2019-08-31, 16:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Även jag har blivit hotad. Tramsigt att tjata om det.

Tycker jag inte. Jag anser att det i högsta grad är viktigt och visar på hur långt vissa är beredda att gå för att skydda en mördare.

Och - nej det är inte mej själv det handlar om, det är två andra postare som känt sig tvingade att lämna denna tråd efter reella hot. Och då menar jag inte tomma ”jag vet var du bor”-hot.
En av postarna polisanmälde händelsen.

Ett sånt sjukt beteende tycker inte jag att man ska bagatellisera.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-31 kl. 17:14.
Citera
2019-08-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag är faktiskt lite smått chockad... att två till synes vanlig människor kan hamna så djupt i förvirring att det tror att livet blir bättre om de tar livet av en annan människa... stackars barn! Båda föräldrarna hamnar troligtvis i fängelse för mord. Sorglig lördag!

Ja det är bedrövligt, men någon är sjuk av de två och drivit på när den andre när den blivit förbannad helt enkelt. Det finns ingen annan förklaring om de båda var på brottsplatsen! För en normal förhindrar det annars.
Någon av dom har styrt upp det där, båda är lika mycket delaktiga. Den normale son blev heligt förbannad och utnyttjad har inte på 15 månader visat någon ånger, inte erkänt utan blånekat.
Utifrån det är de lika skyldiga till mordet båda två, om det bevisas att de båda var på brottsplatsen vill säga och/eller vetat hela tiden.
Citera
2019-08-31, 16:55
Medlem
”Varken polisen eller utredningsledaren Åsa Tiding vill lämna några kommentarer förutom att både mannen och kvinnan är misstänkta för mordet den 14–15 maj 2018.
Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqeKa/kvinna-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom
Citera
2019-08-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
”Varken polisen eller utredningsledaren Åsa Tiding vill lämna några kommentarer förutom att både mannen och kvinnan är misstänkta för mordet den 14–15 maj 2018.
Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqeKa/kvinna-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Sannolika skäl. Intressant.
Citera
2019-08-31, 17:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Bra. Då blir hon förhoppningsvis omhäktad efter en vecka.
Citera
2019-08-31, 17:01
Medlem
Rätt märkligt ändå.. tråden har nästan 55000 inlägg och det har spekulerats mycket. Ändå är vi alla i chock nu.
Citera
2019-08-31, 17:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad gör man med de hoten? Är de anmälda?

En av postarna polisanmälde hotet.
Mest för sakens skull för jag tror det är svårt, om nästan inte omöjligt för polisen att reda ut.

Jag tycker att det är oroväckande att man tar till sådana ytterligheter för att skrämma folk till tystnad.
Och det handlade i bägge fallen om diskussioner kring Hannas förehavanden.
Hot där ens verkliga adress förekom.
Nu såhär i efterhand så känns det extra olustigt.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Tyder på att åklagaren nu helt har släppt det tidigare scenariot med SD som ensam gärningsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kanske hade isskylan sin grund i att SDs ord "Dom har inget på mig" var rätt?
Tänk om SD rubricering blir medhjälp vad det lider och HD omhäktas på lör som sannolikt misstänkt för mordet?
Eftersom HDs inblandning tycks färsk också för Åkl så gavs hon -om hon ville, inte tid att förbereda för en häktning på sannolika för HD.

Ja, jag funderar i dom banorna med, att SD inte har med själva mordet att göra.

Dock konstigt att åklagaren får igenom häktning för mord på dom båda samtidigt. Hon måste ju då hävda att båda varit på plats?!
Citera
2019-08-31, 17:05
Medlem
T34Panzers avatar
I
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
BRA JOBBAT!!! ÅKLAGARE ÅSA HIDING OCH ALLA UTREDARE!!!

Jag har haft en bisarr tanke om en långsiktig planering sedan jul, men slagit den ifrån mig som för bisarr flera gånger.... Men kanske ändå inte så galen trots allt.

Paret har spelat charader under lång tid.
Där ingick utflyttning av HD, lgh med insyn till LW, skilsmässa, bodelning fördel HD+barn, mordet, resa mm

Kan det vara så djävligt?

Ingenting av ovanstående skulle förvåna mig längre, inte efter denna vecka...
Citera
2019-08-31, 17:05
Medlem
Citat:

Men varför då inte begära häktning på sannolika skäl? Och förresten: vem är "Åsa Tiding"? Antar att AB inom kort får en arg påringning.
Citera
2019-08-31, 17:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men varför då inte begära häktning på sannolika skäl? Och förresten: vem är "Åsa Tiding"? Antar att AB inom kort får en arg påringning.
Åklagarens misstankar stärktes antagligen av det faktum att hon fick HD häktad på den lägre misstankegraden.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-31 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in