2019-09-01, 20:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag tycker Strandhäll är enormt sexig faktiskt och har gjort det sedan första gången kg såg henne. Lite milf next door.

Vet inte vad det är, men hennes rumpa är något i hästväg. Den har ett unikt djup och hon har ett mycket bra hip-to-waist-ratio. Brukar bara synas när hon står upp och har tight klänning. Annars är den svår att upptäcka.

Jah håller absolut inte med henne politiskt, men vill bara knulla hennes hästkäft och gegga in ansiktet i hennes utstående rumpa. Fantiserar om att dra upp klänningen och ta henne bakifrån. Som ett litet straffknull.

Nja hon var sexig 2014 numera är hon 44 år och inte så het längre. Tror hon kom som högst nr 4 av våra sexigaste politiker. Men det var innan hon blev gammal.
Citera
2019-09-01, 20:52
Medlem
Rollinghands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Färjespåret är inte mer sannolikt än att han skulle ha tagit en överdos i Köpenhamn eller ramlat från lutande tornet i Pisa. De möjligheterna finns också!

För att inte tala om möjligheten att det är Ann-Marie Begler som hämnats på AS....

Suck, tråden är fylld med grundlösa spekulationer.
Citera
2019-09-01, 21:22
Medlem
Imagoos avatar
Jag vet lika lite som alla andra här, men det skulle kunna vara hennes åldriga farmor som har gått bort.
Citera
2019-09-01, 21:26
Medlem
Zentowers avatar
Verkar som att 98% av Flashback består av idioter.

Strandhälls sambo Thomas Wolf är officellt dödförklarad.

Personen som hoppade från färjan är därför med all sannolikhet inte Thomas Wolf eftersom man ännu inte verkar ha hittat och identifierat kroppen. Även om man har bild på när han hoppar tror jag inte man skulle dödförklara honom utan nöja sig med försvunnen.

Wolf åkte fast för snatteri 27 december 2016, dömdes att betala 75k i böter ca september 2018
och blev sen stämd omkring november 2018 för en räkning som förföll 15 maj 2017
Nyheter idag skrev om detta 23 januari 2019 - dvs för ett halvår sen.
Att han tagit livet av sig eller fått en stroke pga detta känns knappast troligt så här långt efteråt.

Däremot finns det skvaller om otrohet som skulle kunna vara nåt som påverkat honom på nåt sätt. Men samtidigt har de flesta medelålders nån gång drabbats av otrohet, skilsmässor och relationsproblem och gått vidare. Han har barn sedan tidigare förhållande och har överlevt en separation redan.

Nåt däremot som ingen verkar ta upp är att han alltså är personalchef för en myndighet som just nu slaktas rejält.
Hans position där måste vara en av de jävligaste man kan ha i Sverige just nu.
I Januari 2019 varslade Arbetsförmedlingen 4500 personer och nu i maj friställde man nära 20000 personer. Fler lär bli uppsagda framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Motarbetaren
Interna skvallret på AF säger blodpropp.
Mycket hets på hans avdelning pga uppsägningarna och omdaningen av AF.

Hans jobb var i princip att bestämma över vilka orters personal som ska vara kvar eller inte, och det fanns säkert en massa hårda diskussioner internt kring detta.
Här finns ett klart motiv till både stroke och förtvivlan.

https://arbetsformedlingen.se/om-oss...-500-anstallda

Så i princip kan man säga att antingen är spåret att sambon Strandhälls affärer fick honom att gå in i väggen.

Eller så är det Moderaternas och Kristdemokraternas budget som i förlängningen dödade honom.
Med god hjälp av Centern och Liberalernas krav i Januariöverenskommelsen om att slakta Arbetsförmedlingen och privatisera hela den branschen.
https://www.svd.se/academedia-hoppas...nar-af-gors-om

En högoddsare men nåt tungrott som också drabbat honom senaste åren är den segdragna affären med den galna medarbetaren som målade hitlermustacher på medarbetarbilder, la avföring i postfack, kissade ner väggarna på Arbetsförmedlingen och sen sålde hemlig info till Sverigedemokraterna. Av nån anledning kunde man inte sparka henne utan fick köpa ut henne för 800000 för två år sen. Hon gick sen direkt in i riksdagsledningen för SD och lär väl ha fortsatt ge AF-ledningen en massa huvudvärk. Men även det borde ligga för långt tillbaka i tiden.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...onen-pa-sparen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...a-deras-kansli
Senast redigerad av Zentower 2019-09-01 kl. 21:43.
Citera
2019-09-01, 21:32
Medlem
Imnshos avatar
Visst är det väl tufft att slakta AF och sparka folk, men det är ju inte precis något unikt för denne Thomas Wolf. Jag har då befunnit mig på arbetsplatser som dragit ner till hälften och t.o.m. lagts ner helt. Det är liksom AFs "bread and butter", kan man inte hantera lite avskedanden kanske man ska sitta i kyrkans syförening istället.

