2018-11-10, 01:19
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Gabrio är som JG, ingår i SDs fanclub. Viker inte ens från husses sida trots hans beteende mot HD och LW.
Åkte till FAD tillsammans, gissar att SDs affär med LW var off topic.
Vilket skämt va, står bredvid SD och HD, LW låtsas dom inte om.
Fy fan säger jag, vilket sinnessjukt gäng.

Den som är sinnessjuk är DU. Riktigt ordentligt också. En liten tragisk figur som ingen vill ha. Egentligen är det synd om såna som dej. Men inte när man som du, i din ömklighet beskyller en kanske oskyldig för flera mord.
En människa som är misstänkt för mord och är skyldig håller en låg profil. Han ger sej inte ut i folkhav med människor som Lena också kände. Och han ger sej definitivt inte in i bråk i första taget. Det är en självklarhet. Finns inte på kartan att Stefan och Hanna i egenskap av mördare skulle bete sej som dom gör idag.
Citera
2018-11-10, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Den som är sinnessjuk är DU. Riktigt ordentligt också. En liten tragisk figur som ingen vill ha. Egentligen är det synd om såna som dej. Men inte när man som du, i din ömklighet beskyller en kanske oskyldig för flera mord.
En människa som är misstänkt för mord och är skyldig håller en låg profil. Han ger sej inte ut i folkhav med människor som Lena också kände. Och han ger sej definitivt inte in i bråk i första taget. Det är en självklarhet. Finns inte på kartan att Stefan och Hanna i egenskap av mördare skulle bete sej som dom gör idag.

"Flera mord", verkligen?

Jag tror en sund människa har svårt att veta vad en mördare skulle göra och inte göra. Däremot tror jag absolut att en mördare med en grandios självbild som anser sig vara överlägsen andra absolut skulle kunna strunta i att hålla låg profil. Han är ju untouchable. En oavsiktlig dräpare hade kanske ringt 112 direkt eller iaf erkänt efter ett tag, vilket får mig att tro att Lenas mördare är av ett kyligare slag.
Citera
2018-11-10, 07:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
"Flera mord", verkligen?

Jag tror en sund människa har svårt att veta vad en mördare skulle göra och inte göra. Däremot tror jag absolut att en mördare med en grandios självbild som anser sig vara överlägsen andra absolut skulle kunna strunta i att hålla låg profil. Han är ju untouchable. En oavsiktlig dräpare hade kanske ringt 112 direkt eller iaf erkänt efter ett tag, vilket får mig att tro att Lenas mördare är av ett kyligare slag.

Ja, LW:s mördare är nog kall - nästan som is. En människa med samvete hade erkänt vid det här laget. Jag håller med MV om att det finns indikationer på att mordet verkar planerat till viss mån.

Stämmer det att HD ville byta bort sitt arbetspass på måndagen den 14:e maj, så kan det tyda på att SD på något sätt gett henne tecken på vad som var på gång. Det är en teori, om det stämmer att hon sent kommer på att hon inte kunde jobba.

SD förlorade antagligen kontroll på kvinnorna i sitt liv och något avgörande hände i februari när HD ville skiljas och skrev på ansökan om skilsmässa dagen efter hon varit på event med bl a LW och SD var hemma men har ändå skrivits in i logg som FTF:are (han hade iofs hjälpt till att lösa gåtorna hemifrån).

Ps Finns ny artikel att läsa gratis i NA till kl 7.58. De är nu uppe i 600 förhör. Ds
Senast redigerad av Honan6 2018-11-10 kl. 07:50.
Citera
2018-11-10, 07:42
Medlem
sommarljums avatar
Ny artikel i NA nu idag.

"Vi har fått en del intressanta svar från NFC"

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polisens-spaningsledare-vi-kanner-inte-till-nagon-hotbild-mot-misstankte-hjarstamordaren?referrer=ap p
Citera
2018-11-10, 07:46
Medlem
sommarljums avatar
Ur artikeln i dagens NA:

"Polisen vill inte säga något om händelsen i Sundsvall utan hänvisar till förundersökningssekretess. Samtidigt som polisens mordutredning snart har pågått i ett halvår fortsätter det ramla in analyssvar från Nationellt forensiskt center (NFC)."

"– Vi har fått en del intressanta svar från NFC. Men vad de består av kan jag inte gå in på. Det kommer löpande in nya analyser som för utredningen framåt."

"Polisen hittade föremål som analyseras efter en ny sökinsats i Hjärsta 11 oktober.

Föremålen som hittades vid polisens senaste sökinsats i Hjärsta för en månad sedan analyseras fortfarande av den forensiska sektionen hos polisen i Örebro.

