2013-08-24, 01:49
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
ja men grattis du är inte anti-feminist du är feminist. eller snarare såhär. Anti-feminister är vanföreställda feminister. För att även fast ni på svart och vitt representerar exakt samma sak som feminismen - så hävdar ni att ni inte gör det.

går inte ihop. ni framstår lite som personen som hela tiden propsar på att han kan betala tillbaka sin skuld på en vecka trots att han inte har varken kapitalet eller arbets-kapaciteten.

Det är en tidsfråga innan du går in i väggen.

Jag är liberal och tycker att människor är fullt kapabla att sköta sig själva i betydligt större utsträckning än vad stat och speciellt feministerna på landets universitet hela tiden lobbar för med diverse kvoteringsförslag och annan särlagstiftning. Jag är emot feministisk teori som är tagen ur röven på landets genusinstitut bara för att man vill att det ska vara så. Jag tror att könsmaktsordningteorin är totalt nonsens. När inte ens feministerna själva kan ge bättre argument än att man måste tro på den för att vara feminist så slår min hjärna bakut inför det totala antiintellektet som ligger bakom.

Jag skiter fullständigt i hur könsfördelningen ser ut i riksdagen. 99% män? Kunde inte bry mig mindre. Fler män som heter Per i bolagsstyrelser än kvinnor totalt? Perfekt. Sverige är ett fritt land och det är upp till folk själva att ta tag i sina liv.

Jag är emot när staten ska komma in och ge stödhjul åt vissa grupper och ge särlagstiftningar. Inget utav detta motsäger att jag skulle bry mig om hur en random kvinna lever sitt liv. Kunde inte bry mig mindre om henne. Jag är likgiltig. Vill hon bli chef? Jag tänker då fan inte lägga mig i.

Din skitanalys kan du behålla för dig själv.
Citera
2013-08-24, 09:44
Medlem
beerklunkers avatar
Jag är för jämställdhet i alla former, det är mycket viktigt att vi strävar efter att leva på lika villkor.
Vad jag däremot är emot är att könen ska bli nån grå människosörja där man förnekar könsroller.
Könsroller är någonting vackert, det är mycket könsrollers skull till vad vi finner attraktivt och förälskar oss i hos det andra könet.
Citera
2014-12-08, 23:16
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddyshome
Det här är min uppfattning av antifeministers åsikter

- Det finns biologiska skillnader mellan de två könen som är oundvikliga.
- Båda könen ska respekteras lika mycket.
- Kränkningar mot män ska behandlas och uppmärksammas på samma sätt som de mot kvinnor.
- En kvinna blir inte kränkt om man kallar henne för en hon, ordet "hen" är bara larv.
- Feminister är ofta kvinnor som har blivit misshandlade eller våldtagna och har fått en skev bild av män.
- Man behöver inte klä pojkar i rosa och tjejer i blått för att bevisa något förtryck.
- Det finns bara lagstiftningar som gynnar kvinnors rättigheter.
- Män tänker inte mer på sex än kvinnor, bara det att män kan prata om det mer öppet.
- Det är inte kränkande att påstå att män är bättre än kvinnor på att skruva med bilar, precis som det inte är kränkande att säga att kvinnor är bättre på att laga mat (och att det finns undantag).
- Det är lika illa när en kvinna ger en man en örfil än om det skulle vara tvärtom.

Dom om jag själv hade skrivit det
plus lite tankar om våldtäker, kränkningar, tafsande på killar. Dom borde ha lika mycket rätt att slå kvinnan som en tjej har om en kille bara råkar örfila henne.

"Om en kille örfilar henne blir han en kvinnomisshandlare
Om en tjej misshandlar en kille grovt får hon ändå förmåner just för att hon Är En Tjej !! "
HATAR DET !
Är själv tjej dessutom.
Men jag kan se hur vissa feminister menar men håller verkligen inte med ! Just därför jag älskar att argumentera med dom
Citera
2014-12-09, 22:55
Medlem
Är det inte så innerst inne att ni feminister inser att vi har som kritiserar feminismen har vunnit. Det är ganska få feminister här på forumet och de som är här har nästan inga argument. Om ni tittar på alla smarta, intelligenta argument som vi kritiker kommer med så borde ni väl rimligtvis kunna erkänna att slaget är förlorat?

