2019-08-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag följde också det fallet och håller med om att man kan dra paralleller.

En väsentligt skillnad är dock att Amfetaminjocke medverkade i tråden och bedyrade samt ”bevisade” sin oskuld genom att visa sin redigerade sms-lista bland annat. Psykopatvarning på den karln så det skrek om det.

Kan inte annat än hålla med.

Samtidigt kanske det inte behöver vara fullt så stor skillnad. Det finns de som misstänkt att detta på sätt och vis skulle kunna skett även här, fast anonymt.
Citera
2019-08-31, 14:09
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan inte se att svt, fyran eller NA sänder/visar något. Men kan ändras kanhända beroende på vad som händer med den häktade. Hon kanske faller igenom helt, min egen fundering.

De sänder och rapporterar garanterat.
Enligt uppgift annan åklagare idag också, Therese Johansson.
Senast redigerad av sommarljum 2019-08-31 kl. 14:13.
Citera
2019-08-31, 14:11
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Ur NA:

Citat:
Just nu: Nu inleds häktningsförhandlingen i tingsrätten mot den andra personen i utredningen kring Hjärstamordet

Klockan 14 inleddes häktningsförhandlingen i Örebro tingsrätt mot den andra person som misstänks vara inblandad i mordet på Lena Wesström. Personen nekar till mord. Åklagare Åsa Hiding vill att tingsrätten beslutar att den misstänkte häktas skäligen misstänkt för mord – och det med restriktioner, enligt den framställan som lämnades in på lördagsförmiddagen.

Personen kom in i rättssalen eskorterad av två uniformerade poliser. På sig hade personen sina privata kläder. Personen försökte dölja sig för åhörarna genom att hålla upp en hand för ansiktet när hen satte sig ned bredvid sin advokat.

Maria Harr, personens försvarsadvokat, förklarade för rätten att klienten nekar till mordanklagelserna. Försvaret motsäger sig att personen ska häktas misstänkt för mord.

Jouråklagaren Therese Johansson hade inga alternativa yrkanden än att personen ska häktas för mord med restriktioner.

https://www.na.se/artikel/just-nu-andra-personen-nekar-till-mord-haktningsforhandling-pagar-i-tingsratten-om-hjarstamordet
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2019-08-31 kl. 14:37.
Citera
2019-08-31, 14:12
Medlem
Från NA https://gyazo.com/3002831aa08262da09135802e7dfc503
Citera
2019-08-31, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan inte se att svt, fyran eller NA sänder/visar något. Men kan ändras kanhända beroende på vad som händer med den häktade. Hon kanske faller igenom helt, min egen fundering.

Nu pågår ju förhandlingen minst 1 timme till.
Resultatet är det intressanta och det kommer vi få veta hursom.
Citera
2019-08-31, 14:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror han satsar på att avsluta sviten.

Jadå han är ute och cachar för glatta livet idag...som om inget hänt...när de två bästa vännerna sitter och har det trist på Hotell Gripen.

Inget verkar rubba den mannens cirklar

https://www.geocaching.com/geocache/GC470AY_karrafjarden-runt-langvik
Citera
2019-08-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
De sänder och rapporterar garanterat.
Enligt uppgift annan åklagare idag också, Teresa Johansson.

Kanske senare då! När beslut tagits. OK. Undrar om det blir en kort kommentar även idag av åklag om det blir häktning. Någon som sett polisens pressmeddelande?
Citera
2019-08-31, 14:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Jo, men man kan ju ha en fetish för att få veta saker i realtid )) Ja, jag vet att jag borde isåfall ta
en egen prenumeration men jag orkar inte ett j***a abonnemang till i mitt liv :///
Citera
2019-08-31, 14:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det egendomligaste i det här fallet var när HD satte sig på planet till USA, med sin ex-man SD (betoning på ex). En som nyss släppts från häktet, misstänkt för mord med bibehållen misstanke om detsamma på deras en gång gemensamma vän. Kvinnan som vigde dem. LW mor till tre barn, som nu får växa upp utan henne.
Hon, HD mor till två barn att värna om. Skydda.
Om HD var helt utanför händelsen då, var hon otroligt naiv, t o m blåst som följde med. Hur kunde hon veta om hon ens skulle överleva resan? Komma hem till sina barn? Hon måste väl ha snuddat vid tanken och tanken borde fått henne att ställa in resan och ta hand om barnen efter denna förskräckliga händelse.
Nej..
..hon måste ha veta något, eller deltagit som fattar ett så huvudlöst beslut.
Lämnar barnen och sticker med sin ex-man, då när barnen undrar som mest om deras pappa är en mördare och är rädda.
Jag tycker det säger rätt mycket om HD:s vetskap och/eller inblandning.
Hon är legitimerad sjuksköterska för att omnämna statusen mellan öronen.
En utbildning man inte hastar igenom i ett nafs.
Polisen skulle spärrat av hennes bostad förra året, tror många bevis försvann via hennes hjälp, ja t o m avlopp.

Samtidigt är ju exakt detta ologiska beteende många kvinnor har när de lever i förhållande med män som är våldsamma?
En del är t o m så rädda att de på allvar fruktar för sitt liv, men ändå lämnar de inte förhållandet.

Tova åkte hem till Billy, trots att hon skrivit i sin dagbok om jag överlever sommaren", vilket hon inte gjorde. Hennes huvud spräcktes av en hammare en dag i maj.

Men med dagens häktningsansökan i huvudet, kan förstås det underliga beteendet ses som att hon är delaktig i mordet och inte alls rädd. Varken för sitt eget liv eller barnens.

Och helt klart kan det vara så att det har förstörts bevis i HDs lgh, oavsett om hon är direkt ansvarig eller inte för mordet.
Citera
2019-08-31, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ur NA:

https://www.na.se/artikel/just-nu-andra-personen-nekar-till-mord-haktningsforhandling-pagar-i-tingsratten-om-hjarstamordet

Finns öppet nu
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jadå han är ute och cachar för glatta livet idag...som om inget hänt...när de två bästa vännerna sitter och har det trist på Hotell Gripen.

Inget verkar rubba den mannens cirklar

https://www.geocaching.com/geocache/GC470AY_karrafjarden-runt-langvik

Det är nog mycket keeping up appearances
Citera
Medlem
Citat:

Jovisst. Men ändå om det ev fanns något mer uppdaterad från gårdagens är intressant få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in