Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Att du tycker dig se dig ett samband gör det inte till någon sanning.
Självklart handlar det om perspektiv men antifeminism är enbart emot feminism och inget annat, jag och alla andra antifeminister är nämligen av den åsikten att radikalfeminismen vi ser nu är dåligt för alla, både män och kvinnor, det finns dessutom gott om kvinnliga antifeminister, vad ser du detta som uttryck för?
Du gör precis som jag sa, gömmer dig bakom ditt kön och målar upp en förljugen världsbild. Antifeminism har inte ett skit med kvinnosyn att göra, punkt.
Jag har inte sagt det vara någon sanning heller. Jag har sagt att jag ser ett samband, och att jag tror att många andra sett samma samband.
Verkar dock vara att antifeminism och dålig kvinnosyn har ett mindre samband än vad jag från början trodde.
Det går nog lite enligt den princip som det blir med Sverigedemokrater och rasism. Att inte alla Sverigedemokrater är rasister, men att en stor del av alla rasister väljer att stödja Sverigedemokratiska partiet eftersom det matchar bäst med deras syn. Alltså tänker jag mig att människor som har dålig kvinnosyn också är sådana som skulle stödja antifeminismen, och det är där jag ser sambandet, även fast antifeminismen i sig har en annan grundpunkt.
Kvinnor kan också ha dålig kvinnosyn enligt mina värderingar, ja. Dock har jag ännu inte mött det, utan sett att de kvinnor som ogillar feminismen ofta gör det på andra grunder, som att den styrande feminismens grunder ofta inte håller. Likt de flesta män vad jag har förstått på senaste genom att ställa de frågor jag har ställt här.
Jag förstår inte riktigt hur jag gömmer mig bakom mitt kön och målar upp en förljugen världsbild? Jag kanske inte har helt korrekt världsbild, men jag känner mig beredd att ändra min position om jag ser att den inte håller. Det är mer än vad många klarar.