2019-09-18, 06:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den kristna tidningen Dagen är väl helt ensam om den uppgiften, dvs. att LW skall ha anmält SD för olaga hot. Eller menar du att du har sett den uppgiften tidigare någon annanstans?

Ja det är inget nytt. Två anmälningar, en ang bilincidenten och en ytterligare
Citera
2019-09-18, 06:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja de kanske syftar på en och samma anmälan, den från 2016. I artiklar i andra tidningarna från 2018 pratar polisen om en anmälan om ofredande, men i den kristna tidningen där Åsa Hiding intervjuas 2019 talas det nu om olaga hot. Det kanske har gjorts en omrubricering av anmälan i efterhand för att passa bättre in i mordutredningen?

Ja det är nog olika rubriceringar på samma anmälan. En anmälan till utöver bilincidenten har varit känt sedan innan.
Citera
2019-09-18, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag förmodar att du menar detta:
"Häktningsbeslutet ska ha hävts då bevisningen inte håller för att begära kvinnan häktad på den högre misstankegraden."
Jag kan inte se att det står uttryckligen något om vilken misstankegrad hon har nu. Man utgår ju från att hon är skäligen misstänkt eftersom hon nu är släppt utan att häktesförhandling skedde.
Jag utgår klart från att om det hade räckt för sannolika hade ÅK inte tvekat att häkta henne, så det har varit underförstått.

"Grad" av misstanke används som häktningsmotiveringar. Är man utsläpp säg det att misstanke kvarstår men är man solklart avförd för att de hittat GM så brukar de säga att man är avförd från utredningen, från misstankar. Inget de är generösa med innan fallet är löst.

Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja jag tolkar det som skäligen misstänkt eftersom de skriver att bevisningen inte håller för sannolika på henne. Hade hon varit avskriven helt tycker man de borde skrivit att hon inte är helt friad från misstankar och därför hon släpps!?

Det här är lysande, "Hade hon varit avskriven helt tycker man de borde skrivit att hon inte är helt friad från misstanke"
Citera
2019-09-18, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varför tycker du att det är märkligt att "den ständigt misstänkte" SD👤 skall vara Gärningsmannen ... via simultanitet som både HD👤 och SD👤 tycks uppvisa enligt dig, ett helt normalt beteende samt deras oberördhet inkluderat, och att de även ser ut att fungera socialt ungefär som förut, men bara ungefär enligt dig.
Kan det möjligtvis vara möjligt att det finns en möjlighet till att du inte ha kunnat observerat allt beträffande SD👤 och HD👤 ?
Vad är det som får dig att tro ... att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding är helt ute och cyklar inom det här mordfallet ?
För min del tror ju jag att det är SD👤 som helt och hållet nu har cyklat färdigt och dessutom skaffat sig punktering på bägge däcken då han däckade i rätts-salen av häktningen på den högre misstankegraden.
KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, är en mycket kompetent Åklagare inom detta mordfallet, och detta är oavsett vad du tycker, hon har ju verkligen lyckats med att klistra fast SD👤 som mycket trolig Gärningsman, till att i svunnen tid ha bragt Lena Wesström om livet.

Nej du oberörda kan man knappast påstå någon kan vara som är föremål för intensiva försök sättas dit för mord. Att man försöker fungera i vardagen är allas strävan även under svåra omständigheter.

Vad gäller åklagaren så verkar hon ha undvikit att utreda spåret, en MGM tillhörigt den religiösa sekt som offret också tillhörde. En medlem som knappast levde enligt guds bud och enligt vissa värre än så. Det visar på att åklagaren är inkompetent. Man kan förstå att alternativa spår är så iskalla att dem inte går att ta upp längre.
Citera
2019-09-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det är nog olika rubriceringar på samma anmälan. En anmälan till utöver bilincidenten har varit känt sedan innan.

Men för helvete! Det är polisen som sätter rubriken inte den som anmäler. LW tyckte hon blivit utsatt för hot men polisen tyckte att ofredande var mer passande för händelsen.
Citera
2019-09-18, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om hon vore så rädd för SD så hade hon
väl inte vågat flytta och begära skilsmässa?

