2019-09-03, 18:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du måste vara den tjockskalligaste av alla på flashback.
Tror du de sitter häktade utan någon som helst bevisning?

I SDs fall så var man tvungen att höja misstankegraden eftersom han redan var misstänkt. Innan dess var han häktad utan hållbara bevis, visade det sig.

I HDs fall så behöver det inte finnas några bevis alls, bara en misstanke räcker.

En misstanke behöver inga bevis bara lite lägre sannolikhet än visshet.
Sannolikhet är nästan som sant men bara nästan.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-09-03 kl. 18:59.
Citera
2019-09-03, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skriver nog under på att LW var så oskicklig att jag t.om, beskrivit det som ett socialt handikapp.

HDs sätt att handskas med LW,s gränlösa framfart i sitt äktenskap var att medicinera bort Lena tills något (digital kontakt med SD?) må kväll den 14:de maj fick det komprimerade ursinnet att brisera bakom planket.

Kanske kan SD,s betydande skuld kan avläsas i skyddandet av HD men så långt som till att ta på sig straffet sträcker han sig nog inte.
Det fetade... Vart kom den uppgiften ifrån? Att HD tog mediciner? Om du syftar på JMs post om att hon ska ha ätit diazepam, så kan du stryka den uppgiften direkt! JM är en mytoman...

I det andra du skriver håller jag med dig... LW kanske hade någon form av diagnos... Typ bipolär?
Citera
2019-09-03, 18:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
De där GEO-örhängena kan jag ändå inte släppa.
Säg att HD fick reda på att SD gett dessa till LW och det kan ju inte ha känts så kul.
När de ska till US kräver HD att SD ska ta tillbaka dem. LW ska inte ha något som hennes man köpt åt en annan kvinna. SD kontaktar LW men hon vägrar att lämna tillbaka dem. HD hotar med att hon följer inte med till US innan han fått tillbaka dem. Hon kräver att han går dit och tar tillbaka dem samtidigt som hon befinner sig en bit bort. SD säger att hon då själv får prata med HD om det. Bråk uppstår och resten är historia. Hade hon dessa på sig kanske HD ryckte av ett från örat så det blev blod.
Kanske fann de ett vid krattningen med HD DNA som nu kommit tillbaka från NFC samt med blod från Lena.
Kanske långsökt men men...
Har hon blivit ratad och byggt upp ett hat mot LW kanske droppen fick bägaren att rinna över.
Inte illa tänkt alls. Det är säkert något sånt trivialt som blev droppen. Dessutom har örehönget varit av intresse i tråden tidigare.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-03 kl. 19:20.
Citera
2019-09-03, 18:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
De där GEO-örhängena kan jag ändå inte släppa.
Säg att HD fick reda på att SD gett dessa till LW och det kan ju inte ha känts så kul.
När de ska till US kräver HD att SD ska ta tillbaka dem. LW ska inte ha något som hennes man köpt åt en annan kvinna. SD kontaktar LW men hon vägrar att lämna tillbaka dem. HD hotar med att hon följer inte med till US innan han fått tillbaka dem. Hon kräver att han går dit och tar tillbaka dem samtidigt som hon befinner sig en bit bort. SD säger att hon då själv får prata med HD om det. Bråk uppstår och resten är historia. Hade hon dessa på sig kanske HD ryckte av ett från örat så det blev blod.
Kanske fann de ett vid krattningen med HD DNA som nu kommit tillbaka från NFC samt med blod från Lena.
Kanske långsökt men men...
Har hon blivit ratad och byggt upp ett hat mot LW kanske droppen fick bägaren att rinna över.

Det tycker jag låter mycket troligt.
Citera
2019-09-03, 18:56
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det trodde jag också i början.

Hennes reaktion när hon hämtades av polisen tycker jag visar att hon inte är mentalt stark.
Hur vanligt är det att någon börjar skrika i den situationen?
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja de hysteriska skriken då hon greps tyder ju på det.
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fast jag är ändå benägen att tro att hon faktiskt kommer bryta ihop och berätta. Tror hon vill ha slut på denna mardröm.

