2019-09-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror inte mycket på vad du skriver men skulle ändå vilja få ett klargörande.
Menar du att det inte var HD som var rädd och kuvad av SD utan tvärtom SD som var livrädd för HD?

Det handlar inte om någon rädsla i detta fallet, varken från Steffe's eller Håddan's sida, det här handlar om någonting helt annat.

@Rosamund är en mycket duktig psykolog, även om vederbörande inte skryter med det öppet i tråden och det är något som jag känner till ... och med anledning av detta sagda, så rekommenderar jag dig att du överbringar den frågan till @Rosamund, och jag är övertygad om att ifrågavarande kommer att kunna ge dig ett tillfredsställande svar just på denna och din tidigare ställdes fråga till mig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-05, 10:12
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men nu ljuger du väl igen?

Det är INTE enligt praxis!

Det står att man enbart är berättigad att logga de man själv tagit.

Särskilt som HD loggade mello efter mordet, när LW inte kunde ta bort den ännu en gång

Det är enligt reglementet FUSK det som HD gjorde, och det var ju därför LW raderade den. Att LW följde reglerna kan du väl ändå inte racka ned på henne för?

Därför är det viktigt i sammanhanget. Det kan mycket väl vara en del av motivet: LW följde regler, Lag Amie likaså. Men det vägrade HD och SD och JG att göra!

Därför kallades de #TEAM FUSK

Tror du att alla som ingår i Lag Amie har varit med till alla cacher som nicket har loggat?
Citera
2019-09-05, 10:23
Medlem
Citat:
Jag postar mitt inlägg igen eftersom de inlagda citaten inte kommer med när inlägget citeras/besvaras. Jag har mer..

Kanske är detta med statistik verkligen så viktigt att det är en bidragande orsak till, eller kanske t.o.m orsaken till vad som hände? Jag är ser det iallafall inte som omöjligt längre....

GilGrissom skrev detta intressanta inlägg för snart ett år sen:

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom
Varför är det då så oerhört viktigt för HD att logga den cachen, till den grad att hon väljer att fusklogga? Och varför verkar hon inte vilja acceptera att LW raderade loggen? Så kan det i förlängningen ha bidragit till att deras konfrontation, i kombination med makens otrohetsaffär, faktiskt ledde till en allvarligare schism mellan henne och LW än vad hon till synes verkar vilja ha gett sken av inför sin omgivning?
HELA INLÄGGET KAN LÄSAS HÄR ->>

Och här har vi st 2 inlägg med förstahandsinformation om just dessa omtalade fuskloggningstillfällen som orsakade sådan ilska och hot:
Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat nr 1:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak. Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.

Citat nr 2:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
[i]Bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher. Hon ville logga alla TD tagit ihop som sina egna. Helt emot riktlinjerna.
Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!? JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD.

Så mycket för "det är inte viktigt för dom"...

I alla fall så viktigt för HD att hon har JG som marionettdocka att ringa när hon vill fuska....återigen bilden blir bara större och större av en mycket manipulativ HD, som tänker på detta när andra sörjer LW och grubblar på vad som kan hänt Lena. Jag tänker att om JG förstått hur manipulativ HD är som får honom att gå hennes ärenden så hade han inte gjort detta!!!!!??? Snarare att han inte har kunskap om sådan personlighet och gör gör det för att få HD sluta tjata gråta underlätta för SD som borde varit knäckt efter mordet? För SD kan hon nog inte styra med just det efter mordet, det blir JG då?!
Om vi antar att HD utförde mordet och att SD förstod direkt eller var med på brottsplatsen och förvillade eller tom såg HD göra detta men inte hann för det gick för snabbt? Så borde han vara arg, ledsen rasande på HD men han är inblandad på något vis och är rädd för henne?!
Har han då väntat på att polisen ska ha teknisk bevisning så att HD inte ska kunna anklaga honom för att ha tjallat?
Då bör han börjat snacka nu tänker jag!?

Inledningsvis SD häktningsförhandling såg han nöjd och glad ut, hälsade på alla. För att han: vet att han inte mördat LW och soelar dum tills de har bevis för han är rädd för framtida repressalier från HD?
Men i slutet så lägger åklagaren fram tre nya bevis och ett nytt vittne och SD sänker ner blicken i golvet och möter inte längre andras ögon....varför??
Borde han inte redan inledningsvis betett sig som skyldig när han redan på tisdagen delgivits om sannolika skäl redan där?
Borde inte tillräckliga bevis lagts fram framför honom innan HKF?
Varför betedde sig SD som att han trodde att han skulle släppas efter HKF?
Pekade de tidigare starkaste bevis de lagt fram, endast mot HD? Verkar lite konstigt beteende av SD på häktesförhandlingen tycker jag.

