2019-09-01, 22:00
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Och den massinvandringen kommer få stanna.
Nu tänker inte jag argumentera vad som är fördelaktigt med EU.

Det jag försöker säga är att Storbritannien kommer drabbas hårt. Samtidigt som flyktingarna får stanna.
Samtidigt som det kommer finnas fri rörlighet för EU-länder. Delvis kommer all den arbetskraft knegarna hatar fortfarande strömma in.

Glöm inte att Storbritannien måste betala för utträdet.

Du förstår inte. Det är inte framgångsrikt att först göra sig beroende av EU, låta verksamheter i landet byggas upp som är beroende av EU för att sedan gå ut ur EU. Det kommer inte sluta bra.

Norge har redan byggt upp sin självständighet.
Det tycker du ja, duktig pojke. SVT hade bjudit in dig i myssoffan om du var känd.

Britterna tycker inte som du. De vill ha tillbaka sin självständighet och ta bort makten från korrupta EU byråkrater. Om du tycker det är fel och "dumt" så får det stå för dig då, men britterna har sagt sitt.
Citera
2019-09-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
EU har givit dem massinvandring. Det är det folk vill bli av med. Och det är anledningen till Brexit.

Det finns inget positivt med EU. Säg en sak? Handel har kunnat föras mellan EU länder som inte är med i EU alldeles utmärkt. På vilket sätt har Norge drabbats av att inte vara med i EU?

Men denna diskussion är inte vad tråden var menad. Det handlar om SVT's politiska partiskhet.
Inte många rätt i det inlägget. EU har ingen gemensam invandring så det är ren lögn. Norge har mycket högre priser och större byråkrati. Försök som företag och skicka en skruv utan tulldeklaration. Lycka till! Många företag handlar inte med Norge för det är så mycket papper. Du vet väl att Norge betalar nästan lika mycket till EU som Sverige, men noll inflytande. De är med i Schengen vilket inte UK är.
Citera
2019-09-01, 22:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Propaganda? Vad är det som är propaganda när företag själva går ut och säger att de ska flytta sina verksamheter till EU? UK går visst sämre än tidigare. Finns oändligt många rapporter på det från Storbritannien själva.

Återigen en massa propaganda. Har du koll på BNP, valutakurs och andra ekonomiska markörer?
Citera
2019-09-01, 22:03
Medlem
Citat:
Det tycker du ja, duktig pojke. SVT hade bjudit in dig i myssoffan om du var känd.

Britterna tycker inte som du. De vill ha tillbaka sin självständighet och ta bort makten från korrupta EU byråkrater. Om du tycker det är fel och "dumt" så får det stå för dig då, men britterna har sagt sitt.

Jag? Alla mina källor kommer från analyser och rapporter. Du är välkommen att nämna fördelarna själv.

Ursäkta mig men hur korrupt är inte Boris som i princip skiter på Storbritanniens medborgare med en no-deal Brexit för att han inte vill åsidosätta sin stolthet.

Det är inte till deras fördel ekonomiskt. Nej.
Citera
2019-09-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightfish
Inte många rätt i det inlägget. EU har ingen gemensam invandring så det är ren lögn. Norge har mycket högre priser och större byråkrati. Försök som företag och skicka en skruv utan tulldeklaration. Lycka till! Många företag handlar inte med Norge för det är så mycket papper. Du vet väl att Norge betalar nästan lika mycket till EU som Sverige, men noll inflytande. De är med i Schengen vilket inte UK är.

Vad har jag sagt om en gemensam invandring inom EU? Källa tack.

Nämn inte ens Norge i diskussionen då de aldrig varit medlemmar i EU.

Precis, och nu vill du påstå att det inte kommer hända med Storbritannien?
Citera
2019-09-01, 22:06
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightfish
Fel.

EU bestämmer Sveriges flyktingkvoter. Vilket Sverige följer.
Citera
2019-09-01, 22:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag? Alla mina källor kommer från analyser och rapporter. Du är välkommen att nämna fördelarna själv.