Arbetslivet är inget kindergarten, är man inte nyttig för samhället eller företaget ska man bort.
Citera
2019-09-01, 21:34
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Gränsen går vid 20 meter. Efter det är risken hög för skador eller död. Du pratar i nattmössan!

Inte pratar jag i nattmössan när världsrekordet från planka (eller trampolin) är på drygt 58m.

https://www.guinnessworldrecords.com...ing-board-men/

Det är dessutom svårt att säga en exakt höjd eftersom mycket spelar in, hur man landar etc. Det enda jag ifrågasatte var den "garanterade medvetslöshet" som den jag svarade påstod att ett fall i vatten på 30m innebar, varför det finns skäl att ifrågasätta det rimliga i att utgå från att det är självmord om en person setts falla i vattnet.

Men visst, att man med stor sannolikhet kommer att skada sig allvarligt från ett 20m fall i vattnet håller jag helt med om, men det är inte samma sak som en "garanterad medvetslöshet".
Citera
2019-09-01, 21:47
Medlem
Zentowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Visst är det väl tufft att slakta AF och sparka folk, men det är ju inte precis något unikt för denne Thomas Wolf. Jag har då befunnit mig på arbetsplatser som dragit ner till hälften och t.o.m. lagts ner helt. Det är liksom AFs "bread and butter", kan man inte hantera lite avskedanden kanske man ska sitta i kyrkans syförening istället.

Arbetslivet är inget kindergarten, är man inte nyttig för samhället eller företaget ska man bort.
Det kan nog stämma att en personalchef för en myndighet klarar av att sparka tusentals personer. Men det kan ju vara nåt mer personligt och krävande i ett enda fall som berör och påverkar extremt när allt redan är turbulent. Hetska diskussioner, anklagelser osv.
Citera
2019-09-01, 21:53
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentower
Det kan nog stämma att en personalchef för en myndighet klarar av att sparka tusentals personer. Men det kan ju vara nåt mer personligt och krävande i ett enda fall som berör och påverkar extremt när allt redan är turbulent. Hetska diskussioner, anklagelser osv.
Du har helt rätt i det. Nu hoppas jag TW har fått sitt chefsjobb för att han har lite cojones, och inte för att han gjort politisk karriär från Unga Örnar och SSU. Ofta är det ju så.

En toppchef ska vara halvpsykopat och kunna sparka folk. Sedan kan man alltid drabbas av psykisk ohälsa, det ska inte förnekas.

Jag vill inte spekulera om frugan knullat runt på Bommersvik eller Harpsund som många gjort i tråden. (Edit: ursäkta syftningsfelet.) Det kan finnas många orsaker till den här historien, det lär väl komma fram ganska snart.
Citera
2019-09-01, 22:04
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Tack för ett kvalitetsinlägg. Själv tänker jag att snatteriet och stämningen antyder en person som kanske inte varit helt i balans. Dvs det är ju inte så att paret saknat betalningsförmåga för arkitekter eller det som snattades. Dessutom ligger allt inom rätt kort tidrymd. Förutom de här två episoderna kan det väl även funnits annat som inte hamnar i media.
- Dvs en indiciekedja tillsammans med förtida dödsfallet - som inte förklaras i media - och som antyder psykisk ohälsa / självmord.

Eller så är det nåt likvärdigt hemskt som hänt. Den som spekulerar att det är en gammal farmor som gått bort är helt världsfrånvänd. I 45-årsåldern klarar man det.

Jag vill att Strandhäll fråntas allt inflytande över landet men inte att hon (eller nån annan) ska drabbas av nåt så här eländigt.
Citera
2019-09-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imagoo
Jag vet lika lite som alla andra här, men det skulle kunna vara hennes åldriga farmor som har gått bort.

