2019-09-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMJaq/par-misstanks-ha-mordat-sin-van-och-granne-lena-wesstrom-45

Aftonbladet skriver angående USA-resan att den varit planerad sedan lång tid tillbaka, men också att den svenska polisen såg till att de inte kom in i landet på grund av risken att GM skulle fly.

Hela denna sorgliga historien är så genomläskig och otäck och jag hoppas innerligt att barnen i dessa familjer inte läser Flashback...

Tack för delning MrBubs!

Detta var ny information. Ingen större överraskning, men bra med definitiva tidpunkter till tidslinjen. Placerar LW i hemmet kl 23. Eller så gott som definitiv tidpunkt då det står 23-tiden inses.

Vid 23-tiden på kvällen sågs hon av en anhörig hemma – nästa morgon var hon inte där.”

Lägger in citerad text kring usa-resan också, bra med citat som komplement till din text i inlägget.

”Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.”

Länk till samma artikel som MrBubs delade: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMJaq/par-misstanks-ha-mordat-sin-van-och-granne-lena-wesstrom-45
Senast redigerad av Zymbal 2019-09-03 kl. 21:15.
Citera
2019-09-03, 20:54
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Inte hunnit längre än såhär i artikeln, men detta var ny information.

Vid 23-tiden på kvällen sågs hon av en anhörig hemma – nästa morgon var hon inte där.”

Ville SD och HD fly landet för att komma undan?
Citera
2019-09-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Är du säker på det?

Jag har bara hört att de ringde polisen. Det är inte samma sak som att göra en polisanmälan.

OK, jag backar gärna. Hur som känns det synnerligen omdömeslöst.
Citera
2019-09-03, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan för lite om detta. Hur tänker du där? Lite för att hon är den som styr relationen? Är det så att SD helt enkelt varit en toffel och allt som HD sagt är hans lag? Finns många såna män, och likaså kvinnor. Men mord och/eller skyddande av brottsling är allvarligt. Visst hon om innan - eller efter? Eller var hon med hela vägen?

Jag tänker såhär.....
OM herr SD hade varit en dominat herre som styr och ställer, så hade han säkert kommit undan med sin otrohet med LW.
Han hade kunnat övertala/"tvinga" sin kuvade fru att både stanna kvar hos honom och även inte skilja sig från honom.
Han hade fått henne att förlåta honom.....

Men icke sa Nicke.
Hon satte gränser och drog. Flyttade till eget boende.
Skillsmässa skickades in.
Och det finns säkert fler saker som hon bestämt visade SD att, nädu min käre lille Geo-gubbe, detta köper inte jag.

Sen tror jag följande.....
LW visade tydligt för SD att det blir inte mer mellan oss. Visst, vi hade kul ett tag men det kommer aldrig bli du o jag på riktigt.
Då tror jag att SD istället ville få tillbaka sin familj med HD. Att HD skulle flytta tillbaka.
Då säger HD:
-Se till att LW försvinner, så kan vi försöka igen.
-Jag kommer aldrig att kunna lita på dej så länge LW finns med överallt.
-Lös det problemet, så kan vi försöka igen.

SD löser problemet, och HD och JG hjälper honom att "städa undan".
Efter att SD har löst problemet, så umgås herr o fru Davidsson frekvent igen på olika resor och evenemang och ser tämligen lyckliga och ny-kära ut.... Resten är historia.

Så JA, Jag tror att HD är en tuffing mentalt och att hon har fått SD till detta.

Men, jag har såklart haft fel förut.
Citera
2019-09-03, 21:03
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMJaq/par-misstanks-ha-mordat-sin-van-och-granne-lena-wesstrom-45

Aftonbladet skriver angående USA-resan att den varit planerad sedan lång tid tillbaka, men också att den svenska polisen såg till att de inte kom in i landet på grund av risken att GM skulle fly.

Hela denna sorgliga historien är så genomläskig och otäck och jag hoppas innerligt att barnen i dessa familjer inte läser Flashback...

Det där är en spekulation som florerade även här när det begav sig dvs drygt ett år sedan.
Senast redigerad av Remark 2019-09-03 kl. 21:12.
Citera
2019-09-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Med risk för att vara femma på bollen typ. Var gänget (SD, HD, LW) möjligtvis mormoner?
Tänkte eftersom Aftonbladet skriver att SDs och HDs resa till USA skulle tillbringas i Salt Lake city (mormonfäste). Samt att LW var pastor i en frikyrka (vilket kan innebära typ vilket samfund som helst).

Om så är fallet så kanske det inte sågs som särskilt konstigt att SD hade flera kvinnor 🤔
SD ska vara ateist enligt vad han själv skriver.
Citera
2019-09-03, 21:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Samt att dagen efter när polis får in ett försvinnande/människorov från Lenas familj att då inte följa upp nattens händelse via 112 och polisens indata under natten. Även assistans som ringt in om person utmed motorvägen. Vill tro att de funnit LW tidigare och haft mer spår från brottsplatsen som kunnat användas.

