Citat:
Nej, jag är öppen för att det kan bli sämre, mycket sämre.
Det är en enorm skillnad mellan att veta att saker kommer att bli sämre och att vara öppen för att det kan bli jävligt mycket värre.
Du har en naiv optimism rörande Brexit, jag har en något cynisk men ändå realistisk syn på det hela, Storbritannien kommer att stå 100% avtalslöst den 1:a November, de kommer att vara på samma nivå som en nationalstat som bryter sig loss från valfritt land i världen men med den enda riktiga fördelen att alla redan erkänner Storbritannien som en nation.
Vilket betyder att vissa nationer kommer att försöka utnyttja så att man kan påverka deras inrikespolitik, USA gör det redan öppet och EU lär nog även de påverka genom att försöka återinföra GFA igen men med fördelar till dess medlemsnationer, för om något så kommer Storbritannien att vilja o släcka den eld som upprivande av GFA är så fort som möjligt, bara hot om dess upprivning har piskat upp NIRA till att öka i antalet medlemmar samt attentat det senaste året och om ryktena nu stämmer så återaktiveras gamla IRA igen nu inför Brexits slutskifte.
Så Storbritannien är på god väg att återuppleva problematiken som fanns innan 1998 vilket jag hoppas att ingen egentligen vill, för om något så är våld det absolut sämsta som ett civiliserat och demokratiskt land behöver.
Men trots all problematik så är jag helt öppen för att det kan gå bra för Storbritannien, de kan alltid återgå till att bli en industrination igen och kanske försöka bli en genuin konkurrent med de asiatiska industrimagnaterna och därmed lyfta den brittiska ekonomin ovanpå att så fort man har löst de första månadernas invänjningsproblematik kring import och handelsavtal osv så kan det mycket väl bli något positivt av det hela även fast det betyder att hamnarna osv måste byggas om då allt är anpassat efter att underlätta all frakt inom EU.