Och det skulle berättiga till time out på obestämd tid...
Citera
2019-09-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Tack för ett kvalitetsinlägg. Själv tänker jag att snatteriet och stämningen antyder en person som kanske inte varit helt i balans. Dvs det är ju inte så att paret saknat betalningsförmåga för arkitekter eller det som snattades. Dessutom ligger allt inom rätt kort tidrymd. Förutom de här två episoderna kan det väl även funnits annat som inte hamnar i media.
- Dvs en indiciekedja tillsammans med förtida dödsfallet - som inte förklaras i media - och som antyder psykisk ohälsa / självmord.

Eller så är det nåt likvärdigt hemskt som hänt. Den som spekulerar att det är en gammal farmor som gått bort är helt världsfrånvänd. I 45-årsåldern klarar man det.

Jag vill att Strandhäll fråntas allt inflytande över landet men inte att hon (eller nån annan) ska drabbas av nåt så här eländigt.

Bra inspel. TW är verkligen en atypisk snattare. Den typiske snattaren är en frisk tonåring utan pengar och konsekvenstänkande. Alternativt en missbrukare eller en väldigt fattig och desperat person. Vad jag som lekman kan utläsa av psykologers uttalanden om orsakerna bakom snatteri förekommer det att köpstarka vuxna snattar att få utlopp för spänningssökande eller psykisk ohälsa. Ett slags självskadebeteende.
Senast redigerad av Aethelred 2019-09-01 kl. 22:19.
Citera
2019-09-01, 22:11
Medlem
Det är inte 98% idioter här, men tack för en bra sammanfattning. Det krävs ett djupare gräv i AS privatliv för att få en bättre bild vad som skett. Rimligtvis borde vi få fler lika bra sammanfattningar, men med mer insiderinformation. Håller med om att endast otrohet från AS sida inte räcker för att lämna in, måste finnas mer...

Citat:
Verkar som att 98% av Flashback består av idioter.

Strandhälls sambo Thomas Wolf är officellt dödförklarad.

Personen som hoppade från färjan är därför med all sannolikhet inte Thomas Wolf eftersom man ännu inte verkar ha hittat och identifierat kroppen. Även om man har bild på när han hoppar tror jag inte man skulle dödförklara honom utan nöja sig med försvunnen.

Wolf åkte fast för snatteri 27 december 2016, dömdes att betala 75k i böter ca september 2018
och blev sen stämd omkring november 2018 för en räkning som förföll 15 maj 2017
Nyheter idag skrev om detta 23 januari 2019 - dvs för ett halvår sen.
Att han tagit livet av sig eller fått en stroke pga detta känns knappast troligt så här långt efteråt.

Däremot finns det skvaller om otrohet som skulle kunna vara nåt som påverkat honom på nåt sätt. Men samtidigt har de flesta medelålders nån gång drabbats av otrohet, skilsmässor och relationsproblem och gått vidare. Han har barn sedan tidigare förhållande och har överlevt en separation redan.

Nåt däremot som ingen verkar ta upp är att han alltså är personalchef för en myndighet som just nu slaktas rejält.
Hans position där måste vara en av de jävligaste man kan ha i Sverige just nu.
I Januari 2019 varslade Arbetsförmedlingen 4500 personer och nu i maj friställde man nära 20000 personer. Fler lär bli uppsagda framöver.

Hans jobb var i princip att bestämma över vilka orters personal som ska vara kvar eller inte, och det fanns säkert en massa hårda diskussioner internt kring detta.
Här finns ett klart motiv till både stroke och förtvivlan.

https://arbetsformedlingen.se/om-oss...-500-anstallda

Så i princip kan man säga att antingen är spåret att sambon Strandhälls affärer fick honom att gå in i väggen.

Eller så är det Moderaternas och Kristdemokraternas budget som i förlängningen dödade honom.
Med god hjälp av Centern och Liberalernas krav i Januariöverenskommelsen om att slakta Arbetsförmedlingen och privatisera hela den branschen.
https://www.svd.se/academedia-hoppas...nar-af-gors-om

En högoddsare men nåt tungrott som också drabbat honom senaste åren är den segdragna affären med den galna medarbetaren som målade hitlermustacher på medarbetarbilder, la avföring i postfack, kissade ner väggarna på Arbetsförmedlingen och sen sålde hemlig info till Sverigedemokraterna. Av nån anledning kunde man inte sparka henne utan fick köpa ut henne för 800000 för två år sen. Hon gick sen direkt in i riksdagsledningen för SD och lär väl ha fortsatt ge AF-ledningen en massa huvudvärk. Men även det borde ligga för långt tillbaka i tiden.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...onen-pa-sparen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...a-deras-kansli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in