2019-09-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, skriken är något jag inte riktigt gillar.
Skriken och att hon både gör motstånd och försöker fly (var det väl?).
Allt beror på förstås hu de låter...

Det första man tänker är då att hon är skyldig.
Vilket inte behöver stämma.

Det känns som det kan finnas något "starkt" misstänkt i det, som att hon har blivit påkommen, ertappad, avslöjad.
Men det kan också vara någon slags ursinne över att han har angett henne, eller att hon år typ psykbryt för att det har varit en lång tid av nedåtgående spiral som kulminerar.
Hon klarar ändå av att inte erkänna.

Om hon är oskyldig kan det förstås stå för en massa uppdämt över det hon måst utstå och ovilja att hantera detta mer.

Det där tillhör den bild som skapats av HD nämligen som ett sugande läskpapper av SDs affärer blivit nedtyngd till skörhet. Hon tycks vara en tuff kvinna som med hårda armbågar gör karriär och hyllas av sina chefer.

Enligt SD, visserligen, har dom haft ett öppet förhållande. Vad det nu innebär för just dessa, men normalt har man ganska stora friheter i förhållande till de motsatta könet.
Citera
2019-09-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Går man runt i kvarteret och knackar dörr hos grannar för ”att berätta sin version”
och bedyra sin oskuld, då väcker det nog också misstankar om att allt inte står rätt till.

En eller fler av grannarna gjorde polisanmälan då de tyckte det var obehagligt. Förståeligt.
Citera
2019-09-03, 19:08
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En eller fler av grannarna gjorde polisanmälan då de tyckte det var obehagligt. Förståeligt.

Verkligen. När en misstänkt mördare är påträngande skulle jag också ringt polisen. Vet ytterligare saker kring detta men inget jag delar här.
Citera
2019-09-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon kan vara stark och medveten om att hon hittills alltid har lyckats med sitt manipulerande.
När det för en gångs skull inte fungerar längre så kan hon bryta ihop.
Vi vet ju inte hur sjuk hon varit förr. Jag mötte en gång ett flickebarn som inte kunde klara av att ha gjort fel. Hon kunde t.ex. ha slagit sönder en tallrik (av misstag) i allmän åsyn och ändå stå och säga att hon inte gjort det. Hon verkade verkligen tro på det för det var liksom omöjligt för henne att ta in att hon gjort fel. Hade det varit så banalt för HD hade folk överallt märkt det. Men kanske kan det funka likadant om man gjort ngt verkligt otäckt även för mer normala personer?
Citera
2019-09-03, 19:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Det fetade... Vart kom den uppgiften ifrån? Att HD tog mediciner? Om du syftar på JMs post om att hon ska ha ätit diazepam, så kan du stryka den uppgiften direkt! JM är en mytoman...

I det andra du skriver håller jag med dig... LW kanske hade någon form av diagnos... Typ bipolär?
JM litar jag inte det minsta på och scrollar förbi.

I hast lite om detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du hur länge HD varit sjukskriven? När började hon jobba igen?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Detta fick jag först info bakvägen via hennes jobb ”ja en jag jobbar med geocachar...”
Tiden är jag osäkert på, men förstod det som en väldigt lång sjukskrivning. Tror hon varit tillbaka nu i minst ett år eller ett par år. OBS: Tror och ungefär...

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
HD har lidit av psykisk ohälsa sen deras andra barn föddes. Så det har ingenting med jobbet att göra.
Vet inte vad jag fått min klara uppfattning om HDs medicinering ifrån men det finns nog mer om det i tråden b,la, annat om att medicineringen gjorde HD sexuellt inaktiv. Kan ha påverkats av icke bekräftade uppgift er.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-03 kl. 19:18.
Citera
2019-09-03, 19:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Går man runt i kvarteret och knackar dörr hos grannar för ”att berätta sin version”
och bedyra sin oskuld, då väcker det nog också misstankar om att allt inte står rätt till.

Det gör det väl hur man än gör.
Citera
2019-09-03, 19:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Varför helt plötsligt tro på JMs info om örhängena och i annat säger man att JM är inte trovärdig?

