2019-09-03, 18:46
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Sauvage. Gett mig många komplimanger. Diskret manlig doft som går hem hos många.

Sauvage är knappast en diskret doft. Massiv projektion och lång prestanda kännetecknar Sauvage.
Citera
2019-09-03, 18:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Refillen ligger på 1400, vilket är 1000 kr under ordinarie versionen. I mitt tycker är den vad a*men borde ha varit. Den blir aldrig för mycket som den billigare motparten.
Låter bra, den var som sagt för mycket. På ett par meters avstånd var den ganska trevlig, men att bära den var verkligen en börda psykiskt.
Citera
2019-09-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Låter bra, den var som sagt för mycket. På ett par meters avstånd var den ganska trevlig, men att bära den var verkligen en börda psykiskt.

Instämmer!
Citera
2019-09-03, 23:59
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Sauvage är knappast en diskret doft. Massiv projektion och lång prestanda kännetecknar Sauvage.

Jag brukar få höra att den är distink men diskret, inte för stark om du inte sprutar den som en AXE bland barnen, vi kanske definierar diskret olika i jämförelse med annan parfym.
Citera
2019-09-04, 09:45
Medlem
Köpte precis Floris Santal Eau de Toilette. Doftar väldigt gott och inte så fruktigt!
Citera
2019-09-05, 00:18
Medlem
Verkligen inte förstått tjusningen med Sauvage heller. Luktar inget speciellt och man känner den överallt. För mig handlar dofter om att utmärka sig eller skapa en känsla och Sauvage gör det verkligen varken eller för mig. Kanske kan nya Parfum koncentrationen göra det, ska lukta på den vid tillfälle men hittills har det aldrig varit nära ett köp för min del med de andra två koncentrationerna
Citera
2019-09-06, 02:26
Medlem
JameGumbs avatar
Fahrenheit, CK One, Old Spice, Hugo Man etc är alla gamla klassiker som jag använder.
Citera
2019-09-06, 15:27
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det är den där minin jag menade som dom bjöd på i Las Vegas iaf. På Åhléns verkar dom inte bjussat på någon sån vad jag vet ÄVEN om man köpte en 125 ml flaska. Sjukt snålt iom att dom borde väl ha samma policy överallt kan man tycka.

MKK är trevlig och inte lika farlig som man kan tro. Har du testat Musc Ravageur? Finns ju en del likheter där fast den senare bygger ju mer på en bas av trä och vanilj. MKK kanske fokus mer är på mysken.

Ja, det var snålt. Lite generosritet i samband med köp gör nog bara gott.

Musc Ravageur har jag kört en femma eller nåt. Den är fin. Ganska mäktig, men jag kunde uppskatta den.

Citat:
Ursprungligen postat av MrEdwardh
Verkligen inte förstått tjusningen med Sauvage heller. Luktar inget speciellt och man känner den överallt. För mig handlar dofter om att utmärka sig eller skapa en känsla och Sauvage gör det verkligen varken eller för mig. Kanske kan nya Parfum koncentrationen göra det, ska lukta på den vid tillfälle men hittills har det aldrig varit nära ett köp för min del med de andra två koncentrationerna

Nu har jag bara testat edp:n, men den kändes lite rundare än edt:n, vilket är positivt. Det finns så mycket annat bra dock så jag går vidare
Citera
2019-09-06, 15:43
Medlem
irrblosss avatar
Någon som hunnit testa Vagnilia från Acqua di Parma? Inte så förtjust i deras vaniljnot i Mandorlo.
Citera
2019-09-07, 16:30
Medlem
Skadans avatar
Kan någon tipsa om en vaniljparfym? Skall vara billig då jag endast vill testa lite nya saker och vill använda den mycket och inte vid enstaka tillfällen. Vad tror folket om denna? https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4946948
Senast redigerad av Skadan 2019-09-07 kl. 16:41.
Citera
2019-09-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Kan någon tipsa om en vaniljparfym? Skall vara billig då jag endast vill testa lite nya saker och vill använda den mycket och inte vid enstaka tillfällen. Vad tror folket om denna? https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4946948

Jag tycker att vanilj är verkligen en doft där man får det man betalar för. Köper man en billig vanilj så kommer den lukta billig och konstgjord. Köper man en dyrare kommer den vara naturlig och få en mycket trevligare doft. Dyrare håller oftast längre också vilket gör att man inte behöver "fylla på" flera gånger om dagen
Citera
2019-09-09, 00:18
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEdwardh
Jag tycker att vanilj är verkligen en doft där man får det man betalar för. Köper man en billig vanilj så kommer den lukta billig och konstgjord. Köper man en dyrare kommer den vara naturlig och få en mycket trevligare doft. Dyrare håller oftast längre också vilket gör att man inte behöver "fylla på" flera gånger om dagen
Införskaffade denna https://www.parfym.se/parfym/alyssa-ashley/vanilla-edt
I och för sig en damparfym men vem bryr sig va? Är ute efter en vanilj och denna verkade vara bra enligt folk på fragrantica och relativt billig gentemot volymen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in