2019-08-31, 17:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tycker jag inte. Jag anser att det i högsta grad är viktigt och visar på hur långt vissa är beredda att gå för att skydda en mördare.

Och - nej det är inte mej själv det handlar om, det är två andra postare som känt sig tvingade att lämna denna tråd efter reella hot. Och då menar jag inte tomma ”jag vet var du bor” hot.
En av postarna polisanmälde händelsen.

Sånt sjukt beteende tycker inte jag att man ska bagatellisera
Bagatelliserar inte. Jag har också blivit hotad för att jag påstods skydda en mördare eftersom jag agerat för en rättssäker behandling. Om det är polisanmält förstår jag inte att det måste blåsas upp på varje sida då det blir OffT.
Citera
2019-08-31, 17:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
En av postarna polisanmälde hotet.
Mest för sakens skull för jag tror det är svårt, om nästan inte omöjligt för polisen att reda ut.

Jag tycker att det är oroväckande att man tar till sådana ytterligheter för att skrämma folk till tystnad.
Och det handlade i bägge fallen om diskussioner kring Hannas förehavanden.
Hot där ens verkliga adress förekom.
Nu såhär i efterhand så känns det extra olustigt.

Mmhmm olustigt var ordet. Skönt att (som det verkar) två galningar nu är häktade i alla fall.
Tänk att det går omkring till synes helt vanliga svenssons med ett sådant mörkt inre... Man blir mörkrädd
Citera
2019-08-31, 17:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om det är sant att HD ibland varit blek om nosen, tror du att det kan ha berott på rädslan att eventuellt avslöjas eller på tärande samvetskval? Omöjligt att svara på förstås.

Rädsla för avslöjande finns nog hos alla men om hon även hade samvetskval är svårt att svara på.
Citera
2019-08-31, 17:23
Medlem
En sak som ingen verkar vilja driva är motivet.

Om det nu visar sig att åtal leder hela vägen fram.
Vad är det för krafter som får dessa konsekvenser? Det är ju inga pundare och inget värre utåtagerande från dom.

Alla kan döda, bara olika höga trösklar.
Vilken tröskelhöjd passerade nu?
Citera
2019-08-31, 17:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Hur var Hannas reaktion när beslutet togs?
Citera
2019-08-31, 17:24
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Rätt märkligt ändå.. tråden har nästan 55000 inlägg och det har spekulerats mycket. Ändå är vi alla i chock nu.

Jag är inte i minsta lilla chock.

Har alltid varit säker på att SD är GM från dag ett.

Och har länge varit öppen för att HD varit inblandad på något sätt. Jag har bland annat påpekat att HD i sin jobbroll sett svårt skadade människor och därför hade en annan gräns. Dessutom har jag även påpekat att att hon måste ha bra koll på vilka medel man använder för att städa bort blod och dylikt.

Även JG ser jag som skum...

Det här känns helt naturligt. Och jag vill verkligen gratulera alla poliser, forensiska tekniker och åklagaren för att de har gjort ett utmärkt jobb så här långt. Och alla kloka tråddeltagare. I synnerhet modiga så som Sh Holmes. MV och fler, som trots spott och spe fortsatt att tala för Lena, nu när hon inte längre kan göra det själv!

Inte minst med tanke på alla grandiosa gapstarar här i tråden, som har ägnat 15 månader åt att kränka och spotta på LW, LW´s barn, UW, åklagaren och polisen. Och på oss andra. Ni kan alla krypa in i ett mörkt hål och skämmas.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-08-31 kl. 17:28.
Citera
2019-08-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagarens misstankar stärktes antagligen av det faktum att hon fick HD häktad på den lägre misstankegraden.

Visst, men det kommer mera om en vecka.
Citera
2019-08-31, 17:25
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En sak som ingen verkar vilja driva är motivet.

Om det nu visar sig att åtal leder hela vägen fram.
Vad är det för krafter som får dessa konsekvenser? Det är ju inga pundare och inget värre utåtagerande från dom.

Alla kan döda, bara olika höga trösklar.
Vilken tröskelhöjd passerade nu?
Det sägs att Hannah pundade medicin för att vara lugn.
Citera
2019-08-31, 17:25
Medlem
Jag fick en tanke om att HD:s mamma och/eller syrra inte orkade med att tiga om det fruktansvärda de misstänkt sen första dag? De kan ha fått veta sanningar de inte orkade bära och var oroliga för att SD och HD började visa tendenser till att det kunde bli farligt för döttrarna? (Utökat mord/självmord)
Citera
2019-08-31, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jag tror som jag skrev i ett tidigare inlägg att det räckte att få HD häktad i det här läget, man ville helt enkelt inte avslöja mer än nödvändigt vad man har på handen inför veckans kommande förhör.

Är med på hur du tänker; har själv skrivit så i en annan tråd (styckdråpet/ Boden) och fick då mothugg om att det inte kan/får funka så.
Givetvis är risken då att åkl lägger fram för lite bevis och att personen släpps.

Men om denna taktik praktiseras vet jag alltså ej.
Citera
2019-08-31, 17:28
Medlem
Reimers avatar
Ska bli mycket intressant om åklagare Hiding lyckas med att uppgradera misstanken till "sannolika skäl" om en vecka, då djävlar har vi ett fall som kommer att gå till historien.

"Skälig misstanke" är lite för mjunigt men blir det "sannolika skäl" då sitter båda fast i spindelnätet, några trodde ju på åtal om 6-8 veckor och det hade nog kunnat funka om MGM skulle bli ensam ansvarig men som det är nu när HD är uppgraderad till MGK (misstänkt gärningskvinna) så finns det inte en chans att åtal kommer så snart, jag tror att vi får ställa in oss på en lång rad med omhäktningar.

Men det här är ju en alldeles förträfflig början på ett fall jag såg som helt hopplöst för mindre än en vecka sedan, nu har verkligheten verkligen överträffat dikten.
Citera
2019-08-31, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är med på hur du tänker; har själv skrivit så i en annan tråd (styckdråpet/ Boden) och fick då mothugg om att det inte kan/får funka så.
Givetvis är risken då att åkl lägger fram för lite bevis och att personen släpps.

Men om denna taktik praktiseras vet jag alltså ej.

Man har säkert lagt fram lite mer än nödvändigt för skäligen tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in