2019-09-03, 00:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Det kommer att heta det mest professionella hon kan komma på, dvs 'Jag vill fokusera på barnen och mina bolag'
Det kommer givetvis inte att heta 'Han var sa snal och gammal, jag kande mig som en forlorare varje gang vi hade xxx'
Glöm inte stiftelsen!
Citera
2019-09-03, 09:44
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Glöm inte stiftelsen!
... satsa på mina barn, min stiftelsen och mina bolag, i den ordningen
Senast redigerad av qutm 2019-09-03 kl. 09:48.
Citera
2019-09-03, 10:04
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det är dyrt om inte Villa Pauli sponsrar Bellsans stiftelse med kvällen. Gissningsvis betalar hon dem med exponering i sociala medier.
Villa Pauli var en av de inbjudna till sommarens lanseringsmiddag.

Fast ingen som läser hennes stackars blogg kommer väl kunna gå till Villa Pauli? verkar som en dåligt utänkt sponsring isåfall.
Citera
2019-09-03, 10:26
Medlem
B-Bella har problem!
Hennes "pool" består av några brädbitar, inget har blivit gjort, på hela sommaren, nu skriver hon att byggföretaget gått i konkurs, hon fick veta det förra veckan påstår hon och att hon betalat hundratusentals kronor, hon ber om råd i bloggen hur hon ska komma vidare..

rättelse: poolbygget består av några brädbitar hitills, menar jag! ( både tangentbord och mus började krångla samtidigt för mig så texten blev lite "hackig").
Senast redigerad av KIBy 2019-09-03 kl. 10:42.
Citera
2019-09-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
B-Bella har problem!
Hennes "pool" består av några brädbitar, inget har blivit gjort, på hela sommaren, nu skriver hon att byggföretaget gått i konkurs, hon fick veta det förra veckan påstår hon och att hon betalat hundratusentals kronor, hon ber om råd i bloggen hur hon ska komma vidare..

rättelse: poolbygget består av några brädbitar hitills, menar jag! ( både tangentbord och mus började krångla samtidigt för mig så texten blev lite "hackig").

Man såg ju hur den såg ut när hon kom hem från rivieran, men då påstod hon väl att bygget var betalt av tidigare ägarna och att allt var frid och fröjd?! Hon har svårt att hålla reda på vad hon sagt tror jag, hon får läsa sin blogg litet mer.
Citera
2019-09-03, 11:17
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
B-Bella har problem!

Betalar gör man efter slutbesiktning av byggjobb, kräver byggbolaget förskottsbetalning så är de inte seriösa vilket framgår av detta exempel.

Vad ska Bellas stiftelse pyssla med egentligen? Och varifrån ska hon få de hundratals miljoner eller kanske rentav den miljard som en stiftelse måsta ha som kapital att förvalta för att dels ha några pengar att driva stiftelsen för, dels få avkastning till de priser och stipendier en stiftelse delar ut för att få uppmärksamhet. Utan pengar är stiftelsen bara en syjunta!

Stiftelse utan fet kassa = Låg status!

Såväl Bellas stiftelse som hennes nya verksamhet i USA känns sjukt vaga!

Bella kommer snart erfara att hon och hennes get-bling-bling-livsstil är helt ute! Och de som ännu ser upp till henne är knappast de andra get-bling-blingarna med feta plånböcker som kan finansiera hennes stiftelse, hennes följare är småpanka drömmare i tonåren.

Hade det däermot varit Klimatgreta som startade en stiftelse, då hade det blivit succé! Hon ligger rätt i tiden!
Citera
2019-09-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Man såg ju hur den såg ut när hon kom hem från rivieran, men då påstod hon väl att bygget var betalt av tidigare ägarna och att allt var frid och fröjd?! Hon har svårt att hålla reda på vad hon sagt tror jag, hon får läsa sin blogg litet mer.

Den enda som har påstått att bygget var betalt av tidigare ägare är Efternamn08 här i tråden. Ingen annan.
Citera
2019-09-03, 11:42
Medlem
Av dagens inlägg framgår för övrigt mycket tydligt att hon fiskar efter någon som vill göra jobbet gratis mot exponering:

"Jag undrar om någon av er känner några bra firmor som skulle färdigställa poolen samt en bra jurist jag kan anlita som är van med dessa uppdrag. Vet ni någon eller kan ge oss ett bra råd så maila gärna *mail-adress*– tusen tack!"
Citera
2019-09-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Betalar gör man efter slutbesiktning av byggjobb, kräver byggbolaget förskottsbetalning så är de inte seriösa vilket framgår av detta exempel.

Vad ska Bellas stiftelse pyssla med egentligen? Och varifrån ska hon få de hundratals miljoner eller kanske rentav den miljard som en stiftelse måsta ha som kapital att förvalta för att dels ha några pengar att driva stiftelsen för, dels få avkastning till de priser och stipendier en stiftelse delar ut för att få uppmärksamhet. Utan pengar är stiftelsen bara en syjunta!
….
Förskottsbetalning vid byggentreprenader är något man ska vara försiktig med.
Men det beror ju på vilka pengar man betalar med.
Inte säkert alls att de pengar Bella (eventuellt) betalat är förlorade.
De kan ha passerat genom byggfirman och kommit ut på andra sidan för att de var pengar som behövde bli rumsrena.

Och stiftelsen kommer naturligtvis att finansieras med pengar från sponsorer.
Bella satsar inga stora pengar själv. Hon satsar sitt namn och sitt ansikte.
Men stiftelsen verkar inte vara en svensk stiftelse.
Frågan är om den existerar annat än på inbjudningskorten.

Jag skulle vara mycket försiktig innan jag betalar något till den där "stiftelsen".
Frågan är mest vad syftet är med stiftelsen. Det finns mycket pengar som cirkulerar som kan använda en stiftelse för att bli tvättade. Behöver inte vara pengar från illegala aktiviteter utan det kan röra sig om pengar som helt enkelt inte blivit korrekt beskattade och därför inte enkelt kan komma in i banksystemet.
Citera
2019-09-03, 12:19
Medlem
LagomLats avatar
Vilket väl är en kriminell aktivitet i sig.

LL
Citera
2019-09-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Vilket väl är en kriminell aktivitet i sig.

LL
Det finns obeskattade pengar som har sitt ursprung i fullständigt lagliga aktiviteter.
Citera
2019-09-03, 12:26
Medlem
LagomLats avatar
Då finns det inga problem att sätra in dem på banken.

LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in