Citat:
ja men grattis du är inte anti-feminist du är feminist. eller snarare såhär. Anti-feminister är vanföreställda feminister. För att även fast ni på svart och vitt representerar exakt samma sak som feminismen - så hävdar ni att ni inte gör det.
går inte ihop. ni framstår lite som personen som hela tiden propsar på att han kan betala tillbaka sin skuld på en vecka trots att han inte har varken kapitalet eller arbets-kapaciteten.
Det är en tidsfråga innan du går in i väggen.
går inte ihop. ni framstår lite som personen som hela tiden propsar på att han kan betala tillbaka sin skuld på en vecka trots att han inte har varken kapitalet eller arbets-kapaciteten.
Det är en tidsfråga innan du går in i väggen.
Jag är liberal och tycker att människor är fullt kapabla att sköta sig själva i betydligt större utsträckning än vad stat och speciellt feministerna på landets universitet hela tiden lobbar för med diverse kvoteringsförslag och annan särlagstiftning. Jag är emot feministisk teori som är tagen ur röven på landets genusinstitut bara för att man vill att det ska vara så. Jag tror att könsmaktsordningteorin är totalt nonsens. När inte ens feministerna själva kan ge bättre argument än att man måste tro på den för att vara feminist så slår min hjärna bakut inför det totala antiintellektet som ligger bakom.
Jag skiter fullständigt i hur könsfördelningen ser ut i riksdagen. 99% män? Kunde inte bry mig mindre. Fler män som heter Per i bolagsstyrelser än kvinnor totalt? Perfekt. Sverige är ett fritt land och det är upp till folk själva att ta tag i sina liv.
Jag är emot när staten ska komma in och ge stödhjul åt vissa grupper och ge särlagstiftningar. Inget utav detta motsäger att jag skulle bry mig om hur en random kvinna lever sitt liv. Kunde inte bry mig mindre om henne. Jag är likgiltig. Vill hon bli chef? Jag tänker då fan inte lägga mig i.
Din skitanalys kan du behålla för dig själv.