2019-09-01, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Till exempel, inom Psykiatrins vård bland intagna patienter, patienter som endast lider av lätt hypokondria ordineras Diazepam som lugnande till natten. Läkare kan sedan via recept skriva ut medicinen för fortsatt bruk vid behov efter utskrivningen av patienten. En person inom min familj arbetar inom Psykiatrins vårdenhet. Vederbörande har medicinerat flera diagnoser under "Persóna immatúra et hypokondria" med just Diazepam, rekommenderat av Läkaren.
Bland patienter som sitter intagna på psyket, är det helt andra spelregler som gäller! Där ges stesolid i viss mån, beroende på hur illa läget är... Även en fet dos zyprexa kan bli aktuell om det vill sig illa, även Xanor... Det beror helt på, hur ”sjuk” den intagne är!

Inte en chans att personer med lite ”lätt hypokondri” ordineras stesolid till natten, inte en chans! Och att de senare skulle få detta på recept för fortsatt bruk... Löjligt... Isåfall kommer den läkaren bli av med sin legitimation tillslut... En hypokondriker är nog den sista man vill skriva ut bensodiazepiner till! KBT gäller för dessa, och kanske lite atarax, lergigan och någon SSRI eventuellt...

Du kan påstå hur mycket du vill att du har en ”anhörig”, som jobbar på psyk... Kunde inte bry mig mindre... Det du säger... Det stämmer inte!
Citera
2019-09-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Orkar inte förklara... Googla...

Och din anhöriga har fått diazepam utskrivet (samma verksamma ämne som i valium), och går också under namnet stesolid här... Men att det skulle stå utskrivet valium (just det namnet) i hennes recept, nej!

Jag har aldrig påstått att det skulle ha stått ordet "Valium" utskrivet på ett recept, nu tror jag faktiskt att du har drömt

Obs ! ditt inlägg var skrivet till @SmartaMarta666, men du får ursäkta mig att jag gick in och svarade.
Citera
2019-09-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag kan naturligtvis ha missat någon postare inlägg men jag har länge skakat på huvudet åt alla tidsangivelser som angetts i tråden då jag själv suttit på mer korrekt information. Men när JM började posta inlägg med referens till tider så stämde de många gånger bättre än de tidigare. Man får naturligtvis peka på att jag har fel om man anser detta men gärna då presentera varför och inte dumt heller att kunna backa upp detta med någon form utav fakta/information.
Ja, jag borde länka till det jag refererar till men tråden är så sjukt lång och rörig f n att jag inte kan göra det.
Men för att klargöra, säger du att JM hade den första korrekta tidslinjen för kvällen den 14 maj 2018?
Citera
2019-09-01, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu handlar det inte om den mordmisstänkte SD:s kontakter med grannar och vänner utan om JG som kontaktar sina vänner för att fråga varför de skriver osanningar om honom.

En stor skillnad tycker jag. JG ska anses vara oskyldig då det inte är han som är häktad. Han har sin fulla rätt att kontakta människor och fråga varför de baktalar honom på Flashback.
Du vet lika väl som jag att skribenter har skrivit att JG varit medhjälpare till mordet, skyddar mördare m.m. Det är sådant som kan klassas som förtal och han har all rätt att reagera på att människor försöker svärta ner hans namn.

Men du kanske tycker JG ska tyst acceptera att skribenter kallar honom mördare, medhjälpare, att han skyddar mördare och annat dravel utan bevisning?

Jag hade heller aldrig accepterat att bli kallad sådant och ingen av min familj, släkt, vänner, kollegor heller.

Slut på den här diskussionen från min sida.

Om du de facto kollat lite noggrannare var det inte alls det han reagerade på!
Citera
2019-09-01, 00:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jag tror som jag skrev i ett tidigare inlägg att det räckte att få HD häktad i det här läget, man ville helt enkelt inte avslöja mer än nödvändigt vad man har på handen inför veckans kommande förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är med på hur du tänker; har själv skrivit så i en annan tråd (styckdråpet/ Boden) och fick då mothugg om att det inte kan/får funka så.
Givetvis är risken då att åkl lägger fram för lite bevis och att personen släpps.

Men om denna taktik praktiseras vet jag alltså ej.

