2019-09-05, 09:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Egentligen inte eftersom tex Möller sitter på livstid, dvs ej dömd till rättspykiatrisk vård. Där har skruvarna lossat, tror du HD passerar hennes nivå?

Jag tror inte att varken HD eller SD får rättspsykiatrisk vård. Jag spekulerar helt enkelt i vad motivet kan vara om HD är mördaren.

Det är ju nytt att HD är misstänkt. SD:s motiv etc har diskuterats så mycket i tråden och nu ville jag fokusera på HD.
Citera
2019-09-05, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
En tanke, god som någon, om varför ingen sjunger ut om SD och HD: finns det nån som verkligen känner paret?

Geocache-bekanta i all ära, HDs släktingar likaså men umgicks de med andra övht? Var de med på afterwork eller andra jobbrelaterade sammankomster? Har de ens gamla vänner utanför geocache-sfären? Är cachingen deras sätt att vara med i ett sammanhang, likt sökare dras till olika religiösa samfund? Sekter för den som vill ta det ett snäpp längre.

Tanken slår mig delvis pga tjat i tråden om att Lena inte skulle ha kvinnliga vänner - hur var det med HD bortsett från hennes släktingar? JG gills inte för SD iom att han också letar burkar. Hände nåt i Västerås eller var det pga att inget hände i Vås som han flyttade till Örebro? Han hintar ju att han "_satsar_ på Örebro" istf Vås.

Jodå det finns uppgift i tråden från TinnaNinna tror jag det var, att HD var med jobbarkompisar ut vid flera tillfällen några år innan mordet och att hon då pratat om att lämna SD. Så hon var nog mentalt förberedd i tanken på det tänker jag. Men att bli åtsatt av LW som fuskare och genomskådad att hon var manipulativ och beräknande och använde snyft, hot om självmord och att hon mådde dåligt och tvingade alla att dalta med henne kan ju förstås ha lett fram till ett glasklart motiv om HD, särskilt som det framkommit att hon har ett explosivt humör dessutom?
Bilden av den nedstämda stackars HD tycker jag har förändrats radikalt och kanske var det just det som SD var rädd för och dörför inte vågade lämna HD och daltade han med? Kanske LW gjorde allt för att få alla att se vad HD gick för?

Tillägg: kanske inte handlade om svartsjuka alls, utan att LW genomskådat HD personlighet och maktspel?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-09-05 kl. 09:31.
Citera
2019-09-05, 09:29
Medlem
Kan nån berätta varför SD blev insydd förra året men senare släppt? Vad hade dom på honom?
Ber om ursäkt, men först nu börjat läsa in mig på fallet, men DET har jag inte hittat.
Citera
2019-09-05, 09:30
Medlem
T34Panzers avatar
Jag postar mitt inlägg igen eftersom de inlagda citaten inte kommer med när inlägget citeras/besvaras. Jag har mer..

Kanske är detta med statistik verkligen så viktigt att det är en bidragande orsak till, eller kanske t.o.m orsaken till vad som hände? Jag är ser det iallafall inte som omöjligt längre....

GilGrissom skrev detta intressanta inlägg för snart ett år sen:

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom
Varför är det då så oerhört viktigt för HD att logga den cachen, till den grad att hon väljer att fusklogga? Och varför verkar hon inte vilja acceptera att LW raderade loggen? Så kan det i förlängningen ha bidragit till att deras konfrontation, i kombination med makens otrohetsaffär, faktiskt ledde till en allvarligare schism mellan henne och LW än vad hon till synes verkar vilja ha gett sken av inför sin omgivning?
HELA INLÄGGET KAN LÄSAS HÄR ->>

Och här har vi st 2 inlägg med förstahandsinformation om just dessa omtalade fuskloggningstillfällen som orsakade sådan ilska och hot:
Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat nr 1:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak. Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.

Citat nr 2:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
[i]Bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher. Hon ville logga alla TD tagit ihop som sina egna. Helt emot riktlinjerna.
Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!? JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD.

Så mycket för "det är inte viktigt för dom"...
Citera
2019-09-05, 09:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Och då menar du på allvar att man ska låta henne hållas med lögner och fusk utan att ifrågasätta det?

Nej självklart inte i det fallet 🙂
Citera
2019-09-05, 09:31
Medlem
Varken hinner eller orkar läsa igenom hela tråden så frågar här istället

Har det kommit någon FUP ännu? Eller nyheter sedan båda blev tagna?