– De här föremålen undersöks fortfarande hos oss och vi får se om det finns något av dem som ska skickas vidare till NFC."
Senast redigerad av sommarljum 2018-11-10 kl. 08:07. Anledning: Stavfel
Citera
2018-11-10, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ur artikeln i dagens NA:

"Polisen vill inte säga något om händelsen i Sundsvall utan hänvisar till förundersökningssekretess. Samtidigt som polisens mordutredning snart har pågått i ett halvår fortsätter det ramla in analyssvar från Nationellt forensiskt center (NFC)."

"– Vi har fått en del intressanta svar från NFC. Men vad de består av kan jag inte gå in på. Det kommer löpande in nya analyser som för utredningen framåt."

"Polisen hittade föremål som analyseras efter en ny sökinsats i Hjärsta 11 oktober.

Föremålen som hittades vid polisens senaste sökinsats i Hjärsta för en månad sedan analyseras fortfarande av den forensiska sektionen hos polisen i Örebro.

– De här föremålen undersöks fortfarande hos oss och vi får se om det finns något av dem som ska skickas vidare till NFC."
Fast just det nedanstående stycket var det som jag fann vara mest intressant -och kanske talande. Fetningen är min.

<Det pågår fortfarande mycket arbete med att förhöra tipsare och kartlägga vissa individer.>

"kartlägga vissa individer"? Varför då?
Det måste väl ändå ses som oansvarigt slösande med utredningsresurser? Man har ju redan SD som skäligen misstänkt, borde inte det räcka?
Det har ju räckt i alla fall ett halvår..
Citera
2018-11-10, 08:33
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast just det nedanstående stycket var det som jag fann vara mest intressant -och kanske talande. Fetningen är min.

<Det pågår fortfarande mycket arbete med att förhöra tipsare och kartlägga vissa individer.>

"kartlägga vissa individer"? Varför då?
Det måste väl ändå ses som oansvarigt slösande med utredningsresurser? Man har ju redan SD som skäligen misstänkt, borde inte det räcka?
Det har ju räckt i alla fall ett halvår..

Förstår inte hur du menar, du får gärna utveckla. Bara för att de har SD som skäligen misstänkt så betyder det ju inte att man inte tittar åt andra håll. Eller fortsätter kartlägga individer i SDs närhet, t ex.
Citera
2018-11-10, 08:47
Medlem
Citat:
Förstår inte hur du menar, du får gärna utveckla. Bara för att de har SD som skäligen misstänkt så betyder det ju inte att man inte tittar åt andra håll. Eller fortsätter kartlägga individer i SDs närhet, t ex.
Inte lätt att träffa rätt när en skall försöka vara syrligt ironisk.
Trodde att min anspelning på att flera i denna tråd helt utesluter annan gärningsperson än SD och att man gör det med huvudargumenteringen att han ju är skäligen misstänkt och att Polisen inte har några andra misstänkta, skulle räcka.
Eller har du glömt vad t ex MV skrivit? Och många fler än det kontot för övrigt.

OffT: Att behöva markera inlägg med "obs, ironi" gör att åtminstone jag skulle känna ett sånt inlägg som lite bortkastat, lite som pärlor för..
(obs, inte syftande på just dig är väl bäst att tillägga tänker jag)
Citera
2018-11-10, 08:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Trodde att min anspelning på att flera i denna tråd helt utesluter annan gärningsperson än SD och att man gör det med huvudargumenteringen att han ju är skäligen misstänkt och att Polisen inte har några andra misstänkta, skulle räcka.
Eller har du glömt vad t ex MV skrivit? Och många fler än det kontot för övrigt.

OffT: Att behöva markera inlägg med "obs, ironi" gör att åtminstone jag skulle känna ett sånt inlägg som lite bortkastat, lite som pärlor för..

Kan ju vara så att de misstänker att SD fått hjälp på ett eller annat sätt.
Citera
2018-11-10, 08:58
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Ok. Har inte följt exakt vad MV skrivit men det spelar ingen roll.
Självklart har polisen tittat på alternativa gärningsmän.
Citera
2018-11-10, 09:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Ja, och då tänker du kanske främst på HD som tidigare ville skiljas från SD, men fortfarande inte har gjort det?
Har paret hållhakar på varandra?
Citera
2018-11-10, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan ju vara så att de misstänker att SD fått hjälp på ett eller annat sätt.
Självklart.
kan det vara.
Så egentligen var mitt inlägg fullständigt onödigt och bortkastat, eftersom precis allt detta ju är självklara självklarheter.
(obs, ovanstående skrivet med en viss bitterhet)

OnT: Vad tror du den egentliga anledningen är att NA låter Örebropolisens utredningsledare Mikael Nyqvist komma till tals, trots att denne inte har nåt substantiellt att säga?
Lösnummer?
Prenumerationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in