2019-08-31, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Suck va töntigt det är ändå...

ja det känns så himla ovuxet..
Citera
Medlem
notknapparens avatar
"Efter fyrtio minuters förhandling beslutade domaren om en halvtimmes paus. Förhandlingen kommer efter pausen fortsätta bakom stängda dörrar."

https://www.na.se/artikel/just-nu-andra-personen-nekar-till-mord-haktningsforhandling-pagar-i-tingsratten-om-hjarstamordet

Tar tid det här...
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De är nog lättade att bli av med honom.

Det kan inte vara bra för företaget att
ha en mordmisstänkt anställd.

De var säkert tillräckligt toleranta när han var skäligen misstänkt, men när han igår häktades på sannolika skäl kunde de motivera att entlediga honom. Om han sedan är officiellt avskedad är kanske en annan historia, många arbetsgivare väntar till det kommit en fällande dom.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det inte någon som hade varit och rekat i området och set att det var HDs lägenhet som var avspärrad?
Har någon i tråden bekräftat att de vet att det är HD? Minns inte längre. Försöker läsa ikapp, men tror aldrig att jag kommer hinna dit...

Ja, en boende där skrev väl i tråden. Men det har ju varit så mycket villospår och konstigheter i tråden så jag tar inget för givet längre. Men huset har väl figurerat avspärrat i media.

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Vlt har basunerat på med den inte lika diskreta rubriken "Ex-västeråsarens före detta hustru anhållen misstänkt för Hjärstamordet"

Tack! Lustigt i tragedin att de är så noga att markera att det är en ex-västeråsare och ingen örebroare!
Citera
2019-08-31, 14:53
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ett sånt scenario låter som medhjälp till mord, tänker jag.

Det är fullständigt obegripligt (för mig) att de låser sig så vid rubriceringen mord. Inte anstiftan till mord, medhjälp till mord eller skyddande av brottsling.

Det är detta jag tycker är så knepigt.

Om hon skulle bli häktad en vecka nu på den rubriceringen åklagaren väljer, alltså mord, får åklagaren i så fall ändra rubriceringen när hon vill ha upp det till sannolika skäl.

Någon som vet?
Senast redigerad av why123 2019-08-31 kl. 14:55. Anledning: .
Citera
2019-08-31, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om de har hittat bevis för att HD är den som lurade ut LW bakom planket med vetskap om att ett mord ska ske då kan det väl knappast bli en annan åtalspunkt.
Hon gör ju en aktiv gärning som leder till mordet även om hon inte personligen utdelar dödande slaget.

Klassas inte det som medhjälp till mord.

HD lurar ut LW.
Lurar ner henne till platsen bakom planket.
Sen tar SD över och slår ihjäl henne.
Då borde väl SD torska för mord.
HD torskar för medhjälp till mord, alt anstiftan.

Tänker jag fel, menar du?
Upplys mig gärna hur du menar.
Citera
Medlem
Nu paus i häktningsförhandlingen till kl 15.10 och därefter fortsätter förhandlingen bakom stängda dörrar.
Verkar vara mycket bevisning som ska gås igenom.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
"Efter fyrtio minuters förhandling beslutade domaren om en halvtimmes paus. Förhandlingen kommer efter pausen fortsätta bakom stängda dörrar."

https://www.na.se/artikel/just-nu-andra-personen-nekar-till-mord-haktningsforhandling-pagar-i-tingsratten-om-hjarstamordet

Tar tid det här...

Paus efter 40 minuter?
Har HD fått psykbryt?
Citera
Medlem
Citat:
Var det inte någon som hade varit och rekat i området och set att det var HDs lägenhet som var avspärrad?
Har någon i tråden bekräftat att de vet att det är HD? Minns inte längre. Försöker läsa ikapp, men tror aldrig att jag kommer hinna dit...

Det finns enligt uppgiftslämnare i tråden vittnesuppgifter på att det är hon men hinner inte riktigt leta upp, ledsen för det. Sedan har t ex den här (låsta) artikeln tydlig rubrik:

https://www.vlt.se/logga-in/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet
Senast redigerad av lndigo 2019-08-31 kl. 14:55. Anledning: Stavfel
Citera
2019-08-31, 14:55
Medlem
Citat:

Tar tid det här...

Ajaj, domaren behöver betänketid? Bådar inte gott för åkl.

Eller har HD fått ett sammanbrott?
Citera
2019-08-31, 14:56
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Verkligen. Kan rubriceringen fortfarande ändras (nedåt) framöver eller är det mord eller ingenting som gäller nu?
Det enda jag vet är, att det inte går att ändra rubriceringen då fallet går till åtal, därav att man brukar ha alternativa rubriceringar i åtalet.
Citera
2019-08-31, 14:56
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ajaj, domaren behöver betänketid? Bådar inte gott för åkl.

Eller har HD fått ett sammanbrott?

Efter så kort tid så borde väl det kanske röra sig om det senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in