Mvh
Citera
2019-09-05, 09:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En tanke som jag har är att man kan ha hittat LWs blod som man kan knyta till
SD, i det blodet finns mikroskopiska partiklar som inte går att förklara med att
han har hjälpt LW med en tidigare mindre skada.

Teorin grundas på att hennes skalle va svårt sönderslagen, har förts fram
av ett par olika skribenter i tråden.

När det gäller HD så avstår jag gissningar, nästa häktningsförhandling
blir väldigt intressant.
En förklaring till de märkliga turerna nu skulle kunna vara att man faktiskt har hittat blod från LW i SD:s hus, och samtidigt tycker sig ha funnit en motivbild i HD:s huvud. Det här kan ju i så fall bli lite knepigt att få ihop.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-05 kl. 10:08.
Citera
2019-09-05, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om någon väljer att fortsätta att må dåligt genom att fuska och ljuga (vilket jag inte tror att någon mår bra av) så ska man alltså uppmuntra det istället för att försöka få in personen på rätt spår?
De flesta mår betydligt bättre om de är ärliga och inte fuskar.
Men det vill du inte uppmuntra? HD verkar ha varit rätt bra på att hålla masken.
Enligt uppgift har hon till och med sagt att det var bra att SD hade en annan.
Då är det inte lätt att veta om hon mådde dåligt eller inte. I samma anda.
Det är väl bara att lära barnen också att ljuga för att alla ska hålla skenet uppe.
Det är väl vad de har gjort när de nu är häktade för mord.
Barnen kanske är vana vid att föräldrarna ljuger.

Jag tycker HD verkar mycket gränslös när det gäller regler kring jobbet sjukskrivning och fuskande med loggar. Då ska man nog tänka till att det säkert var mycket mer hon är gränslös med...?!!
Då anar man att seperationen skilsmässan och som dessutom som inte förlängs var de överens om. HD hade flera år tidigare pratat om att lämna SD så hon var mentalt förberedd. Men är hon manipulativ på hög nivå och ett explosivt humör kan man tänka att det är därför SD dragit ut på det..att han är medsjuk och inte från början ser hur manipulativ hon faktiskt är och därför daltar?
Att LW förstod och genomsågade HD pga allt SD berättat och såg det som sin uppgift att hjälpa SD ur HD klor?
HD tyckte nog inte om att bli avslöjad så alla slutade dalta med henne? Kan det varit det som triggat mordet, att HD förlorade kontroll och makt över alla?
Citera
2019-09-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Varför det, SD kanske åkte till jobbet samtidigt som barnen drog till skolan.

Det var ju hans vecka, skulle de ha väntat till veckan därpå tycker du?

Å där visade du din totala brist på empati
när det gäller barnen.

Om man oroade sig för att han skulle ställa till med något så skulle man ha separerat honom
från barnen, ska det va så jävla svårt å fatta.

Nu börjar det peka åt att det inte va Insatsstyrkan utan snarare den lokala Pikéten å det kan ju förklara en del.
Citera
2019-09-05, 09:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Precis! Hon är fullt berättigad att logga och det är ingen fusklogg som vissa påstår.
Allt enligt praxis vid delade konton och team loggning generellt.

Men nu ljuger du väl igen?

Det är INTE enligt praxis!

Det står att man enbart är berättigad att logga de man själv tagit.

Särskilt som HD loggade mello efter mordet, när LW inte kunde ta bort den ännu en gång

Det är enligt reglementet FUSK det som HD gjorde, och det var ju därför LW raderade den. Att LW följde reglerna kan du väl ändå inte racka ned på henne för?

Därför är det viktigt i sammanhanget. Det kan mycket väl vara en del av motivet: LW följde regler, Lag Amie likaså. Men det vägrade HD och SD och JG att göra!

Därför kallades de #TEAM FUSK
Citera
2019-09-05, 09:54
Medlem
Citat:
när det gäller barnen.

Om man oroade sig för att han skulle ställa till med något så skulle man ha separerat honom

Nu börjar det peka åt att det inte va Insatsstyrkan utan snarare den lokala Pikéten å det kan ju förklara en del.
Regionala insatsstyrkan heter piketen tydligen numera. Idiotiskt. Bäddat för missförstånd när man läser.
Citera
2019-09-05, 09:57
Medlem
Citat:
när det gäller barnen.

Det var väl just precis det man gjorde: separerade honom ifrån barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in