Jag kan inte föreställa mig att ni menar allvar med ert resonerande, utan förmodligen låtsas ni att ni inget begriper för att ni kanske tycker det är kul att skriva, som en hobby kanske?
Citera
2014-12-10, 08:02
Medlem
Samhällets problem bygger inte enbart på förtryck av kvinnor. T.ex. könsstympas pojkar hela tiden världen över och det är ingen som bryr sig. I Nord Korea sitter hela familjer i koncentrationsläger. Länder där homosexualitet straffas med döden kan vi förväntas oss att både kvinnor och män blir dödade. Religiös och etniska rensningar drabbar inte bara kvinnor. Etc.

Så att kämpa för mänskliga rättigheter men enbart bry sig om kvinnor är ju ytterst patetiskt och ynkligt.

När det kommer till lönerna som verkar vara den centrala feministiska frågan, så finns det något som heter fri marknad. Det betyder att människor är fria att köpa och sälja tjänster och varor bäst de vill. Man är inte tvingad att köpa något, och man är inte tvingad att sälja något. Feministernas ideal är att tvinga en att köpa kvinnlig arbetskraft, och för ett pris de själva bestämmer. Vilket är absurdt.
Citera
2014-12-11, 16:15
Medlem
Varje kväll när det är dags att gå till sängs så tänker jag att "nu är det klart". Fighten är över och feministerna förlorade mot alla superintelligenta antifeminister på Flashback. Nu har de inget mer att säga-yes!

Men så nästa dag när jag går in på flashback så får jag varje dag mitt livs chock. Återigen hittar man inlägg från Micro, scottwalter, playmate osv där de fortsätter försöka tillrättavisa oss precis som om vi vore idioter.

Så min fråga är: Är vi idioter? Att kvinnor ska stå vid spisen, acceptera en klapp på rumpan och hålla sig på sin plats... är det för mycket begärt?
Citera
2014-12-11, 16:52
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorine
Är det inte så innerst inne att ni feminister inser att vi har som kritiserar feminismen har vunnit. Det är ganska få feminister här på forumet och de som är här har nästan inga argument. Om ni tittar på alla smarta, intelligenta argument som vi kritiker kommer med så borde ni väl rimligtvis kunna erkänna att slaget är förlorat?

Jag kan inte föreställa mig att ni menar allvar med ert resonerande, utan förmodligen låtsas ni att ni inget begriper för att ni kanske tycker det är kul att skriva, som en hobby kanske?

Vi vill ju samma sak. Exakt samma sak.

Men har vunnit kan jag nog inte påstå..
De hatar ju oss.
Det syns på det sättet vi pratar med varandra.

Jag älskar feminister. Riktiga.
Älskar också jämställdisterna, eller "antifeministerna" som feministerna ofta påstår.

Men jag läser mellan raderna.
Försöker se personen bakom skärmen.
Som om jag hade en dialog med individen. Som en granne ungefär, som vill prata med någon.

Då ser jag personer som verkligen är rädd för oss!!
För oss män!

Det gör mig ledsen.. Och orolig för framtiden. Jag vill ha barn nu.
Börja nu.
Men Sverige suger just nu.

Feminister skriker om våldtäkt!
I&I säger: invandrare!! = Alla invandrare är våldtäktsmän.

Vi har normer som skapar denna våldtäktskultur.
Gifter man sig med en 9 åring och har sex med detta barn kan man fråga sig:
Sa hon Nej?
Skrek hon?
Vad var hon klädd i?
Skador på kroppen?

Det är våldtäkt.
Vi har alla läst artikeln.

Arbetar vi med dessa normer här i Sverige? De förtryckande normer feminister anser finnas?

Läs lite I&I.
Allt kan inte vara påhitt. Nåt måste väl vara sanning?
Någon måste väl lyssna?
Det enade beslutet.. = Normer=ortodoxa regler=kultur.

