Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Wow, det var välkommen info! 6 nya regionala NFC!
För hur det än är så kan vi ju faktiskt egentligen inte ha det så här att det kan ta över ett år att få analyssvar i ett mordfall.... Det är ju helt tokigt!
Inte för att jag tror det finns risk för flera mord av samma GM i just det här fallet, men det är ju inte rimligt att vi ska ha ostraffade mördare traskande mitt ibland ett år oss bara för att analyserna dröjer.
Nej, det är klart helt oacceptabelt! Det har skrivits mängder av brev under årens lopp från polismyndigheter, åklagarmyndigheter mm utan gehör.
Äntligen en
riktad insats för just NFC!!!
Det var sannerligen efterlängtat och ytterst nödvändigt för upprätthållandet av rättssäkerheten.
Härligt! Om än det inte på kort sikt innebär en märkbar effekt är det nog så viktigt ändå.
För de studenter i slutet på sin tex. kemist-, it-, statistikerutbildning som är regionalt bundna öppnar sig nya möjligheter. Sista 2 åren kan dom välja en inriktning mot forensiker!!! Nåja, men den kanske får sin lösning trots allt. Sämre än nuvarande situation är knappast möjlig. Detta glädjer jag mig åt i regnigt höstmörker.