2019-08-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Den som är sinnessjuk är DU. Riktigt ordentligt också. En liten tragisk figur som ingen vill ha. Egentligen är det synd om såna som dej. Men inte när man som du, i din ömklighet beskyller en kanske oskyldig för flera mord.
En människa som är misstänkt för mord och är skyldig håller en låg profil. Han ger sej inte ut i folkhav med människor som Lena också kände. Och han ger sej definitivt inte in i bråk i första taget. Det är en självklarhet. Finns inte på kartan att Stefan och Hanna i egenskap av mördare skulle bete sej som dom gör idag.

Citat Darkwind:
"beskyller en kanske oskyldig för flera mord."

Vad menar du här? Har SD varit beskylld för flera mord? Finns det misstanke om det? Jag har inte sett någon i tråden beskylla SD för flera mord. Vad har jag missat? Kan du uppdatera mig?

Finns det något ouppklarat mord eller någon försvunnen som SD har känt?
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jadå han är ute och cachar för glatta livet idag...som om inget hänt...när de två bästa vännerna sitter och har det trist på Hotell Gripen.

Inget verkar rubba den mannens cirklar

https://www.geocaching.com/geocache/GC470AY_karrafjarden-runt-langvik

S*llen verkar åtminstone ha det goda omdömet att göra paus i sina loggningar, han har ingen loggad burk sedan paret D greps i veckan.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kan tyckas så, men de går ju på den lägre graden "skäligen misstänkt" och för det behövs det inte så värst mycket i bevisväg, tänk Möller och Rajabi, de blev ju "skäligen misstänkta" på AM,s utpekande.

Det är när misstanken ska uppgraderas till "sannolika skäl" som det blir svårare.

Den logik jag ser, utan ni andras nödvändiga erfarenhet, är att man bara hoppas behålla henne ett tag till, och dra åt tumskruvarna (bildligt) lite till, oxh kanske vända på ngn sten till; eller, att de inte har ngt substantiellt men vill att hon klargör sin inblandning och vad hon vet om SD:s skuld, och sen kan gå. Hon ska om man så vill helst bekräfta vad man redan vet, men måste ha formell entydighet kring före åtalet mot SD.

Mordetiketten är i det senare fallet så sett mest där för att trilla av. Eftersom man redan vet hur saker ligger till. Om man gör det.
Citera
2019-08-31, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Efter fyrtio minuters förhandling beslutade domaren om en halvtimmes paus. Förhandlingen kommer efter pausen fortsätta bakom stängda dörrar."

https://www.na.se/artikel/just-nu-andra-personen-nekar-till-mord-haktningsforhandling-pagar-i-tingsratten-om-hjarstamordet

Tar tid det här...

Paus för att det blivit som på film, att den tilltalade bryter ihop och erkänner? Hoppas!
Citera
2019-08-31, 14:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Klassas inte det som medhjälp till mord.

HD lurar ut LW.
Lurar ner henne till platsen bakom planket.
Sen tar SD över och slår ihjäl henne.
Då borde väl SD torska för mord.
HD torskar för medhjälp till mord, alt anstiftan.

Tänker jag fel, menar du?
Upplys mig gärna hur du menar.

Ni kanske har andra regler här? USA skulle både SD och HD blivit dömda för mord om de planerat i samförstånd.

Man måste inte bevisa att båda utdelat dödande slag för att det ska klassas som mord. Dessutom gjorde HD kanske mer än lurade ut Lena? T.ex. höll henne medan SD slog och slog. Är det fortfarande bara medhjälp då? Inte i min bok.
Citera
2019-08-31, 14:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det är fullständigt obegripligt (för mig) att de låser sig så vid rubriceringen mord. Inte anstiftan till mord, medhjälp till mord eller skyddande av brottsling.

Det är detta jag tycker är så knepigt.

Om hon skulle bli häktad en vecka nu på den rubriceringen åklagaren väljer, alltså mord, får åklagaren i så fall ändra rubriceringen när hon vill ha upp det till sannolika skäl.

Någon som vet?
Åkl begär omhäktning på den högre misstankegraden.
Det är mer spännande än att hon snart kommer häktas på skäligen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-31 kl. 15:02.
Citera
2019-08-31, 15:00
Medlem
Anjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Paus efter 40 minuter?
Har HD fått psykbryt?

Ja, det var märkligt... 🤔
Något har uppenbarligen inträffat i alla fall.
Citera
2019-08-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Efter fyrtio minuters förhandling beslutade domaren om en halvtimmes paus. Förhandlingen kommer efter pausen fortsätta bakom stängda dörrar."

https://www.na.se/artikel/just-nu-andra-personen-nekar-till-mord-haktningsforhandling-pagar-i-tingsratten-om-hjarstamordet

Tar tid det här...

Fika- och kisspaus, kanske?
Citera
2019-08-31, 15:01
Medlem
Vill slå vad med någon om att hon erkänt nu i pausen.
Citera
2019-08-31, 15:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ajaj, domaren behöver betänketid? Bådar inte gott för åkl.

Eller har HD fått ett sammanbrott?

Behöver kanske konferera med ombudet i avskildhet...
Citera
2019-08-31, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ni kanske har andra regler här? USA skulle både SD och HD blivit dömda för mord om de planerat i samförstånd.

Man måste inte bevisa att båda utdelat dödande slag för att det ska klassas som mord. Dessutom gjorde HD kanske mer än lurade ut Lena? T.ex. höll henne medan SD slog och slog. Är det fortfarande bara medhjälp då? Inte i min bok.

Finns något som heter:
GEMENSAMT OCH I SAMFÖRSTÅND.
Då torskar båda för brottet, även om den ena bara "tittade på"
Citera
2019-08-31, 15:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Citat Darkwind:
"beskyller en kanske oskyldig för flera mord."

Vad menar du här? Har SD varit beskylld för flera mord? Finns det misstanke om det? Jag har inte sett någon i tråden beskylla SD för flera mord. Vad har jag missat? Kan du uppdatera mig?

Finns det något ouppklarat mord eller någon försvunnen som SD har känt?

Jo tyvärr, det fanns tråddeltagare som hade teorier om att SD kanske är den skyldige i Linköping-morden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in