Ursäkta mig men hur korrupt är inte Boris som i princip skiter på Storbritanniens medborgare med en no-deal Brexit för att han inte vill åsidosätta sin stolthet.

Det är inte till deras fördel ekonomiskt. Nej.

Så Boris är korrupt för att han har påtvingats ansvaret att upprätthålla det demokratiska systemet genom att göra som folket har röstat för?
Citera
2019-09-01, 22:09
Avslutad
Citat:
EU har givit dem massinvandring. Det är det folk vill bli av med. Och det är anledningen till Brexit.

Det finns inget positivt med EU. Säg en sak? Handel har kunnat föras mellan EU länder som inte är med i EU alldeles utmärkt. På vilket sätt har Norge drabbats av att inte vara med i EU?

Men denna diskussion är inte vad tråden var menad. Det handlar om SVT's politiska partiskhet.

Jo! Ost är ganska dyrt att importera till norge.
Det är ju en konsekvens.
Man får köpa lite vanlig norsk gulost för 140kr kilot istället
Citera
2019-09-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så Boris är korrupt för att han har påtvingats ansvaret att upprätthålla det demokratiska systemet genom att göra som folket har röstat för?

De röstade för att landet skulle gå ut ur EU. Inte för att hela deras ekonomi skulle raseras.
Det är politikernas ansvar att se till att det inte sker.
Citera
2019-09-01, 22:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag har varit där ja. Det är möjligt att de har fått mycket flyktingar, de flyktingarna kommer få stanna, dvs inte skickas tillbaka. Så skadan är redan skedd. De förvärrar bara situationen med en no-deal Brexit.

Att göra som du säger, dvs gå ut ur EU för att ge EU en lavett, när de i själva fallet ger sig själva en lavett är inte så smart.

Fy fan vad hjärntvättad du är. Jag har bott i UK i flera år, för all del var det några decennier sedan men britterna var inte särskilt belåtna då med invandringen, även om de precis som alla andra gjorde skillnad på invandrare och invandrare.

Om nu det är så illa för UK att lämna varför gör EU det så jävla svårt för dem då? Sanningen är att UK med tiden kommer ta tag i sina problem och förhoppningsvis blomstra. DET är vad EU är rädda för, för då kommer fler vilja lämna och då förlorar sionisterna och sionistlakejerna sina välavlönade "arbeten" samt att Kalergiplanen riskerar gå i stöpet.
Citera
2019-09-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fy fan vad hjärntvättad du är. Jag har bott i UK i flera år, för all del var det några decennier sedan men britterna var inte särskilt belåtna då med invandringen, även om de precis som alla andra gjorde skillnad på invandrare och invandrare.

Om nu det är så illa för UK att lämna varför gör EU det så jävla svårt för dem då? Sanningen är att UK med tiden kommer ta tag i sina problem och förhoppningsvis blomstra. DET är vad EU är rädda för, för då kommer fler vilja lämna och då förlorar sionisterna och sionistlakejerna sina välavlönade "arbeten" samt att Kalergiplanen riskerar gå i stöpet.

Några decennier sedan? Knip käft bara.

Varför? Är du så korkad att du inte kan lista ut det? Haha.
Antagligen för att de inte vill att fler länder ska göra likadant.
Du är ett pucko om du tror att man får sin ekonomi att blomstra genom att företag försvinner, arbetstillfällen försvinner, inga handelsavtal, investerare försvinner, devalverar sin valuta och gör hela landets tillgångar mindre värda.
Senast redigerad av BlackRockInc 2019-09-01 kl. 22:22.
Citera
2019-09-01, 22:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
De röstade för att landet skulle gå ut ur EU. Inte för att hela deras ekonomi skulle raseras.
Det är politikernas ansvar att se till att det inte sker.

Ja, hela poängen är att de ska lämna EU. Det är vad fadäsen handlar om. Ekonomin har nog ingen röstat för eller emot. Det är dina fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in