Citat:
Det var inte det som var poängen med det han skrev. Poängen var att det var en motsägelse att det skulle finnas rövare som kunde ta hans liv. Jag tror inte du var omedveten om det bibelstället. Men att du väljer att fokusera på en eventuell minneslucka istället för på poängen säger en del om dig.
Att du anmärker på min invändning och nedvärderar, säger en del om dig.
Jag är noggrann med detaljer, att personen fått "minneslucka" är ganska vanligt. Därför är det viktigt att påpeka det för människor att dom kanske har fått det hela om bakfoten. Men jag märker att du inte är intresserad av detaljer och inte är intresserad av att få rätsida på bibelns berättelse. Du är bara ute efter att ifrågasätta och smutskasta, det har jag förstått sedan tidigare.
Jag tänkte först att jag skulle ignorera dig, och vänta på Albax svar, men jag ger dig en chans, så får vi se vart du vill styra det här.
Citat:
Det står inget om att Kain skulle träffa på någon samma dag, samma vecka, samma år eller ens samma århundrade som kan fick "Kainsmärket".
Dessutom kan man inte utesluta att Adam och Eva fick andra barn efter Abels föddes. Att det sägs att Adam och Eva fick söner och döttrar efter Sets födelse motsäger inte möjligheten för Adam och Eva, och även deras barn att föda barn. Tvärtom bekräftar det att Kain hade en hustru, att människor hade fötts långt före Sets födelse.