Jaa såklart då måste det förstås varit HD som var mannen i huset och styrde allt hemma (då var det nog ingen utmattningsdepression alls)
genom att vägra ha sex för att straffa honom, enligt uppgift i tråden var hon elak, antingen med henne eller emot henne och hon spelade ut människor mot varann, hon fick SD att bråka med LW om några raderade cacher som hon inte varit med på, så hon flyttade nog på lika demonstrativt och barnsligt och trotsigt sätt, som hon enligt uppgift i tråden uppges vara och lika galet krävde att SD skulle mörda LW annars blev det skilsmässa?
(Ungefär lika konstig som du, fast du hade väl mördat din gubbe istället, var det inte så du skrev?)
Du förstår det där med motiv svartsjuka och mord riktigt väl då Gloriouslife?
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-18 kl. 08:10.
Citera
2019-09-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem vet, det kanske var HD som styrde och ställde där hemma? 😃
Hon fick ju SD att bli förbannad på LW och kräva tillbaka hennes raderade cacher.
Frågan är om HD också krävde att han skulle döda henne?
Det är min teori!
Citera
2019-09-18, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är min teori!
SD ville väl tillbaka till HD.

HD (till SD) - "Du säger att du vill börja om med mig...Så som du betett dig under alla dessa år med LW.S.å som ni har svansat för varandra.. Jag kommer aldrig att kunna lita på dig mer så länge Lw är i livet.
Ska vi ha en fortsättning så är beviset på att det är slut mellan dig och LW.. att du tar död på henne.

Då finns hon inte mer och kan inte komma emellan oss och då först ..är du välkommen att börja om med mig.Inte förr!!"

(Svårare än så här är det troligtvis inte enligt mig)
Citera
2019-09-18, 08:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Men för helvete! Det är polisen som sätter rubriken inte den som anmäler. LW tyckte hon blivit utsatt för hot men polisen tyckte att ofredande var mer passande för händelsen.
Vet inte om det stämmer att "LW tyckte hon blivit utsatt för hot". Varifrån kommer egentligen den uppgiften?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-18 kl. 08:43.
Citera
2019-09-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
SD ville väl tillbaka till HD.

HD (till SD) - "Du säger att du vill börja om med mig...Så som du betett dig under alla dessa år med LW.S.å som ni har svansat för varandra.. Jag kommer aldrig att kunna lita på dig mer så länge Lw är i livet.
Ska vi ha en fortsättning så är beviset på att det är slut mellan dig och LW.. att du tar död på henne.

Då finns hon inte mer och kan inte komma emellan oss och då först ..är du välkommen att börja om med mig.Inte förr!!"

(Svårare än så här är det troligtvis inte enligt mig)

(HD kan i sitt försvar åberopa att hon inte trodde SD skulle ta henne på orden.Att hon inte menade vad hon sa ordagrant.)
Citera
2019-09-18, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem vet, det kanske var HD som styrde och ställde där hemma? 😃
Hon fick ju SD att bli förbannad på LW och kräva tillbaka hennes raderade cacher.
Frågan är om HD också krävde att han skulle döda henne?

Då hämnades hon på båda, utan att lyfta ett finger själv?
Undrar om hon var med på plats för att njuta av sin makt då?
Citera
2019-09-18, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Nej du oberörda kan man knappast påstå någon kan vara som är föremål för intensiva försök sättas dit för mord. Att man försöker fungera i vardagen är allas strävan även under svåra omständigheter.

Vad gäller åklagaren så verkar hon ha undvikit att utreda spåret, en MGM tillhörigt den religiösa sekt som offret också tillhörde. En medlem som knappast levde enligt guds bud och enligt vissa värre än så. Det visar på att åklagaren är inkompetent. Man kan förstå att alternativa spår är så iskalla att dem inte går att ta upp längre.

Finns ingenting som talar för att man inte gjort en bred utredning precis som man påstår. Att SD var första spåret är inget märkligt. Det har han ju till och med sagt själv enligt mig ifrån trovärdig källa. Sedan verkar man inte hittat någon anledning till att avvika ifrån detta. Sett utifrån vad vi vet så pekar ju allting i den inriktningen. SD har hotat och trakasserat LW, saknar alibi och är utav utredningen misstänkt på Sannolika skäl. Dvs under utredningens gång har misstankarna stärkts.

Detta betyder ju inte såklart att allting är klappat och klart. Men när du nu i desperation griper efter halmstrån att rikta uppmärksamheten åt andra håll så måste detta underbyggas med någon form utav bevis. Ny information som vi inte känner till sedan tidigare för att det skall bli intressant. Annars kommer åtminstone jag enbart vänta och se om SD (och HD?) blir fällda och utgå ifrån att utredningen är inne på rätt spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in