Hur stor är chansen att båda är störda, tex att SD skulle vara narcissist och HD en antisocial personlighetsstörning?
Team Davidsson... i nöd och lust, brott och straff, tills döden skiljer dom åt, de förstår kanske varann väldigt bra även om de inte älskar varann som ett äkta par kan de ju vara utmärkta samarbetande partners när det gäller tex ett mord?
Citera
2019-09-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej inte alla fuskare. Bara de vars make man legat med under 6 år och därigenom bidragit till att fuskaren redan mår mycket dåligt.

En pastor ska veta att inte sparka på någon som redan ligger, snarare tvärtom hjälpa och stötta.

Ska inte en psykolog göra detsamma?
Inte första tråden som du skuldbelägger offret.
Citera
2019-09-05, 10:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
man kan diskutera teamkonton/familjekonton hur länge som helst vad som är rätt eller fel går man isär och skaffar ett nytt konto så brukas det iallafall till 99% logga cacherna man haft under teamnamnet oavsett om man varit med fysiskt eller inte man får allt som oftast loggar som börjar med "loggades som ..... har nu skaffat eget konto"

Du verkar uppenbart inte ha några problem med att fusklogga. Dina 2 inlägg hittills idag tyder iallafall starkt på det.

Svara mig då detta: är det godkänt enligt groundspeaks riktlinjer att logga så?
Ett enkelt JA eller Nej räcker.

Som jag tolkar dina tidigare inlägg så tycker du att #TEAMFUSK (= HerrTeamDavidsson + Systerhax + YankeeDude) gör rätt i att logga ej enligt praxis ?

Man undrar då om det går likadant till i det större gänget dit ovanstående gäng tillhör #TEAMJÄRNGÄNGET (= HerrTeamDavidson + Systerhax +YankeeDude + PeterCabrio + masesa_)

Frågan kan vara VIKTIG om detta är gängets vedertagna praxis, som då skiljer sig från Groundspeaks praxis.

VIKTIG pga att somliga utövare tar dessa regler och regelbrott på fullaste allvar:i nämda fall LW och Lag Amie, medan andra inte gör det så kan det ha bidragit till att
skapa MYCKET ILSKA hos vissa. Tex hos Stefan Davidsson och Hanna Davidsson. Som nu sitter häktade för mord på Lena Wesström.
Citera
2019-09-05, 10:37
Medlem
Citat:
Men nu ljuger du väl igen?

Det är INTE enligt praxis!

Det står att man enbart är berättigad att logga de man själv tagit.

Särskilt som HD loggade mello efter mordet, när LW inte kunde ta bort den ännu en gång

Det är enligt reglementet FUSK det som HD gjorde, och det var ju därför LW raderade den. Att LW följde reglerna kan du väl ändå inte racka ned på henne för?

Därför är det viktigt i sammanhanget. Det kan mycket väl vara en del av motivet: LW följde regler, Lag Amie likaså. Men det vägrade HD och SD och JG att göra!

Därför kallades de #TEAM FUSK

Ljuger igen??
Som i ljuger gång på gång eller är det andra gången?
Medvetet eller omedvetet?
Citera
2019-09-05, 10:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tror du att alla som ingår i Lag Amie har varit med till alla cacher som nicket har loggat?

Jag har från mycket säker källa att han som har kontot Lag Amie har loggat alla.
Ibland deltar barnen men oftast själv, av loggarna att döma.
Lag Amie kallar han sig, fast ett lag är det inte på det sättet att de delar loggar.

Vad tycker du om ≠TeamFusk’s sätt att (fusk)logga?
Är det Ok eller tycker du att ska man följa praxis, alltså enligt Groundspeak regler?
Citera
2019-09-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
... men så en dag ... fann dom inget mer.