Det är en vedertagen taktik att en åklagare inte avslöjar mer än hen behöver göra till den misstänkte. Det kan förstöra det fortsatta utredningsarbetet nämligen. Därför valde Hiding en häktning på skälig misstanke trots att hon anser att det finns ytterligare bevisning för sannolik misstanke.
Senast redigerad av Netherworld 2019-09-01 kl. 00:33. Anledning: stavfel
Citera
2019-09-01, 00:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om du de facto kollat lite noggrannare var det inte alls det han reagerade på!

Jo då det handlar om JG, en oskyldig som kontaktar sina vänner för att fråga varför de skriver som de gör. Knappast olaga hot eller vari ligger hotet att vilja veta varför människor beter sig på ett visst sätt?

Du vet bättre än så vad hot innebär. Och att JG inte är häktad. Påståendet handlade om att JG skulle hotat! Håller du verkligen med?
Citera
2019-09-01, 00:35
Medlem
Citat:

Men du kanske tycker JG ska tyst acceptera att skribenter kallar honom mördare, medhjälpare, att han skyddar mördare och annat dravel utan bevisning?

why123 håller med dig tydligen:
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Tror du att flashbacks regler gäller utanför flashback? Om du har identifierat en person på flashback och skriver till den på facebook, vad tror du ska hända?

Tror du att flashback regler gäller ute i samhället

Jag tycker inte det är ok att leta upp och hota folk utanför FB.
Citera
2019-09-01, 00:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
why123 håller inte med dig tydligen:

Jag tycker inte det är ok att leta upp och hota folk utanför FB.

Du får nog också kolla upp vad hot innebär 😀
Never in a million years är det ett hot.

Bara för att motparten (och uppenbarligen en del på Flashback) anser det vara hot innebär inte att det är hot. Obehaligt ja visst. Men inte hot.

Skärp er nu och sluta överdriva. Betänk att JG med största sannolikhet är oskyldig.
Det räcker inte för er att diskutera de häktade enbart tydligen? Allting ska kompliceras och överdrivas in absurdum och oskyldiga ska minnsann också dras in.
Senast redigerad av Rosamund 2019-09-01 kl. 00:43.
Citera
2019-09-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför är det av intresse här? Relaterat till fallet alltså.
Prata klartext.

Du får vänta på klargöranden om detta genom polisen och Åklagaren, men, jag tror inte man kommer att ta upp vissa allt för känsliga saker i detta fallet, det här handlar ju i första hand om vem eller vilka som bringade livet om Lena Wesström och varför.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: från och med nu lägger jag ned Diazepam-snacket Ds.
Citera
2019-09-01, 00:37
Medlem
Citat:
Du får nog också kolla upp vad hot innebär 😀
Never in a million years är det ett hot.
Nej då. Jag vet vad är ett hot är, tro mig.
Citera
2019-09-01, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har aldrig påstått att det skulle ha stått ordet "Valium" utskrivet på ett recept, nu tror jag faktiskt att du har drömt
Först och främst var det INTE ditt inlägg jag svarade på, läs igen... Och sen har jag redan dragit ner byxorna på dig gällande ditt påstående om HD och hur det förhåller sig med diazepam, och all ditt skitsnack!

För dom som läser tråden! JokerMannen (förkortad JM av användare i den här tråden), sitter bara och spekulerar samt hittar på en massa, och presenterar sedan detta som fakta i tråden... Han har INTE mer insyn i det här fallet, än vi andra här... Han bara leker... och vi är såklart flera som har ifrågasatt hans trovärdighet... Han snackar skit...
Citera
2019-09-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja, jag borde länka till det jag refererar till men tråden är så sjukt lång och rörig f n att jag inte kan göra det.
Men för att klargöra, säger du att JM hade den första korrekta tidslinjen för kvällen den 14 maj 2018?

Jag har inte hela tiden följt tråden slaviskt och läst alla inlägg så det kan jag inte gå till godo för. Men de övriga som jag läst har varit ganska mycket ute och cyklat ja. Jag kan heller inte till fullo ge JM korrekt för alla tider för jag var inte där. Bara att hens tidslinje är klart bättre än de andra jag läst och att detta var något jag reagerade över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in