Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag kan för lite om detta. Hur tänker du där? Lite för att hon är den som styr relationen? Är det så att SD helt enkelt varit en toffel och allt som HD sagt är hans lag? Finns många såna män, och likaså kvinnor. Men mord och/eller skyddande av brottsling är allvarligt. Visst hon om innan - eller efter? Eller var hon med hela vägen?
Jag tänker såhär.....
OM herr SD hade varit en dominat herre som styr och ställer, så hade han säkert kommit undan med sin otrohet med LW.
Han hade kunnat övertala/"tvinga" sin kuvade fru att både stanna kvar hos honom och även inte skilja sig från honom.
Han hade fått henne att förlåta honom.....
Men icke sa Nicke.
Hon satte gränser och drog. Flyttade till eget boende.
Skillsmässa skickades in.
Och det finns säkert fler saker som hon bestämt visade SD att, nädu min käre lille Geo-gubbe, detta köper inte jag.
Sen tror jag följande.....
LW visade tydligt för SD att det blir inte mer mellan oss. Visst, vi hade kul ett tag men det kommer aldrig bli du o jag på riktigt.
Då tror jag att SD istället ville få tillbaka sin familj med HD. Att HD skulle flytta tillbaka.
Då säger HD:
-Se till att LW försvinner, så kan vi försöka igen.
-Jag kommer aldrig att kunna lita på dej så länge LW finns med överallt.
-Lös det problemet, så kan vi försöka igen.
SD löser problemet, och HD och JG hjälper honom att "städa undan".
Efter att SD har löst problemet, så umgås herr o fru Davidsson frekvent igen på olika resor och evenemang och ser tämligen lyckliga och ny-kära ut.... Resten är historia.
Så JA, Jag tror att HD är en tuffing mentalt och att hon har fått SD till detta.
Men, jag har såklart haft fel förut.