Ja det är allvarliga, förhoppningsvis inte fatala, misstag som initialt begicks
Jag har all respekt för åklagens strikta förundersökningssekretess, men hoppas innerligen inte att de tänker försöka lägga locket på även efter åtal väckts genom att försvåra för allmänheten att ta del av FUP.

Kommer ihåg efter det för stora delar av svenska folket traumatiska mordet på Lisa Holm (t o m min gamla pappa läste för första gången en FUP) hur hjälpsamma Tingsrätten i Skövde var och förberedde färdiga CD att hämta på plats, så att alla skulle ta del av FUP. Jag hoppas även att Tingsrätten i Örebro tänker visa samma öppenhet eftersom detta är ett så pass uppmärksammat mord, som under 1.5 år varit ett trauma för många i kommunen.
Citera
2019-09-03, 21:13
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det där är en spekulation som florerade även när det begav sig dvs drygt ett år sedan.

Oops... Jag skrev inte att denna information skulle vara sanningen och jag spekulerade inte gällande sanningshalten heller...

Jag hänvisade bara till en artikel.
Citera
2019-09-03, 21:16
Medlem
Citat:
Oops... Jag skrev inte att denna information skulle vara sanningen och jag spekulerade inte gällande sanningshalten heller...

Jag hänvisade bara till en artikel.

Jag vet. Tydligen har Aftonbladet nyhetstorka.
Citera
2019-09-03, 21:17
Medlem
Rosamunds avatar
Vad var det för bidrag för geocaching SD och HD fick av kommunen? Kan Lena ha kommit på dem med att fuska och stoppa i egen ficka eller dylikt och hotat med polisanmälan?

Har svårt att se ett medelklasspar mörda i samförstånd på grund av enbart otrohet.
Citera
2019-09-03, 21:21
Medlem
colis avatar
Märkligt att SD fick åka iväg utomlands dagen efter att LW hittats mördad. Brukar man inte från polisens sida uppmana misstänkta att inte resa utomlands?
Gjorde SD resan mot polisens uppmaning och därför ansåg polisen att man kunde stoppa honom? Var han så fräck??
Det är ju trots allt ett rätt stort ingrepp i någons betalda semesterplaner att stoppa inresan i USA trots att han ju faktiskt inte bevisligen har gjort eller dömts för något då.

När Lena Wesström mördas har kvinnan flyttat ut ur den gemensamma bostaden, men bor kvar i samma område.
Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.
De flyger till Los Angeles via London. Planen är sedan att resa vidare till Salt Lake City.

Den svenska polisen, som fortfarande misstänker mannen och uppenbarligen är rädd att han ska fly, har dock sett till att de får inreseförbud och paret tvingas återvända hem.

Under tiden de är borta beslagtar polisen mannens bil, som paret åkt till Arlanda med och parkerat på långtidsparkeringen.

Polisen har tydligen slagit på med fullt pådrag kl 6 på morgonen 27/8

Polisens insatsstyrka stormade hans hus på förmiddagen och förde iväg honom, något som väckte stor uppståndelse i bostadsområdet.
– Det var sex polisbilar på plats. Poliserna hade hjälmar på sig och de skrek: ”Det är polisen, stanna kvar inomhus”, säger en boende som bevittnade gripandet.

Dagen därpå greps även kvinnan. Enligt en uppgift ska hon ha varit mycket upprörd och skrikit när hon hämtades till förhör.”

Citera
2019-09-03, 21:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Märkligt att SD fick åka iväg utomlands dagen efter att LW hittats mördad. Brukar man inte från polisens sida uppmana misstänkta att inte resa utomlands?
Gjorde SD resan mot polisens uppmaning och därför ansåg polisen att man kunde stoppa honom? Var han så fräck??
Det är ju trots allt ett rätt stort ingrepp i någons betalda semesterplaner att stoppa inresan i USA trots att han ju faktiskt inte bevisligen har gjort eller dömts för något då.

När Lena Wesström mördas har kvinnan flyttat ut ur den gemensamma bostaden, men bor kvar i samma område.
Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.
De flyger till Los Angeles via London. Planen är sedan att resa vidare till Salt Lake City.

Den svenska polisen, som fortfarande misstänker mannen och uppenbarligen är rädd att han ska fly, har dock sett till att de får inreseförbud och paret tvingas återvända hem.

Under tiden de är borta beslagtar polisen mannens bil, som paret åkt till Arlanda med och parkerat på långtidsparkeringen.

Polisen har tydligen slagit på med fullt pådrag kl 6 på morgonen 27/8

Polisens insatsstyrka stormade hans hus på förmiddagen och förde iväg honom, något som väckte stor uppståndelse i bostadsområdet.
– Det var sex polisbilar på plats. Poliserna hade hjälmar på sig och de skrek: ”Det är polisen, stanna kvar inomhus”, säger en boende som bevittnade gripandet.

Dagen därpå greps även kvinnan. Enligt en uppgift ska hon ha varit mycket upprörd och skrikit när hon hämtades till förhör.”

Vad får du klockan sex ifrån? Det står ju förmiddag i artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in