karin Lilja. Inte bara att hon är sådan, utan att hon blivit sådan delvis pga yttre omständigheter.

Men jag är för den sakens skull inte beredd att ta henne i försvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Vet man vem BO är förutom att han är en advokat?
Eftersom att du inte verkar kunna läsa trådens titel eller läsa tråden så ska jag vara snäll för att det är Fredag. Advokaten i fråga är H*nrik Olsson L*lja

*=e
*=i
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nej visst bör man ha ett väsentligen ordnat liv och en lämplig personlighet för att nå framgång i det yrket. Utan konsekvenstänk kan man förstås "trampa på" ännu mer.

Jag förstår. Även hjärnblödning och dess konsekvenser kan förstås ses som ett försvar, om nu graden av förändringar är tillräckligt stor för att KL ska ha bristande kontroll över sitt handlande. Mycket intressant fall det här.
Inget försvar vad gäller hjärnblödning, men en förklaring i alla fall. Där har jag några frågor:

NÄR fick hon hjärnblödningen? Finns den bekräftad någonstans?
Är hon numera utan jobb, eller arbetar hon inom något i juridiken?
NÄR skildes dom?
VAR bor hon egentligen? Hon är skriven hos Henrik O L, men verkar ju inte bo där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Det verkar så ja. Frågan är hur mycket den nämnda hjärnblödningen kan ha spelat in?

Klarlagt att hjärnblödning kan förändra en person drastiskt. Frågan är väl om hon var aggressiv innan hjärnblödningen?
Det verkar så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Om Henrik till och med kunde prata så måste det ju ha varit någon slumpmässig pundare eller nåt som hon anlitat?

Snacka om totalt oduglig torped.

Samtidigt helt otroligt han lever, om det stämmer han träffats i huvud, bröst och buk.
Citera
Medlem
vad kan motivet vara att hon vill döda sin ex make?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Jag förstår att det handlar om en ex fru som lejt en misslyckad torped. Men i början pratades det om ASAP Rocky afghanerna, ger inte flashback väldigt mycket mer street cred än vad dessa fjolliga mini ligister förtjänar?
Citera
2019-09-06, 14:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Hon K*rin Lilja finns på facebook men med tom profil
Kanske medvetet borttagen innan dådet utfördes för hon visste att internetdetektiver skulle leta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har var väl inget vidare som advokat då han ratades av ASAP Rocky som verkar vara en klok person.
Kanske den hotbild han hade mot sig påverkade hans yrkesutövnin?

Att han för ett slag blev mer offentlig kan ha påverkat hotbilden t ex genom att ha triggat exet på något vis. HOL kan lika gärna ha avsagt sig ASAP-fallet som tvärtom. Knappast något man går ut med som advokat.
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Vet man vem BO är förutom att han är en advokat?

Funderat över rubriksättning där namnet framgår?
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Heter barnen Agnes och Nils?
Citera
2019-09-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Handlar nog mer om att barnen har samma konstellation vad gäller namnen.
Vakna Henrik Ohlsson lilja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in