Spelar du Pajas ? Men så en vacker dag ... så fick man svar från NFC blad annat ... och det är ju en av anledningarna till att Steffe Stefánus sitter häktad på sannolika skäl, och den 27:e smäller det. Som du säkert känner till så sitter även Håddan häktad på den lägre misstankegraden tills vidare, men den lär nog slå i toppen så småningom skall du se

Mvh/ @JokerMannen

Ps: var tog dom sné-tända pundarna vägen, kan polisen ha missat dom mån tro ?
Citera
2019-09-05, 10:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det stämmer, tyvärr är så gott som alla artiklar i ämnet efter häktningarna låsta.
Påminner om att citera det viktiga om man har tid. På det viset slipper vi en del onödiga diskussioner:

Okej där, anhållen i sin frånvaro kort före 17 måndag efter kontorstid. Då kan man tänka sig att nån form av svar erhållits under måndagen? Eller man har samlats under dagen och sammanställt läget? Och kanske varit förbi huset på helgen eller under måndagen? Och sen överlåter man på insatsgruppen att organisera och utföra gripandet.

Hur förhåller sig häktning formellt till detta? Åklagarn gör vid ev inkomna nya bevis som stärker misstanke inte (också) en häktning utan en anhållan? Även om skälig misstanke förelegat? Utan häktning är det som sen begärs hos och godkänns av TR?

Alltså: åklagarn häktar inte alls utan anhåller och begär häktning?

Oavsett om den anhållne anses exv sannolikt misstänkt eller misstanken stärkts?

Jag far efter om det finns alltså tidsbegränsad utredningshäktning eller förvarshäktning (efter anhållan) som ligger i åklagarens händer, eller om det alltid bara är anhållan (charge?) och gripande (arrest). Och därpå hänvändelse till TR med begäran om fortsatt förvaring.

Det borde för enkelhets skull vara så att åklagaren bara anhåller.

(Jag har själv omtalat denna anhållan för häktning i tråden, utan att bli slagen på fingrarna, och ber om överseende med det...)
Citera
2019-09-05, 10:53
Medlem
Citat:

Du menar att en eller flera i Lag Am*e på även personliga GC-konton loggat detsamma som från teamet? Vi snackar ju om att ta loggar från ett team. Att alla i ett team inte är med vid varenda loggning tycker jag är ok, men inte att sedan logga det på sin egen profil om man ej varit delaktig.
Senast redigerad av lndigo 2019-09-05 kl. 11:00.
Citera
2019-09-05, 10:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det var väl just precis det man gjorde: separerade honom ifrån barnen?

Funderar på om det som @Rosaelefant skriver nedan ändå har något att göra med förfarandet?
Det ser ju lite ut som att @Rosaelefant har hört något?

Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Det finns något som kallas avlyssning gott folk.. Mer vill jag inte nämna just nu

Det behöver ju inte betyda att någon hade tänkt att göra något väldigt drastiskt som att fly landet, hota med självmord, utan kan ha pratat om andra saker som t ex det som rör bevisning, vittnen, osv.

Samtidigt funderar man ju på varför man inte griper HD på samma gång. Kanske de inte just då hade tillräckligt på henne eller kanske fanns misstanke om att HD skulle agera på visst sätt och avslöja sig eller få kalla fötter och vara mer benägen att prata.

T ex kan avlyssningen avslöjat att de pratade i "vi" form om något som rörde mordet. Att något borde göras.

Allt bara lösa funderingar.

Det är förskräckligt hur barnen kommit i kläm, med kanske inte bara vakna till en stormning av sin pappa, utan kanske bevittnat sin mammas gripande. Kanske var de i skolan, eller hos sina morföräldrar. Så barnen har definitivt kommit i kläm.

Är det ett par i mord, är det ändå två personer som är beredda att gå till ytterligheter.
Det finns inte marginal att riskera något.

Om man förstår att spelet kanske är över, vem vet vilka risker de kan ta?
Här är det inte yrkeskriminella som inte har mer än själva straffet att förlora.

Här förloras ansiktet (det är det sista denna gm vill göra), hela det liv med familj, jobb, villa, geocachinghobbyn, alla vänner och kanske även resten av familj med föräldrar och syskon som man levt. Fallet blir oerhört högt. Stup...

Jag misstänker att det är inte en risk man vill ta, att gm tar till drastiska åtgärder.
Även Edvin (Mantorp) togs med säkerhetsstyrka. Han hade också familj, små barn som bara var något/några år gamla.
Citera
2019-09-05, 10:59
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Svara mig då detta: är det godkänt enligt groundspeaks riktlinjer att logga så?
Ett enkelt JA eller Nej räcker.

Tror inte att det finns ett enkelt Ja eller Nej svar på den frågan
Vad är godkänt enligt groundspeaks regler när det gäller team, ta fram regelboken och läs?

tror inte det finns nåt svart eller vitt på hur det ska göras om ett team går isär.
jag personligen skulle inte logga det jag inte varit vid själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in