Sverige är inte Sverige längre.
Vi är EU.
Vi tillhör någon annans lagar!

Vi vill samma sak, så varför tramsar vi?
Citera
2014-12-12, 17:53
Medlem
Jag är stolt motståndare till feminism, för jag anser att tvång och kvotering är fel väg att gå för att nå Jämställdhet.
På grund av detta blir jag kallade idiot, pantad. Dom som försöker diskutera med mig förstår inte skillnaden på "vi & dom" och "vi". Dessa personer som har försökt diskutera är sympatisörer med F!. Många av dessa påstår att våld mot män inte är något problem.
Jag försöker förklara skillnaden på Feminism och Jämställdhet men då går dom till personangrepp och säger att jag inte lyssnar, när det i själva verket är dom som inte lyssnar.
Jag har nu tröttnat och tappat hoppet om att Feminister ska bli smarta. Och om F! någon gång tar makten i Sverige så kommer jag säga upp mitt svenska medborgarskap och lämna Sverige för gott.
Citera
2019-08-30, 13:30
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
På detta forum är det Antifeministerna som styr. Feminism anses nästan vara likställt med ondska och kvinnor ses ner på generellt. Generaliseringarna är många och hårda.

Därför vill jag fråga. Vad står egentligen antifeminister för? Nu skulle jag alltså önska att ni tänkte lite utöver all klagan och hat som man vanligtvis ser yttrat här i trådarna.

Min främsta fråga är om ni vill skapa ökad jämställdhet, fast med fokus på båda könen?

Eller menar ni att vi borde gå tillbaka till ett samhälle där män automatiskt får bestämma över kvinnor och kvinnor blir hårt förtryckta, utsatta för våld och sällan skyddade av lagen? Menar ni att kvinnor inte borde ha samma utvecklingsmöjligheter som män? Att kvinnor bör förpassas till hemmen?

Eller söker ni en annan variant av ett icke-jämställt samhälle?

Övriga frågor kring vad ni står för:

Vilken politisk inriktning har ni?

Finns det miljöfrågor som ni anser vara viktiga?
Finns det något särskilt ni stödjer, ex Amnesty?
Finns det någon som är antifeminist och vegetarian?

Övrigt:
Likställer ni kvinnor med feminister?
Förstår ni att inte alla feminister står för de mest extrema feministiska åsikterna?

definiera EXAKT vad en antifeminist är tack! jag är inte feminist och jag anser att ordboksdefinitionen inte har ett skit med dagens rörelse att göra när man tittar på dess handlingar.

är jag då antifeminist ???
Citera
2019-08-30, 13:38
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
definiera EXAKT vad en antifeminist är tack! jag är inte feminist och jag anser att ordboksdefinitionen inte har ett skit med dagens rörelse att göra när man tittar på dess handlingar.

är jag då antifeminist ???

Märkligt. Det är ju jag som ställer frågan till dig? Huruvida du uppfattar dig som antifeminist eller inte får du ju själv tolka. Jag definierar mig inte heller som feminist, men ser vissa poänger och funktioner som ligger runt det. Jag definierar mig inte heller som antifeminist.

Du är alltså välkommen till att svara på frågorna oavsett om du uppfattar dig som antifeminist eller ej. Du kan ju gärna påpeka själv vilket du uppfattar dig mer som.
Citera
2019-08-30, 13:40
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Märkligt. Det är ju jag som ställer frågan till dig? Huruvida du uppfattar dig som antifeminist eller inte får du ju själv tolka. Jag definierar mig inte heller som feminist, men ser vissa poänger och funktioner som ligger runt det. Jag definierar mig inte heller som antifeminist.

Du är alltså välkommen till att svara på frågorna oavsett om du uppfattar dig som antifeminist eller ej. Du kan ju gärna påpeka själv vilket du uppfattar dig mer som.

du var en sån där ja ..
Citera
2019-08-30, 13:45
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
du var en sån där ja ..

Jag kan ju hjälpa dig genom att förklara att du låter som en klassisk antifeminist. Judgemental much?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in