Är också rätt övertygand om att HD är den svagare av de två i häktet..
Dels har SD faktiskt suttit där tidigare, dels talar HDs psykbryt när hon greps för att hon är väldigt mentalt påverkad av hela situationen.
Uppgifter om att hon tagit en del lugnande preparat över tiden finns också, om än obekräftade.

Att sitta häktad med fulla restriktioner som förälder till två tonårsdöttrar, anklagad för mord när man aldrig varit i en liknande situation är antagligen enormt traumatiskt.
Tror att HD är ett svagare kort än SD och viker sig lättare. Har hon med mordet att göra kommer hon inte kunna stå emot.
Senast redigerad av coli 2019-09-03 kl. 19:22.
Citera
2019-09-03, 18:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I SDs fall så var man tvungen att höja misstankegraden eftersom han redan var misstänkt. Innan dess var han häktad utan hållbara bevis, visade det sig.

I HDs fall så behöver det inte finnas några bevis alls, bara en misstanke räcker.
Tvungen? Vem tvingade?
Citera
2019-09-03, 18:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En skribent som känner henne via arbetet nämner mkt manipulerande och beräknande för att nämna några uttryck.

Så psykbryt känns inte så närvarande för mig.
Hon kan vara stark och medveten om att hon hittills alltid har lyckats med sitt manipulerande.
När det för en gångs skull inte fungerar längre så kan hon bryta ihop.
Citera
2019-09-03, 18:58
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det skulle säkert också kunna vara en del av förklaringen, men jag har inte sett någonting som talar för att SD skulle ha erbjudit sig att hjälpa polisen "på ett överdrivet sätt". Möjligt att polisen på plats kan ha tolkat det så i och för sig, om man redan kände till det här med anmälningarna och därför redan var inne på att han kunde var gärningsmannen.

Går man runt i kvarteret och knackar dörr hos grannar för ”att berätta sin version”
och bedyra sin oskuld, då väcker det nog också misstankar om att allt inte står rätt till.
Citera
2019-09-03, 18:58
Medlem
Reimers avatar
Hur som haver, MGK;s fortsatta öde blir ett bra lackmustest på vad som finns hos utredarna, blir MGK omhäktad på lördag eller kommer Hiding att släppa henne i förtid utan förhandling så är ju MGK,s del i skulden väldigt svag.

Fortsättning följer, en häktning på "skälig misstanke" känns ju bara som en "cliffhanger" för något mer påtagligt och spännande.
Citera
2019-09-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Håller med dig hoppsan här; skribenten @Laffar skriver att
"personen verkar ha stalkat BO och vägrat inse att hon inte var
intresserad av honom"

Som du skriver @hoppsann så är det de personer som försvarar
SD och svartmålar LW som påstått att mannen stalkat henne.

Det är inte heller troligt enligt min åsikt. Han var en mycket god
vän till LW, vars vänskap hon verkar ha uppskattat mycket.

Får inga som helst dåliga vibbar av honom. Det är min känsla och
uppfattning.

Delar den uppfattningen Ozzie har. Den har förstärkts av flera andras vittnesbörd. Sedan är det klart att skribenten varit ett hörn i sidan till dem som hoppats att SD och HD skulle vara oskyldiga.
Citera
2019-09-03, 19:01
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det finns en grej med USA-resan som jag har funderat på ett tag. Och som borde betyda att det var planerat att HD och SD skulle åka på den tillsammans.
Jag har erfarenhet av att mitt resesällskap hoppat av en redan bokad resa och att en annan person då ville följa med. Att byta namn på resenären på flygbiljetten var ganska komplicerat och kostade även en del pengar.
OM det inte var så att HD skulle med på USA-resan hur hann de ändra flygbiljetten?

Det är idag nästan omöjligt att byta namn på en biljett. Då är det ny biljett som gäller. Vet av erfarenhet när mitt resesällskap fick förhinder och annan person ville med. Fick köpa ny biljett, gick ej att ändra namn ens mot betalning.
Citera
2019-09-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Inte illa tänkt alls. Det är säkert något sånt trivialt som blev droppen.

Varför helt plötsligt tro på JMs info om örhängena och i annat säger man att JM är inte trovärdig?

Dessutom har bl a jag haft den teorin innan men det kommenterades överhuvudtaget inte.
Det är lätt att hopoa in här och vara tvåa på bollen.

Pinsamt Snoris!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in