2019-08-28, 18:34
Medlem
Det finns något som kallas avlyssning gott folk.. Mer vill jag inte nämna just nu
Citera
2019-08-28, 18:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Hon är skäligen misstänkt för mord enligt media.

Ja, jag hade inte läst om det då .
Det är helt galet allt i den här historien.

Jag fattar det inte... Hon har ju skiljt sig och flyttat...
Varför??
Citera
2019-08-28, 18:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Spelar ju liksom ingen roll i det här läget, de har klippt HD som "skäligen misstänkt" och för göra vad fan de vill med hennes bostad och ägodelar, frågan kvarstår för mig, visserligen är det endast "skäligen misstänkt" de går på men varför har de inte dragit åt tumskruvarna tidigare på HD?

Den här misstanken kan knappast kommit upp igår liksom, den måste ha legat och grott ett bra tag.

Ja, enligt Limetime så har det funnits där ett tag.
Man frågar sig bara varför de inte slog till hos båda direkt?
Eller hade de inte tillräckligt på fötterna då?
Citera
2019-08-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Journalisten Håk*n Slagbr*nd (a) har nu ett nytt spännande fall att gräva och följa. När han grävde i Johanna Möllers bravader råkade han ut för hot och någon försökte elda upp hans bil. Vi får hoppas att de misstänkta i detta fall inte har några ondskefulla vänner på utsidan som går från hot till handling.

Ja, och han har samma funderingar kring det skilda parets täta och frekventa gemensamma resor.
Citera
2019-08-28, 18:40
Medlem
SD har i sitt yrke utfört ett antal besiktningar i bostäder. Det finns möjligheten att bevismaterial har gömts där. Ex. i luckor i badrum till schakt eller undertak. Blir ett elände att gå igenom och kontrollera utrymmen SD haft tillgång till i sitt yrke.
Citera
2019-08-28, 18:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

De kanske ville se hur HD agerade och vilka kontakter hon tog efter SD hämtades in?

Jag tror de har kartlagt allt mycket väl och har teknisk bevisning så det räcker. Jag har mycket svårt att tro att Åklagaren skulle chansa i det här läget.
Citera
2019-08-28, 18:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Gotta dig rejält?
Det är väl inte så att du häckar i krimtrådar för att gotta dig T34Panzer?

Bara när rättmätig rättvisa skipas.
Citera
2019-08-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag kände inte Lena men hennes öde har berört mig. Jag läser och skriver ofta på fb, men detta har berört mig på ett nästan personligt sätt.

Jag hoppas att du och Holmes tar en tur till Lenas favoritplats (var det Falkberget det hette?), och då hälsar henne att vi är många som berörts och kämpat- om än via Internet - för att hon ska få upprättelse. ❤️

Här måste jag instämma! Vet inte heller varför det här fallet har berört mig så mycket, men det har det och hade jag känt Lena eller bott i området så hade jag engagerat mig fysiskt också s a s. Helt otroligt vilka olika ingångar det finns och detaljer från dag ett. Fruktansvärt tragiskt framförallt för alla nu efterlevande barn och anhöriga som ska dras med den här sörjan och sorgen.

Heder åt Holmes´arna - upprättelse för Lena! Vi håller alla tummar att det går vägen nu och att det blir uppklarat.
Citera
2019-08-28, 18:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack.
Jag tror nog att tråden kan ha ställt till det för SD i hans efterkonstruktioner...

Många av oss har varit duktiga på att dokumentera och även ta skärmdumpar :-)
Ibland är det alldeles utmärkt att inlägg på fb aldrig raderas... 👍🏻
Citera
2019-08-28, 18:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Precis min reaktion också. Min make påpekar att det finns ondska hos en del kvinnfolk också och att det inte bara är fördelat på männen... Som sagt hoppas jag att allt kommer fram i ljuset. Begripligt blir det väl aldrig. Vi vet fortfarande väldigt litet om HD. Och i stort sett allt om henne i tråden innehåller motsägelser.

Haha, din man vet vem han pratar med väl?

Visst, det finns nog ondska i kvinnor också, även om de kanske inte själva alltid tar till våld på det sätt som män gör.

Men med SDs historik, SDs långa otrohet och svek mot HD, den extremt dåliga valet av mordplats, HDs och SDs skilsmässa och HDs flytt...

Hur i allsindar har det gått till.
Någon planering kan det inte ha varit tal om...
Om det dessutom var LWs mobil i skogen bakom SDs hus...

Jag vill tro att Hd har blivit manipulerad på något vis, LW utlurad. Det som har urartat i mord kanske inte alls var det som HD fick serverat från början.

Jag tror att SD är kapabel till vad som helst. Jag tänker att han har lurat dom båda.
Men hur kan hon förtsätta som inget har hänt?

Även om Holmes sa att hon inte såg ut att må bra. Minns inte riktigt, men att hon såg trött och sliten ut. leende som inte når ögonen.

Ja, än är det inte slut.
Vi får se.
Citera
2019-08-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Det finns något som kallas avlyssning gott folk.. Mer vill jag inte nämna just nu

Absolut, paret har med tiden tappat sin vaksamhet. Att det handlar om tekniska bevis är jag helt övertygad om.
Citera
2019-08-28, 18:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Bra fråga som borde få ett svar från de som är ansvariga men min gissning är att de inte riktigt tror att HD har handgripligen varit involverad i dådet men att hon mycket väl vet vad som hände.

Därav skillnaderna i gripande och så vidare, HD kommer att grillas rätt så hårt när hon fått mogna i sin cell ett tag, kanske kommer hon att berätta vad hon vet eller också är det så djävligt att hon är helt ovetande men det har jag svårt för att tro.

SD fick ju hela programmet när han skulle hämtas in, en rejäl maktdemonstration som de hoppas ska få honom att fatta galoppen men enligt hans advokat så är ju han precis lika bångstyrig som när de försökte för ett år sedan.

Nu är det bara att vänta in häktningsförhandlingen och den här gången så är jag säker på att Hiding har tillräckligt grova skor på sig för en rejäl pungspark så SD blir kvar i deras förvar.

Hur rättegången kommer att gå vete fan, vårt orakel LGWP säger ju att hans erfarenhet säger att det är fifty/fifty för en fällande dom, det kan ju ge en fingervisning om hur det ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in