Dessutom har bl a jag haft den teorin innan men det kommenterades överhuvudtaget inte.
Det är lätt att hopoa in här och vara tvåa på bollen.

Pinsamt Snoris!
Vad?
JM är fullständigt opålitlig enligt mej. Scrollar honom och därför inte noterat han nämt örhängena.
Möjligt det är din teori jag minns så det ska du isf ha credd för.. Medimera
Citera
2019-09-03, 19:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Håller med dig hoppsan här; skribenten @Laffar skriver att
"personen verkar ha stalkat BO och vägrat inse att hon inte var
intresserad av honom"

Som du skriver @hoppsann så är det de personer som försvarar
SD och svartmålar LW som påstått att mannen stalkat henne.

Det är inte heller troligt enligt min åsikt. Han var en mycket god
vän till LW, vars vänskap hon verkar ha uppskattat mycket.

Får inga som helst dåliga vibbar av honom. Det är min känsla och
uppfattning.

Dessutom detta fokus på just detta- i sitt allra första inlägg. Rätt på. Liknande modus har vi sett förr.
Citera
2019-09-03, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

I hast lite om detta:

Vet inte vad jag fått min klara uppfattning om HDs medicinering ifrån men det finns nog mer om det i tråden b,la, annat om att medicineringen gjorde HD sexuellt inaktiv. Kan ha påverkats av icke bekräftade uppgift er.
Aha, intressant! Vet att SSRI kan påverka det sexuella väldigt negativt, samma sak med många olika typer av neuroleptika (risperidon, olenzapin, Quetiapin etc etc.)... Så det låter inte allt för omöjligt! Tack för svaret!

Edit: Skönt att du också sett igenom JokerMannens alla lögner!
Senast redigerad av Manda96 2019-09-03 kl. 19:42.
Citera
2019-09-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

I hast lite om detta:

Den yngsta är väl ca 12 år?
Citera
2019-09-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Skillnaden för HD kan vara att hon
älskar SD.
Att hon var beredd att förlåta honom
vad som helst.

Antagligen älskade hon inte LW och hade
ingen anledning att förlåta henne för
någonting.

Jag tror att LW kan ha varit ”oskicklig”
även i relationer med kvinnor.
Att komma på idéen att bjuda hem sin
älskares fru på fika och berätta om
affären låter inte alltför skickligt.
Vad som helst hade kunnat hända redan
då.

Nu har jag en del att läsa ikapp så jag reserverar mig för att det redan är diskuterat men ja, LW gör ju inget fel i att inte vilja delta i fuskloggande (hon har ingen skyldighet även om hon bidragit till SDs otrohet) men naturligtvis struntar ju HD i moral och heder om hon nu har en annan sådan och hon känner nog ingen direkt respekt för LW.
Det där med oskicklig är inget man kan försvara eller beskylla någon för i den mening att vederbörande ska ta ansvar för om någon tycker det? Man kan bara ta ansvar för eget agerande i de fall något är självklart/vedertaget men när det handlar om andras emottagande så är det lika gott deras ansvar att förstå att någon isf är "oskicklig"
Citera
2019-09-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag tror att en kort stund innan dödsögonblicket flimrar allas våra liv förbi i maxfart, sådant som påverkat och präglar våra liv, minnesmärken i tanken och våra kroppar. Misstagen, och allt vi inte längre kan göra ogjort.

Jag förstår hur du menar men som jag tror så är det mer om du har ett längre dödsförlopp som föregås av ex sjukdom eller du ex håller på att störta, en båt sjunker el motsvarande. Jag kan relatera i den meningen att jag varit med om dels "kraftiga" olyckor/haft tur och även t ex hoppat bungyjump och liknande och jag har även pratat med det om andra som varit nära döden och man hinner i regel tänka ska jag dö nu, nu dör jag, nu störtar jag men du hinner inte reflektera och i det skick LW förmodligen snabbt hamnade i så tänkte hon annat, hann hon tänka nåt djupare så tror jag hon tänkte på barnen faktiskt.
I övrigt så är det spännande att läsa dina teorier, imponerad över att du tar dig tid inte minst! Hoppas vi får svar på alla funderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in